کاشت مو چقدر زمان میبرد ؟

افراد زیادی دچار طاسی می شوند که دارای علل زیادی می باشد. لذا افراد برای رفع این کار اقدام به کاشتن مو می نمایند. برای این امر و یا کاشت ابرو و کاشت ریش روش های زیادی وجود دارند. هرکدام از آن روش ها مزایا و معایبی دارند و در پاسخ به این سوال که کاشت مو چقدر زمان میبرد، باید گفت، زمان های مورد نیاز در هر کدام از روش ها متفاوت می باشد. زمان های ریکاوری متفاوتی هم دارند.

✅ زمان مورد نیاز برای کاشت مو  با توجه به روش و وسعت ناحیه کاشت متفاوت است
✅ زمان کاشت مو با روش های FUT یا FUE  بین ۶ تا ۸ ساعت
✅ تعداد فولیکول‌های انتقال یافته متغیر بین ۵۰۰ تا ۴۰۰۰ فولیکول
✅ مدت عوارض ممکن پس از کاشتن مو معمولاً چند هفته تا چند ماه
✅ زمان قابل انتظار برای بروز تغییرات
۶ ماه تا ۱ سال پس از کاشت 

در کل در حدود ۲ الی ۵ روز زمان برای ریکاوری نیاز می‌باشد. پس از چند هفته موهای اولیه شروع به ریزش و تا حدود ۶ الی ۹ ماه نیز موهای کاشته شده رشد خواهند کرد.

عوامل تاثیر گذار در زمان کاشت مو

عوامل تاثیر گذار در زمان کاشت مو

بسیاری از عمل های زیبایی کمتر از یک ساعت زمان لازم دارند. اما عمل کاشت مو بدون بانک مو با توجه به تزریق‌های زیاد و حساس بودن فعالیت به زمان نسبتا بیشتری نیاز دارد. البته این زمان نیز با توجه به اینکه موهای طبیعی برای فرد کاشته می شوند و همیشه همراه وی خواهند بود باید بگوییم به هیچ وجه زمان طولانی ای نیست.

کاشتن مو به فاکتورهای متعددی بستگی دارد و به صورت کلی نمی توان در مورد زمان لازم برای آن اظهار نظر کرد. لذا برای برآورد زمان مورد نیاز باید به پزشک متخصص مراجعه کنید و پس از معاینه با توجه به فاکتورهای تاثیر گذار، زمان مورد نیاز را برای شما برآورد خواهد کرد. فاکتورهای تاثیر گذار بر روی کاشتن مو را در ادامه مورد بحث قرار می دهیم.

۱) تعداد گرافت های کاشت

 مهم ترین و تاثیرگذارترین عامل برای کاشتن مو عبارت است از گرافت و یا ریشه هایی که استخراج و کاشته می شوند. یک گرافت می تواند شامل یک تا پنج تار مو باشد. به این صورت که با کاشت یک گرافت چندین تار مو رشد می کنند. تعداد گرافت ها و تراکم آن ها می تواند بر زمان تاثیر گذار باشد. هرچه تعداد و تراکم کمتر باشد زمان کمتری مورد نیاز می باشد. با افزایش تعداد و تراکم، زمان نیز افزایش پیدا می کند.

گاهی اوقات تعداد گرافت ها به اندازه ای زیاد می باشد که پزشک تصمیم می گیرد، کاشت گرافت ها را به جای اینکه یک روز انجام دهد، در دو روز متوالی انجام دهد. به دلیل اینکه اگر تعداد گرافت ها خیلی زیاد باشد ممکن است برای سلامتی فرد مشکل ایجاد نماید.

این مطلب هم بخوانید  دلمه های بعد از کاشت مو 

بنابراین برای هر فرد با توجه به تعداد و تراکم مورد نیاز زمان های مختلفی مورد نیاز می باشد.

۲) فرآیند کاشت مو

 از آنجایی که کاشت به روش های متفاوتی انجام می شوند. لذا هر کدام از آن ها دارای زمان متفاوتی می باشند. البته این تفاوت خیلی زیاد هم نمی باشد و شاید در طول یک روز به اندازه یک الی دو ساعت باشد. برخی افراد دوست دارند در کمترین زمان ممکن این عمل را انجام دهند. لذا آن ها باید روشی را انتخاب نمایند که این ویژگی را دارا می باشد.

هرکدام از روش ها دارای مزایا و معایبی می باشند. در ادامه زمان مورد نیاز برای انواع مختلف روش ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

۳) وضعیت سلامت فرد

افراد بدون مشکلات پزشکی و وضعیت مناسب سلامتی، کاندیدای بهتری برای انجام کاشت مو هستند. اگر کسی بیماری خاصی مثل انعقاد خون داشته باشد، احتمالا پزشک، کاشت را در دو روز متوالی انجام دهد.

۴) امکانات پزشکی

هر چه تکنولوژی به کار رفته برای کاشت و امکانات پزشکی پیشرفته‌تر و مجهز‌تر باشند، کاشتن مو سریع‌تر انجام می‌شود و نتیجه بهتری دارد. در کلینیک خسرویانی از به‌روزترین تجهیزات و امکانات پزشکی و جدیدترین متدها استفاده می‌شود. به همین دلیل با مراجعه به این کلینیک می‌توانید در مدت زمان کوتاه، بهترین نتیجه را بگیرید.

تاثیر امکانات پزشکی بر زمان کاشت مو

۵) جنس مو

نوع، شکل و ویژگی‌های مو میزان موفقیت روش‌های ترمیم را مشخص می‌کنند. برای مثال زمان کاشت موی آفریقایی طولانی‌تر است. اما نتیجه عمل به همان اندازه موفقیت‌آمیز می‌شود. به طور کلی زمان کاشتن مو برای مو‌های ضخیم و مجعد کم‌تر از مو‌های نرم و نازک است.

۶) مهارت و تجربه پزشک

کاشتن مو به عنوان یک روش پیچیده و ظریف به مهارت و تجربه بالایی احتیاج دارد. از این رو اگر پزشک شما تخصص کافی داشته باشد، جراحی را در یک جلسه انجام می‌دهد.

۷) میزان مو‌های ریزش یافته

در صورتی که بیمار ریزش موی شدید داشته باشد، کاشت در چند جلسه انجام می‌شود. یعنی میزان ریزش موها می‌تواند در تعداد جلسات کاشت تاثیر بگذارد. به‌گونه‌ای که یک متقاضی برای کاشت نسبت به متقاضی دیگر با روشی مشابه، در جلسات کم‌تری به کلینیک مراجعه می‌کند.

۸) سن بیمار

شیوع ریزش مو در مردان ۴۲ درصد است که با بالا رفتن سن، بیش‌تر هم می‌شود. برای مثال ریزش شدید مو‌ها در مردان ۱۸ تا ۲۹ سال، ۱۶ درصد و در مردان ۴۰ تا ۴۹ سال به اندازه ۵۳ درصد است. این موضوع نشان می‌دهد سن روی ریزش موها تاثیر می‌گذارد. هرچه بیمار جوان‌تر باشد، تخمین الگوی ریزش مو سخت‌تر می‌شود. این موضوع ممکن است باعث کاشت موی ناقص شود و تعداد جلسات را افزایش دهد.

این مطلب هم بخوانید  کاشت مو قبل از ریزش کامل

۹) میزان تراکم مو‌ها

هرچه تراکم مو در قسمت اهدا‌کننده بیش‌تر باشد، نتیجه عمل سریع‌تر و بهتر مشخص می‌شود؛ زیرا پزشکان در هر سانتی‌متر مربع، واحد‌های فولیکولی بیش‌تری می‌کارند و سعی دارند تا طاسی سر را پنهان کنند.

۱۰) فاصله زمانی بین جلسات

گاهی اوقات طبق صلاحدید پزشک، کاشتن مو در دو جلسه و طی دو روز متفاوت انجام می‌شود. در صورت عدم دستیابی به نتیجه مناسب هم بیمار می‌تواند این جراحی را بعد از یک سال دوباره انجام دهد. البته در این مدت باید ساختار مو را تقویت کرد تا پیوندهای فولیکول مو دائمی شوند و رشد آن‌ها بهبود پیدا کند.

هرکدام از روش های کاشت مو چقدر زمان میبرند؟

زمان طی شده برای عمل کاشتن مو بسته به روش انتخابی متفاوت میباشد. در ادامه زمان موردنیاز برای هرکدام از روش های کاشت را به تفکیک بررسی نموده ایم:

زمان مورد نیاز کاشت مو به روش FUE

۱- زمان مورد نیاز کاشت به روش  FUE

 کاشت مو به روش FUE چقدر زمان میبرد؟ در این روش هر واحد فولیکولی به طور جداگانه استخراج می شود. در نتیجه زمان زیادی مورد نیاز می باشد. همچنین به مهارت و تجربه تیم پزشکی هم وابسته می باشد. بهترین تیم پزشکی می تواند حدود ۳۵۰۰ واحد فولیکولی را در عرض ۸ ساعت در این روش استخراج نماید.

هر چند که این روش نسبت به سایر روش ها طولانی تر است. اما مزیتی که این روش دارد این است که جای زخم بزرگ بر روی سر باقی نمی ماند. همچنین با توجه به اینکه فقط خراش های کوچکی در سر ایجاد می شوند کاشت آن به زمان طولانی تری نیاز دارد. اما در ریکاوری زمان کمتری مورد نیاز می باشد و اثری از عمل در چهره و سر شما دیده نخواهد شد.

۲- زمان مورد نیاز کاشت به روش  FUT

کاشت مو به روش FUT چقدر زمان میبرد؟ در این روش نواری از موها از روی سر برداشته می شود و در اختیار فرد متخصص قرار می گیرد تا گرافت های مو به دقت از آن جدا شوند. در این روش به طور معمول به ۴ الی ۶ ساعت زمان نیاز می‌باشد. این روش بیشتر مناسب کسانی خواهد بود که به تعداد بیشتری گرافت نیاز دارند.

۳- زمان مورد نیاز کاشت sut

مدت زمان جراحی به تعداد فولیکول‌های پیوند شده بستگی دارد. اما به طور کلی کاشت مو به روش sut در یک جلسه انجام شده و بین ۴ تا ۸ ساعت زمان می‌برد.

۴- زمان مورد نیاز کاشت به روش prp

کاشت مو به روش prp در ۳ الی ۴ جلسه انجام می‌شود. این ۳ جلسه نباید در طی سه روز یا سه هفته متوالی برگزار شوند. در بین جلسات prp هم در نظر گرفتن ۴ تا ۶ هفته فاصله ضرورت دارد. مدت زمان هر تزریق هم بسیار کوتاه است و حدود ۱۵ دقیقه طول می‌کشد.

۵- زمان مورد نیاز روش میکروگرافت

زمان کاشت مو میکروگرافت به گستردگی ناحیه طاسی، نوع و تعداد فولیکول‌های موجود در بانک مو بستگی دارد. اما معمولا بین ۳ تا ۶ ساعت انجام می‌شود.

این مطلب هم بخوانید  آشنایی با تفاوت کاشت مو به روش FUT و FIT

۶- زمان مورد نیاز کاشت میکروفیت

هرچه ریزش مو و ناحیه پیوند وسیع‌تر باشد، مدت زمان کاشت هم طولانی‌تر می‌شود. به طور کلی کاشت مو میکروفیت حدود ۲ تا ۴ ساعت طول می‌کشد.

زمان مورد نیاز کاشت میکروفیت

۷- زمان مورد نیاز کاشت به روش safer

کاشت مو به روش safer بین ۴ تا ۸ ساعت و در یک جلسه انجام می‌شود. البته مدت زمان عمل بیش‌تر وابسته به تعداد گرافت‌های کاشته شده است.

۸- زمان مورد نیاز کاشت به روش super fue

مدت زمان لازم برای این جراحی به روش انتخابی و وسعت طاسی سر بستگی دارد. به طور کلی کاشت مو به روش super fue در ۱ یا ۲ جلسه انجام می‌شود. البته در صورت وسیع بودن ناحیه طاسی باید کاشت در دو مرحله و به فاصله ۸ تا ۱۲ ماه انجام شود.

۹- زمان مورد نیاز کاشت به روش fug

معمولا کاشت مو به روش fug در یک جلسه و بین ۴ تا ۸ ساعت انجام می‌شود. مدت زمان جراحی به تعداد گرافت‌های کاشته شده بستگی دارد.

۱۰- زمان مورد نیاز کاشت به روش hrt

کاشت مو به روش hrt در یک جلسه و بین ۶ تا ۸ ساعت انجام می‌شود. البته این مدت زمان به تعداد گرافت‌های کاشته شده بستگی دارد.

کدام روش کاشت مو کم‌ترین زمان را می‌برد؟

کاشت به روش میکروفیت به ۲ تا ۴ ساعت زمان احتیاج دارد و در مقایسه با روش‌های دیگر سریع‌تر انجام می‌شود.

زمان مورد نیاز برای ریکاوری پس از کاشتن مو

به صورت کلی با توجه به روشی که عمل کاشت انجام شده و همچنین میزان فولیکول های کاشته شده، زمان های متفاوتی از ۲ تا ۵ روز مورد نیاز می باشد تا فرد بتواند به کارهای روزانه خود باز گردد. پس از چند هفته موهای اولیه ریزش می کنند با این کار شرایط برای رشد موهای جدید فراهم می‌شود.

بین ۶ تا ۹ ماه نیز درصد بسیار زیادی از موهای کاشته شده رشد می کنند. برای بهره‌مند شدن از خدمات کاشت مو،‌ کاشت ریش و کاشت ابرو‌ بدون عوارض، با کلینیک خسرویانی تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول در مورد اینکه کاشت مو چقدر زمان میبرد ؟

زمان صرف شده برای کاشتن مو به چه عواملی بستگی دارد؟

زمانی که برای کاشت مو صرف می‌شود، به عوامل متعددی از جمله نوع تکنیک کاشت، تعداد فولیکول‌ موی انتقال یافته، مساحت کاشت، ویژگی‌های شخصی، تجربه پزشک و فناوری و تجهیزات استفاده شده بستگی دارد.

چگونه زمان کاشت را کاهش دهیم ؟

زمان کاشتن مو نسبی است و نمی‌توان به طور کامل در کاهش این فرآیند تاثیرگذار بود اما با رعایت نکاتی چون ترمیم پوست قبل از عمل، خواب و استراحت کافی، پیگیری مراحل پساعملی، استفاده از فناوری و تجهیزات پیشرفته و انتخاب پزشکی حاذق، میتوان این زمان را کاهش داد.

۵ نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *