بررسی عوارض کاشت ریش و سبیل

همانطور کاشت موی سر با عوارض همراه است، عوارض کاشت ریش و سبیل نیز وجود دارد. اما این عوارض به ندرت پیش می آید و به عوامل مختلفی بستگی دارد.

اگر از روش های سنتی و منسوخ شده برای کاشت ریش و سبیل استفاده شود مسلماً با عوارض همراه خواهد بود. بیهوشی، خونریزی، تراکم کم و نخ نما بودن موهای کاشته شده، درد، تورم و… از عوارض کاشت ریش و سبیل به روش های سنتی است.

یکی دیگر از عوارض کاشت ریش و سبیل این است که موهای بدن با موهای ریش و سبیل معمولاً متفاوت است (مثل رنگ، ضخامت و…) بنابراین این احتمال وجود دارد که موهای کاشته‌ شده با موهای فعلی ریش و سبیل تا حدی مطابقت نداشته باشد. به همین جهت باید در انتخاب محل دهنده مو برای کاشت ریش و سبیل دقت کرده تا این مشکل تا حد امکان کمتر شود.

برای دریافت مشاوره رایگان کافیست فرم زیر را پر کنید😍

    همانطور که می دانید پوست صورت به طور طبیعی کمی چرب‌ است به همین دلیل ممکن است پس از کاشت ریش و سبیل جوش‌ های چرکی در صورت ایجاد شود. در چنین مواردی بیمار باید برای مدتی از آنتی‌ بیوتیک مصرف کند تا جوش ها از بین بروند.

    از دیگر عوارض کاشت ریش و سبیل ایجاد تراکم مو در ناحیه کاشته شده است که مانند تراکم طبیعی ریش و سبیل نخواهد بود، زیرا فاصله ی موهای کاشته شده بیشتر از موهای طبیعی ریش و سبیل خواهد بود. البته این مورد را می توان در جلسات بعدی کاشت رفع نمود.

    این مطلب هم بخوانید  چگونگی شستشو بعد از کاشت مو

    در انتها باید گفت که اگر عمل توسط جراح با تجربه انجام شود و بیمار به درستی از دستورات پزشک پیروی کند، عوارض جانبی به حداقل می‌ رسد.

    عوارض کاشت ریش و سبیل
    عوارض کاشت ریش و سبیل

     

    علت کاشت ریش و سبیل

    داشتن ریش و سبیل پرپشت در زیبایی صورت آقایان نقش بسزایی دارد. اما برخی آقایان از این زیبایی محروم اند و یا موهای صورتشان نازک و کم پشت بوده و یا به صورت ارثی اصلاً ریش و سبیل ندارند یا ریش کمی دارند و یا بر اثر بیماری یا حادثه موهای صورت خود را از دست داده اند. معمولاً اینگونه افراد برای درمان از کاشت ریش استفاده می کنند که شاخه ای از کاشت مو است.

    برای انجام کاشت ریش و سبیل ، پزشک پس از بررسی وضعیت سلامت و بانک موی پشت سر فرد، روش مناسبی را برای برداشت و کاشت مو انتخاب می کند، سپس از بیحسی موضعی استفاده شده تا موها را از محل اهدا کننده دریافت کرده و پس از جدا سازی از ناخالصی ها و استریل شدن، با دقت و ظرافت بالایی در محل گیرنده یعنی صورت کاشته شوند .

    روش های کاشت ریش و سبیل متنوع هستند ( کاشت ریش به روش fut ، کاشت ریش به روش fue ، کاشت ریش به روش sut ) که انتخاب هر روش با تشخیص متخصص و شرایط بیمار انجام می شود. موهای پیوند زده شده پس از کاشت و با انجام مراقبت های لازم ، شروع به رشد کرده ، در سه یا چهار ماهگی با وارد شدن به فاز استراحت ریزش کرده و پس از آن با شروع مجدد رشد ، نتیجه نهایی از رشد موهای پیوندی طی ۱۲ ماه آینده مشخص می شود. البته مانند کاشت مو عوارض کاشت ریش و سبیل هم وجود دارد که معمولاً به ندرت اتفاق می افتد که در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت.

    این مطلب هم بخوانید  آشنایی با داروهای تقویتی بعد از کاشت مو

    علل ریزش ریش و سبیل

    • عوامل فیزیکی و سوانح سوختگی، ضربه و بریدگی
    • جوشگاه‌های ناشی از اعمال جراحی، جای زخم ،جای اسکار و …
    • طاسی به صورت ارثی و مادرزادی یا هیپوتریکوزیس ( عدم وجود فولیکول های مویی موجود )
    • مشکلات و کمبود هورمون های مردانه مثل آندروژن قبل از سن بلوغ
    • بروز بیماری هایی از قبیل آلوپیسی، آکنه چرکی، عفونت قارچی، لنفوم پوستی، لینکن پلان و…
    • بیماری تریکوتیلومانیا (کندن مو) که در چنین حالتی کاشت ریش و سبیل فایده‌ ای ندارد و فرد باید ابتدا به روانپزشک مراجعه کند.
    • بیماری آلوپسی آره‌آتا یا طاسی منطقه‌ای که کاشت ریش و سبیل نیز برای این افراد مؤثر نیست.
    • التهابات فولیکول های مو
    • علل ترميمی شكاف كام و لب
    • الکترولیز یا لیزر موی زائد

    برای مشاهده نمونه کارهای تخصصی کاشت مو می توانید به سایت کلینیک کاشت مو تخصصی دکتر خسرویانی در تهران مراجعه نمائید.

    ۲ نظر

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *