همه چیز درباره کاشت ریش برای افراد کوسه 

از آنجایی که امروزه زیبایی ظاهری به یکی از دغدغه‌های مهم برای تمامی افراد اعم از خانم‌ها و آقایان تبدیل شده است، کلینیک‌های زیادی وجود دارند که می‌توانند خدمات مربوط به زیبایی را برای افراد انجام دهند. یکی از کلینیک‌های پرطرفدار امروزی، کلینیک‌هایی هستند که  به کاشت ریش برای آقایان اشتغال دارند.

✅ دلایل کمبود ریش افراد کوسه  ارثی – محیطی – آسیب به صورت
✅   مراحل کاشت ریش     معاینه – انجام بی حسی – برداشتن مو از ناحیه بانک – کاشت مو روی صورت
✅ تکنیک های کاشت برای کوسه ها  FUT، FUE، SUT
✅ زمان کاشت ریش   بین ۱ تا ۳ ساعت 
✅ زمان رشد ریش ها  ۴ تا ۶ ماه

اگر شما هم با اصطلاح کوسه آشنا باشید، حتما می‌دانید که کمبود ریش در قسمت صورت جزو معضلاتی است که از هر ده آقا، پنج نفر به آن مبتلا هستند.  کوسه بودن آقایان دلایل مختلفی مثل دلایل محیطی و دلایل ارثی و ژنتیکی را در بر می‌گیرد که خوشبختانه امروزه با استفاده از ابزارهای پیشرفته‌ای این معضل برطرف می‌شود.

دلایل کاشت ریش برای افراد کوسه

دلایل انجام کاشت ریش

امروزه بیشتر افرادی که در قسمت صورت خود دچار کمبود مو هستند، به کاشت ریش روی می‌آورند.  گاهی اوقات دیده می‌شود که سوختگی هم در کنار عواملی همچون عوامل ژنتیکی و محیطی می‌تواند شما را دچار کوسه بودن کند.

در چنین شرایطی بهترین راهکار این است که شما با مراجعه به کلینیک‌های مربوط به کاشت ریش، به صورت مجدد بافت‌های پوستی خود را ترمیم کنید و  با استفاده از مواد تغذیه‌ای، ریش صورت خود را به بهترین شکل ممکن و در کوتاهترین زمان افزایش دهید.

برای این کار، بهتر است شما ابتدا تحقیق کنید و سپس کلینیکی را انتخاب نمایید که با استفاده از ابزارهای مدرن و مهارت بالا، اقدام به کاشت ریش برای مشتریان خود می‌کند. در غیر این صورت ممکن است عدم اطلاع و یا معتبر نبودن یک کلینیک سبب تهدید شدن پوست شما شود و حتی موی صورتتان هم چندان رشدی را به خود نبیند.

هزینه کاشت ریش برای افراد کوسه

یکی از متداول ترین سوالات در رابطه با کاشت ریش، هزینه های مربوط به انجام این کار است. در واقع هزینه کاشت ریش به عوامل مختلف و متعددی بستگی دارد. از جمله مواردی که قیمت کاشت را تحت تاثیر قرار می دهند، عبارت اند از:

  • تعداد فولیکول ‌های کاشت شده
  • تجربه و مهارت پزشک متخصص
  • موقعیت جغرافیایی کلینیک یا بیمارستان
  • تکنیک ‌های به‌کار رفته برای کاشت (روش کاشت ریش)
  • دوره پیگیری و مراقبت‌ های قبل از عمل و پس از عمل
  • هزینه ‌های جانبی مانند آزمایشات و دارو ها
  • استفاده از فناوری ‌ها و تجهیزات پیشرفته برای انجام کاشت
  • امکانات و سطح خدمات کلینیک ارائه‌ دهنده
  • وقت و ساعت کاری پزشک و تیم جراحی
این مطلب هم بخوانید  کاشت مو چقدر هزینه دارد؟

بهترین روش کاشت ریش برای افراد کوسه

افراد کوسه به اصطلاح به افرادی گفته می شود که ریش ندارند. در واقع ریشه های مو در نواحی صورت این افراد بسیار ضعیف بوده و در اغلب مواقع رشد نمی کنند. به همین دلیل نیز پوست آن ها صاف و بدون مو است. بسیاری از این افراد تمایل دارند تا صاحب ریش شوند. به همین دلیل نیز به دنبال کاشت ریش هستند.

در واقع یک روش مشخص برای کاشت مو برای افراد کوسه وجود ندارد و پزشک بایستی شرایط مختلف هر فرد را بررسی کرده و متناسب با آن یک روش را انتخاب کند. اما اکثرا پزشک ها برای این افراد از روش FUT برای افراد کوسه بهره می گیرند.

روش های کاشت ریش برای کوسه ها

روش های کاشت ریش برای کوسه ها

امروزه افرادی که قصد کاشت ریش را دارند، با روش های مختلف و متنوعی روبرو هستند. این افراد می توانند با توجه به شرایط خود و پس از مشورت با پزشکشان یکی از این روش ها را انتخاب کرده و به کاشت ریش اقدام کنند. در ادامه مهم ترین و پر کاربردترین روش های کاشت ریش برای افراد کوسه را برای شما توضیح داده ایم.

۱- کاشت ریش به روش FUE (Follicular Unit Extraction)

در این روش از کاشت ریش، فولیکول ‌های مو به طور تک تک از بانک مو (پشت موی سر) برداشته شده و به ناحیه گیرنده روی صورت اضافه می ‌شوند. کاشت FUE دقت و حساسیت بالایی نیاز داشته و اثر زخم کمتری بر جای می‌گذارد.

۲- کاشت ریش به روش FUT (Follicular Unit Transplantation)

در روش FUT، یک نوار باریک پوست حاوی فولیکول‌ های مو از بانک مو برداشته شده و پس از آن فولیکول ‌های مو از این نوار جدا و در نواحی خالی ریش کاشته می‌شوند.

۳- کاشت ریش به روش DHI (Direct Hair Implantation)

روش DHI یکی دیگر از روش های کاشت ریش است. در این روش با استفاده از قلم DHI، فولیکول ‌ها به طور مستقیم و بدون نیاز به برش قبلی در ناحیه گیرنده قرار می‌گیرند. این روش کم ترین تهاجمی به پوست را داشته و زمان بهبودی آن، سریع تر از سایر روش ها است.

مراحل کاشت ریش برای افراد کوسه

کاشت ریش برای افراد کوسه نیازمند طی کردن مراحل مختلفی است. زمانی که شما می‌خواهید برای اولین بار ریش بکارید، ابتدا باید مورد معاینات مختلف قرار بگیرید تا شرایط رشد ریش شما  و همچنین میزان نیاز صورت شما به  مواد تغذیه‌ای مشخص شود.

پس از معاینات اولیه، معاینات ثانویه بر روی شما صورت شما اعمال می‌شود و سپس شرایط موی شما و استقراض از بانک مو با توجه به دی‌ان‌ای شما مشخص شده و یکی از روش های کاشت ریش متناسب با شما، تعیین شود.

این مطلب هم بخوانید  کاشت مو چقدر زمان میبرد؟ کدام روش سریعتر نتیجه میدهد؟

در مرحله‌ی بعد با استفاده از ابزارهای مختلفی که در این زمینه ‌وجود دارد، شما باید متحمل دردهایی شوید که ممکن است به صورتتان برسد. اگر می‌خواهید این دردها را تا حد زیادی کاهش دهید، بهتر است از همان ابتدا کلینیک‌هایی را انتخاب نمایید که از ابزارهای پیشرفته استفاده می‌کنند و بدون درد و خونریزی برای شما ریش می‌کارند.

در مرحله‌ی بعد و پس از این که نیاز صورت شما به مو مشخص شد،  قسمت‌هایی از سر شما با استفاده از ابزارهای بی‌حسی بی‌حس شده و  سپس موی این بخش‌ها از آن جدا می‌شود. جدا کردن موی سر به دلیل این است که متخصصین این موها را در قسمت صورت به کار بگیرند و کاشت ریش را با استفاده از همین موها انجام دهند.

در مرحله‌ی آخر هم میزان فولیکول‌هایی که باید در هر کدام از تارهای مو وجود داشته باشد به حد متعادل می‌رسد و در نهایت  مو بر روی صورت کاشته می‌شود.

کاندیدهای مناسب کاشت ریش

کاندیدهای مناسب کاشت ریش

یکی از مهم ترین سوالاتی که افراد دارند این است که آیا کاشت ریش برای آن ها مناسب است یا خیر؟ در ادامه قصد داریم برای بر طرف کردن این سوال، کاندید های مناسب برای کاشت مو را برای شما نام ببریم.

  • افراد با نواحی کمر‌پشت یا فاقد مو
  • اشخاصی که از جای زخم‌ های ریش یا صورت رنج می‌برند
  • افراد دارای تراکم موی خوب در ناحیه دهنده (بانک مو)
  • اشخاص با عوامل ژنتیکی یا هورمونی موثر بر رشد مو
  • افرادی که به دنبال بهبود ظاهر و تراکم ریش هستند
  • افرادی که الگوی رشد موهای صاف و سالم دارند

مزایای کاشت ریش

کاشت ریش مزایای بسیار زیاد و متعددی را برای افراد به همراه دارد. در ادامه مهم ترین مزایای این اقدام را برای شما شرح داده ایم.

  • افزایش اعتماد به نفس و بهبود تصویر افراد
  • ایجاد ظاهری مطلوب ‌تر
  • پوشش جای زخم ‌ها روی صورت
  • امکان انتخاب طرح و مدل ریش متناسب با ویژگی‌ های صورت و سلیقه فردی
  • عدم نگرانی از ریزش مو
  • دوره نقاهت کوتاه
  • امکان برگشت سریع به فعالیت‌ های روزمره
  • نتایج طولانی مدت و پایدار
  • عدم بر جا ماندن زخم های حاصل از کاشت

توجه داشته باشید که هر چقدر پزشکی که کاشت شما را انجام می دهد، تخصص و تبحر بالاتری در این زمینه داشته باشد، نتایج کاشت شما نیز بهتر خواهد بود.

عوارض کاشت ریش افراد کوسه

کاشت ریش مانند انجام هر اقدام پزشکی دیگر، یک سری عوارض را به همراه دارد. افرادی که ریش های خود را کاشت می کنند ممکن است با یک یا چند عارضه مواجه شوند. در ادامه مهم ترین عوارض کاشت ریش را برای شما ذکر کرده ایم.

  1. عفونت در ناحیه جراحی شده
  2. خارش و قرمزی پوست
  3. تورم و کبودی ناحیه پیوند
  4. ریزش شوکی مو ها
  5. ایجاد جای زخم یا اسکار
  6. ناموفق بودن پیوند مو
  7. نامنظم بودن خط ریش
  8. خونریزی محلی
  9. عدم رشد یکنواخت فولیکول‌ های کاشته شده
  10. احساس درد یا سوزش در ناحیه پیوند
  11. غیر طبیعی بودن ظاهر مو های کاشته شده
  12. تغییرات حسی در ناحیه پیوند
این مطلب هم بخوانید  صفر تا صد کاشت مو نیوگرافت + مزایا و عوارض قیمت

توجه داشته باشید که عواملی همچون روش کاشت، تجربه و تخصص پزشک، مراقبت های قبل و بعد از کاشت ریش و شرایط جسمی که هر فرد دارد، به طور مستقیم بر روی عوارض کاشت مو تاثیر می گذارند. البته بایستی این نکته را نیز در نظر داشته باشید که عوارض کاشت ریش در اکثر مواقع بی خطر بوده و بعد از چند روز بر طرف می شوند.

اما در صورتی که این عوارض برای شما ناراحت کننده بودند یا بعد از گذشت چند هفته بر طرف نشدند، حتما لازم است تا این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید.

پس از کاشت ریش، باید چه کاری را انجام دهیم؟

مراقبت ها پس از کاشت ریش

پس از این که شما عملیات کاشت ریش را با موفقیت به پایان رساندید، باید بدانید که در روزهای اول استراحت زیادی نیاز است تا موهای کاشته شده بتوانند به خوبی در پوست شما جای بگیرند اما پس از این که هفته‌ی اول گذشت و شما وارد هفته‌ی دوم کاشت ریش شدید، می‌توانید به زندگی عادی خود ادامه دهید بدون این که هیچگونه عوارضی را احساس کنید.

در همان یک هفته‌ی اول سعی کنید تمامی نکاتی را که پزشک متخصصتان در اختیار شما قرار داده است را رعایت نمایید و از مواد تغذیه‌ای مناسب هم استفاده کنید تا دچار عوارض کاشت ریش نشوید.

دقت داشته باشید که در چهار تا شش ماه اولیه‌ی کاشت موی ریش، شما باید مرتبا به کلینیک مربوطه مراجعه کنید و روند درمان خود را زیر نظر متخصص پیش ببرید. در غیر این صورت ممکن است کاشت ریش هیچ سودی برای شما نداشته باشد.

سخن پایانی

اگر این مقاله را با دقت خوانده باشید، به وضوح در می‌یابید که ما مراحل و نکات مهم در کاشت ریش برای افراد کوسه را برای شما تشریح کردیم تا اگر قصد کاشت ریش دارید، بتوانید با دانش بیشتری دست به انتخاب کلینیک کاشت ریش بزنید و زیبایی چهره‌ی خود را به وسیله‌ی این کلینیک‌ها، دوچندان کنید.

شما می توانید با مراجعه به سایت کلینیک دکتر خسرویانی نمونه کارهای تخصصی کاشت ریش را مشاهده نمایید.

سوالات متداول کاشت ریش برای افراد کوسه

آیا کاشت ریش درد دارد؟

ممکن است بخاطر تزریق آمپول بی حسی کمی درد حس کنید اما در بقیه مراحل دردی احسای نمی‌کنید و زخم ها نیز در کوتاهترین زمان ترمیم خواهند شد.

چه مدت طول میکشد افراد کوسه ریش دربیاورند؟

۳ ماه بعد از کاشت ریش، موها می‌ریزند و کمی بعد موهای تازه رشد میکنند اما اولین آثار ۴ تا ۶ ماه بعد قابل مشاهده هستند و نتیجه نهایی بعد از یکسال مشخص خواهد شد.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *