انواع روش‌های کاشت ریش

شاید شما هم تا کنون بین خویشاوندان و اطرافیان خود افرادی را دیده باشید که از کمبود ریش و سبیل رنج می‌برند. این افراد به دلیل ساختار پوستی خود، ریش زیادی را در قسمت صورت خود ندارند و همین امر ممکن است به آرزوی بزرگی برای آن‌ها تبدیل شده باشد.

به همین دلیل امروزه کلینیک‌هایی روی کار آمده‌اند که به صورت تخصصی و با به کار گرفتن انواع روش‌های کاشت ریش، این آرزوی آقایان را به حقیقت پیوند می‌زنند.

زمانی که شما اقدام به کاشت مو در ناحیه‌ی صورت می‌کنید، می‌توانید ابهت مردانه‌ی خود را افزایش دهید و ظاهری زیبا و مناسب را به خود ببخشید. علاوه بر این، تقویت اعتماد به نفس و  حفظ خطوط ریش شما هم از جمله مزایایی هستند که‌ کاشت ریش با خود به دنبال دارد. ا

گر شما هم‌ جزو آن دسته از افرادی هستید که دچار کم پشتی ریش صورت و یا ریزش آن شده‌اید، با ما در ادامه‌ی این مطلب همراهی کنید.

چه زمانی موی ریش ریزش پیدا می‌کند؟

آیا تا کنون از خود سوال کرده‌اید که اصلا چه اتفاقی می‌افتد که ریش‌های صورتمان به یکباره ریزش پیدا می‌کنند و یا از همان اول رشد خوبی ندارند؟

به طور کلی دلایلی که سبب ریزش مو ‌در ناحیه‌ی صورت آقایان می‌شوند، به چند دسته تقسیم می‌شود. گاهی اوقات در میان مراجعه کنندگان کاشت ریش می‌بینیم که برخی از عوامل فیزیکی مثل  بریده شدن بخشی از صورت،  جای زخم و جراحی، ضربه خوردن صورت و  جای اسکار و … می‌توانند از رشد مجدد مو در صورت جلوگیری کنند و فرد را دچار ریزش موی ریش نمایند.

گاهی اوقات هم می‌بینیم که عوامل ارثی مثل عدم وجود فولیکول‌های کافی برای تولید و رشد دادن مو در بدن می‌تواند فرد را وادار به کاشت ریش کند اما گاهی اوقات هم هست که عدم وجود هورمون‌های مردانه در بدن یک شخص باعث ریزش مو در ناحیه‌ی صورت شده است. دلیل عمده‌ی ریزش موی ریش در چنین افرادی ممکن است عوامل محیطی و تغذیه‌ی نامناسب باشد.

خوب است بدانید که کاشت ریش برای مردان همانند کاشت مو برای آن‌ها است اما نکته‌ی مهمی که در این بخش وجود دارد این است که ما در کلینیک خسرویانی در کاشت ریش دقت و مهارت زیادی را به خرج می‌دهیم تا  یک زاویه‌ی مناسب از ریش را در چهره‌ی شما به وجود بیاوریم و  ریش شما را طبیعی جلوه دهیم.

چه زمانی می‌توان کاشت ریش را انجام داد؟

کاشت ریش در سال‌های گذشته  در زمانی انجام می‌شد که افراد در قسمت صورت خود اصلا مو نداشتند و یا کم‌کم موهای این قسمت شروع به ریختن کرده بودند. اما در حال حاضر هر کدام از آقایانی که نگران زیبایی خود هستند می‌توانند از خدمات کاشت ریش ما بهره‌مند شوند.

در کاشت ریش هم‌ همانند کاشت مو، ما یک قسمت اهدا کننده‌ی مو را در نظر می‌گیریم و سپس با استفاده از ابزارهای مخصوص، موی مورد نظر خودمان را از این قسمت برش داده و سپس به صورت فرد منتقل می‌کنیم.

در این میان باید بگوییم که پس از انجام عمل شما می‌توانید ۶ الی ۱۲ ماه بعد نتایج شگفت‌انگیز کاشت ریش را بر روی صورت خود مشاهده کنید اما به شرط آن که در این مدت هم تحت نظر پزشک خود باشید و از انجام کارهایی که ممکن است رشد ریش را به تعویق بیندازند، جدا خودداری نمایید.

این مطلب هم بخوانید  کاشت مو به روش سلول های بنیادی

انواع روش‌های کاشتن ریش

اگر بخواهیم فرآیند کاشت ریش  را به صورت خلاصه برای شما تشریح‌ کنیم، باید بگوییم که برای این کار از یک قسمت از بدن شما مو برداشته می‌شود و سپس در نواحی مختلف صورتتان جای‌گذاری می‌شود اما این فرآیند ممکن است با استفاده از انواع روش‌های کاشت ریش انجام شود.

به طور کلی در این زمینه حدود چهار روش وجود دارد که هر کدام از آن‌ها مراحل مختلفی را طی می‌کنند و در نهایت کاشت ریش را به نحواحسن انجام می‌دهند. در ادامه در مورد روش‌های مختلف کاشت ریش بیشتر می‌خوانید‌.

روش اول: روش sut

امروزه یکی از مهم‌ترین و متداول‌ترین روش‌هایی که هر پزشک کاشت ریشی باید با آن آشنا باشد، روش کاشت ریش sut است. در این روش  چانه، پشت لب و قسمت‌های فوقانی ریش با استفاده از موی بدن فرد پوشش‌دهی می‌شوند و  پیوند ریش به بهترین شکل ممکن انجام می‌شود. استفاده از دستگاه‌های پیشرفته و خودکار در این روش باعث شده است کهsut بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

زمانی که قرار است کاشت ریش توسط دستگاه‌های روش sut انجام بپذیرد، پزشک شما سعی می‌کند که گرافت‌ها را با استفاده از ابزارهای مخصوص  بردارد و سپس آن‌ها را وارد بافت صورت شما کند.

در این روش تمامی مراحل به صورت خودکار انجام می‌پذیرند و دخالت دست در آن بسیار کم است. همچنین اگر شما هم برای کاشت ریش خود به دنبال روشی بدون درد و خونریزی هستید، ما در کلینیک خسرویانی روش sut را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

روش دوم: fit

یکی دیگر از روش‌های کاشت موی ریش، روش fit است که امروزه طرفداران زیادی هم دارد. در این روش ابتدا فولیکول‌های موی شما که همان قسمت پایانی و سفید رنگ مو هستند،  از موی سر گرفته شده و در ناحیه‌ی صورت و توسط گرافت‌ها وارد پوست می‌شوند.

حال در مرحله‌ی بعد پزشک شما باید یک سری خراش دایره‌ای مانند را بر روی پوستتان به وجود بیاورد که می‌توانند تراکم رشد ریش و همچنین  زاویه‌ی ریش شما را تنظیم نمایند.

باید دقت داشته باشید که به وجود آوردن چنین برش‌هایی فقط از سوی پزشکان متخصصی همچون پزشکان کلینیک خسرویانی انجام می‌پذیرد و  مهارت و ظرافت خاصی را نیاز دارد. به همین دلیل است که اگر شما در انتخاب کلینیک کاشت ریش اشتباه کنید، ممکن است تا اخر عمر مضرات کاشت ریش را با خود به همراه داشته باشید.

در روش fit  جای زخم‌های صورت شما چندان مشهود نیستند و دوران نقاهت این روش هم نسبت به سایر روش‌های سنتی و یا روش‌های مدرن، بسیار کمتر است. از این رو این روش را متداول‌ترین روش برای کاشت ریش هم دانسته‌اند.

روش سوم: روشfut

یکی از قدیمی‌ترین روش‌های کاشت ریش در صورت آقایان که امروزه هم مورد استفاده قرار می‌گیرد، روش  fut است که در آن پزشک معالج ابتدا با استفاده از تیغ‌های کاشت ریش، قسمت رویی پوست صورت شما را که حاوی دانه‌های تغذیه‌ای و فولیکول‌های مو هستند را برش داده و  سپس به وسیله‌ی بخیه زدن، موها را دانه به دانه در این قسمت از پوست جایگذاری می‌کند.

این مطلب هم بخوانید  آشنایی با عوارض کاشت ریش و سبیل

به طور کلی زمانی که از این روش در کاشت ریش استفاده شود، موهای مربوطه از سایر قسمت‌های بدن به صورت نواری جدا می‌شوند و  مدت زمان زیادی هم برای کاشته شدن نیاز ندارند.

این روش در میان انواع روش‌های کاشت ریش به پردردترین روش هم معروف است اما پزشکان کلینیک ما برای این که میزان درد شما به هنگام عمل کاشت ریش از طریق روش  fut را کاهش دهند، اقدام به  استفاده کردن از محلول‌های بی‌حسی موضوعی کرده‌اند.

از جمله مزایای استفاده کردن از روش fut می‌توانیم به  کاشت مو با حجم بالا و  طبیعی‌تر بودن ریش‌های شما اشاره کنیم اما بر خلاف این مزایا، معایبی هم وجود دارند که اگر شما با استفاده از روش فوق بخواهید ریش خود را بکارید باید آن‌ها را نیز متحمل شوید.

برای مثال دوران نقاهت این روش نسبت به سایر روش‌ها بسیار بیشتر است و خونریزی در آن هم ممکن است در طول عمل کاشت بند نیاید.  همچنین بخیه‌هایی که در این روش بر روی صورت به وجود می‌آیند، مدت زمانی طولانی را نیاز دارند تا از بین بروند و شاید این امر هم در زیبایی ظاهری افراد کمی ناخوشایند به شمار بیاید.

روش چهارم: روش bht

به طور کلی زمانی که افراد بانک ‌موی کافی برای کاشت ریش را در بدن خود نداشته باشند، پزشکان از روش bht برای کاشت مو کمک می‌گیرند. در این روش به جای این که از موی سر افراد برای کاشت ریش استفاده شود، از موی قسمت‌های میانی بدن استفاده می‌شود.

در بدن منابع مختلف و گوناگونی وجود دارد که برای کاشت مو به روش bht می‌توان از موی آن‌ها بهره‌برداری کرد اما نکته‌ی مهم و اصلی در اینجا است که چه نوع مویی می‌تواند با بافت صورت شما هماهنگ باشد. برای مثال گاهی اوقات می‌‌بینیم که بافت صورت یک فرد به گونه‌ای است که برداشت مو از قسمت سینه می‌تواند برای ریش او مناسب باشد اما گاهی اوقات هم موی پا می‌تواند برای بافت صورت فردی دیگر مناسب باشد.

به همین دلیل پزشک کاشت ریش شما ابتدا بافت پوستی شما را در روش bht بررسی می‌کند و سپس اقدام به برداشت مو از قسمت‌های مختلف بدن می‌نماید.

یکی از ویژگی‌های مثبت این روش از کاشت ریش این است که  دیگر هیچ بخیه یا برشکاری بر روی صورت شما انجام نمی‌شود و دوره‌ی نقاهت کمتری را باید بگذرانید.

بهترین روش برای کاشت مو چه روشی است؟

حال که با انواع روش‌های کاشت ریش آشنا شدید، شاید این سوال برای بسیاری از افراد پیش بیاید که کدام روش بهترین روش برای کاشت ریش است. در حقیقت ما نمی‌توانیم هیچ کدام از این روش‌ها را به عنوان بهترین روش انتخاب کنیم چرا که از دیدگاه هر فردی، تفاوت‌های مختلفی میان روش‌های گوناگون کاشت ریش وجود دارد که باعث می‌شود معیارهای انتخاب بهترین روش کاشت ریش تغییر کند .

به طور کلی می‌توانیم بگوییم مناسب‌ترین روش برای کاشت ریش، روشی است که شما در آن بدون استرس و تنش خود را به دست عمل بسپارید و  در نهایت هم از کاشت ریش خود راضی باشید. در این میان میزان هزینه و  تخصص پزشک هم می‌تواند به عنوان عوامل تعیین کننده‌ای در کاشت ریش  و انتخاب روش برای این کار به شمار بیاید.

این مطلب هم بخوانید  معرفی کاشت مو به روش SuperFUE

نکات مهمی که در کاشت ریش باید به آن‌ توجه کنید!

زمانی که قرار است شما اقدام به کاشت ریش از طریق انواع روش‌های کاشت ریش کنید، باید یک سری نکات مهم در این زمینه را در نظر بگیرید:

  • قبل از کاشت ریش حتما با پزشک معالج خود صحبت کنید و از مراقبت‌هایی که باید پس از عمل صورت بگیرد، مطلع شوید. البته پیش از آن باید با پرسش، تحقیق و‌ جست و جو کلینیکی را انتخاب نمایید که از تجربه و مهارت کافی در این زمینه برخوردار باشند. علاوه بر این، بسیار مهم است که یک کلینیک از چه ابزارهایی برای جراحی ریش شما استفاده می‌کند.
  • از آنجایی که به میزان وسعت ناحیه‌ی کم مو هزینه‌های مربوط به کاشت ریش مشخص می‌شوند، باید بدانید که با افزایش وسعت ناحیه‌ی طاس، هزینه‌ی عمل شما هم افزایش پیدا می‌کند.
  • کاشت ریش نسبت به کاشت مو رشد بیشتری دارد و معمولا پس از دو‌ماه خود را به صورت واضح نمایش می‌دهد.
  • دقت داشته باشید که پس از کاشت ریش دیگر تا همیشه در قسمتی که ریش کاشته شده است، مو به صورت طبیعی رشد می‌کند.

ما در کلینیک خسرویانی با بهره‌گیری از مدرن‌ترین ابزارهای کاشت مو و همچنین استفاده از دانش و تجربه‌ی پزشکان متخصص و آموزش دیده‌ی خود در تلاش هستیم که برترین خدمات زیبایی را با ماندگاری بسیار بالا به شما عزیزان ارائه نماییم. آن هم با قیمتی باور نکردنی و استثنائی!

مزایای کاشت ریش

  • مهم‌ترین مزیت کاشت ریش این است که شما با انجام این عمل می‌توانید زیبایی ظاهر خود را دو چندان کنید و در نهایت اعتماد به نفس خود را نیز افزایش دهید.
  • هزینه‌ی کاشت ریش هم نسبت به سایر روش‌های سنتی که ممکن است هیچ نتیجه‌ای هم نداشته باشند، بسیار اقتصادی و مقرون به صرفه است.
  • خوب است بدانید که شما پس از کاشت ریش می‌توانید همانند ریش طبیعی موهای صورت خود را کوتاه کنید، آن را بلند کرده و یا چهره‌ی خود را پیرایش نمایید. بدون هیچ مشکلی!
  • با استفاده از ترفندهای کاشت ریش شما می‌توانید نواحی سوخته شده و یا قسمت‌های ضرب دیده‌ی پوست خود را به راحتی و با کمترین هزینه ترمیم کرده و یا بپوشانید.
  • با کاشت ریش به کمک متخصصان کلینیک خسرویانی شما می‌توانید ظاهر خود را طبیعی جلوه دهید و از زیبایی‌های آن بهره ببرید.

کلام پایانی

ما در این مقاله شما را با انواع روش‌های کاشت ریش و هر آنچه که باید در مورد روش‌های مختلف کاشت ریش بدانید، آشنا کردیم.  به دلیل این که امروزه زیبایی از اهمیت زیادی برخوردار است، برخی از آقایان با معضل کمبود ریش مواجه هستند که امروزه با استفاده از تکنولوژی‌های جدید این معضل راه درمان پیدا کرده است و شما می‌توانید از طریق کاشت ریش  آن را برطرف کنید.

این کار روش‌های گوناگونی دارد که هر کدام از آن‌ها مزایا و‌ معایب خاص خود را هم دارند. به طور کلی اگر قرار است شما هم ریش بکارید، ابتدا باید به نکات مهمی که ما در زمینه‌ی کاشت ریش برای شما تشریح کردیم دقت داشته باشید و سپس اقدام به انجام این کار کنید.

برای مشاهده نمونه کارهای کاشت ریش تخصصی در تهران می توانید به سایت دکتر خسرویانی مراجعه نمائید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *