کاشتن مو موثرترین روش‌ برای بازگرداندن موهای از دست رفته شناخته می شود. امروزه با توجه به پیشرفت های گسترده در زمینه تکنولوژی، روش‌های نوینی مانند میکروفیت microfit برای کاشت عرضه شده اند که نتایج بهتر و طبیعی‌تری را برای افراد به همراه دارند.

بررسی کاشت مو میکروفیت

در این مقاله، با جزئیات کامل به بررسی فرایند، مزایا، مراقبت‌های بعد از عمل و به طور کلی هر آن چه که نیاز است از کاشت مو microfit بدانید، خواهیم پرداخت. پس در ادامه با ما همراه باشید.

آشنایی با روش میکروفیت

میکروفیت به عنوان یک نسل جدید در تکنیک ‌های کاشت مو شناخته می ‌شود. در این روش، از ابزار و تجهیزات بسیار دقیق و پیشرفته برای برداشت و کاشت فولیکول‌ های مو استفاده می‌شود. به این سبب مدت زمان لازم برای کاشت کم تر شده و از طرفی نیز حداقل آسیب به بافت پوست سر وارد می شود. یکی دیگر از نقاط قوت استفاده از این روش کاشت آن است که افراد می توانند به بالاترین تراکم ممکن مو برسند.

کاشت مو میکروفیت

روند کاشت میکروفیت microfit

در این روش پزشک با استفاده از یک میکروموتور برای برداشتن فولیکول‌ها است می کند. مهم ترین بخش در روند این کار آن است که هر فولیکول به دقت و بدون آسیب دیدگی به پوست، کشیده می‌شود و سپس در نواحی مورد نیاز کاشته می‌شود. توجه داشته باشید که برای انجام این کار به مهارت و تخصص بسیار بالایی نیاز است.

هزینه‌ کاشت مو میکروفیت

به طور کلی کاشت به روش میکروفیت هزینه های بالاتری را نسبت به سایر روش ها دارد. عواملی مانند دست مزد پزشک، تجهیزات و داروهایی که در فرایند کاشت و بعد از آن مورد استفاده قرار می گیرند، شرایط هر فرد و… مهم ترین عوامل در تعیین هزینه کاشت مو به این روش هستند.

این مطلب هم بخوانید  کاشت مو به روش BHT یا برداشت مو از بدن

کاندید های کاشت microfit

تقریبا تمام افراد فارغ از سن و جنسیتی که دارند می توانند از کاشت میکروفیت استفاده کنند. اما به طور کلی می توان گفت، افراد زیر جز کاندید های اصلی کاشت microfit هستند.

  1. افراد با مشکل ریزش مو ناشی از آلوپسی اندروژنتیک
  2. افرادی با تراکم نا کافی مو در نواحی خاصی از پوست سر
  3. افرادی که تمایل دارند ظاهری ناشی از جراحت یا جای زخم را با مو بپوشانند
  4. افرادی که به بیماری‌های مزمن پوستی مبتلا نیستند
  5. افرادی که به دنبال تراکم بالا و طبیعی در موهای خود هستند
  6. افرادی که سابقه واکنش‌های حساسیتی نسبت به عمل ‌های جراحی ندارند

مزایای کاشت به روش میکروفیت

مزایای کاشت به روش میکروفیت

کاشت میکروفیت (microfit) مزایای مختلف و متعددی را برای افراد به همراه دارد. به همین دلیل نیز این روش بسیار محبوب و پر طرف دار شده و در جای جای دنیا افراد بسیاری برای کاشتن مو با روش microfit علاقه مند شده اند. در ادامه مزایای کاشت به این روش را برای شما ذکر کرده ایم.

  1. استفاده از تجهیزات بسیار حساس، دقیق و پیشرفته
  2. کمترین آسیب به ناحیه اهدا کننده
  3. دوره نقاهت کوتاه
  4. بهبودی سریع
  5. ظاهر طبیعی تر موهای کاشته شده
  6. افزایش تراکم موها
  7. عدم وجود جای زخم
  8. عدم نیاز به برش های بزرگ و جراحی باز
  9. امکان برداشت کنترل شده فولیکول
  10. کاهش خطر بروز عفونت
  11. کاهش چشم گیر عوارض جراحی
  12. بازگشت سریع به فعالیت های روزمره

معایب کاشت میکروفیت

استفاده از این روش ، در کنار تمام مزایایی که برای افراد به همراه دارد، از معایبی نیز برخوردار است. شاید بتوان گفته تنها عیب این روش نسبت به سایر روش های دیگر کاشت، هزینه های بیشتری است که از فرد دریافت می شود.

همچنین این روش کاشت به تجربه و دانش بسیار بالایی نیاز داشته و تجهیزاتی که در حین کاشت مورد استفاده قرار می گیرند بسیار حساس و پیچیده هستند. به همین دلیل نیز ممکن است در پیدا کردن یک پزشک متخصص و با دانش در این زمینه مشکلاتی داشته باشید.

این مطلب هم بخوانید  کاشت مو FUG مراحل ۰ تا ۱۰۰ + شرایط مزایا و قیمت

مراقبت های قبل از کاشت میکروفیت

قبل از اقدام به کاشت مو microfit حتما لازم است تا نکاتی را رعایت کنید تا در هنگام کاشت و پس از آن مشکلی برای شما به وجود نیاید. مراقبت های قبل از کاشت به روش میکروفیت عبارت اند از:

  • عدم مصرف دارو های رقیق کننده خون
  • عدم مصرف مکمل ‌ها و ویتامین ‌های
  • اجتناب از مصرف دارو های ضد التهابی غیر استروئیدی
  • عدم مصرف الکل و سیگار حداقل یک هفته قبل از عمل
  • کنترل سطوح قند خون در بیماران دیابتی
  • پیروی از دستورات پزشک در مورد شستشو یا عدم شستشوی سر
  • رعایت رژیم غذایی مناسب
  • کافی بودن آب بدن
  • انجام آزمایش ‌هایی که توسط پزشک تجویز شده است
  • گزارش هرگونه شرایط پزشکی یا آلرژی به پزشک
  • داشتن خواب کافی شب قبل از عمل
  • پرهیز از برخورد نور آفتاب مستقیم به سر در روز های نزدیک به عمل

مراقبت های بعد از کاشت میکروفیت

مراقبت های بعد از کاشت میکروفیت

بعد از انجام کاشت به روش میکروفیت، پزشک توصیه ها و اقداماتی را برای ما تجویز خواهد کرد. رعایت این نکات بسیار مهم بوده و برای آن که کاشت موی شما نتایج دلخواهتان را در پی داشته باشد، حتما لازم است تا نسبت به رعایت کامل آن ها اقدام کنید. در ادامه مهم ترین مراقبت های بعد از کاشت میکروفیت را برای شما شرح داده ایم.

  • پیروی از دستورالعمل ‌های پزشک
  • خودداری از شستن سر
  • اجتناب از خاراندن نواحی کاشته شده
  • استفاده از بالشتک ‌های مخصوص برای خوابیدن بعد از کاشت مو
  • جلوگیری از فشار به سر
  • مصرف دقیق داروهای تجویز شده
  • کنترل تورم با استفاده از کیسه‌ های یخ
  • مصرف به موق و کامل دارو های تجویزی
  • پرهیز از فعالیت‌های سنگین
  • خودداری از استعمال دخانیات و مصرف الکل
  • محافظت از سر در برابر نور مستقیم آفتاب
  • رعایت رژیم غذایی متعادل
  • نوشیدن مایعات فراوان

عوارض کاشت به روش MICROFIT

به طور کلی کاشت به روش MICROFIT عارضه خاصی را برای افراد به همراه ندارد. اما با این همه حال ممکن است بعد از عمل کاشت احساس درد خفیف یا خارش و التهاب داشته باشید. این عوارض کاملا طبیعی بوده و بعد از چند روز برطرف می شود. در صورتی که این علائم شدید بودند یا بعد از گذشت چند روز بهبودی در آن ها حاصل نشد، بایستی این موضوع را به پزشک خود اطلاع دهید.

این مطلب هم بخوانید  ضمانت کلینیک دکتر خسرویانی

چرا در روش microfit تراکم مو بالاست؟

دلیل اصلی آن که در روش میکروفیت تراکم مو های کاشته شده بسیار بالا است به چند عامل مختلف بستگی دارد. در ادامه مهم ترین دلایل بالا برودن میزان تراکم در این روش را برای شما توضیح داده ایم.

  1. استفاده از میکرو ابزارهای دقیق
  2. کنترل بهتر بر فرآیند کاشت
  3. طبیعی‌تر بودن نتایج و رضایت بیمار
  4. حداقل آسیب به ناحیه اهداکننده
  5. کاهش آسیب در طول عمل

مقایسه microfit با روش های دیگر

مقایسه microfit با روش های دیگر

این روش از کاشت، نسخه پیشرفته‌تر و بروز تری از سایر روش های کاشت مو است. ابزار و تجهیزاتی که در این روش مورد استفاده قرار می گیرند دقت و حساسیت بسیار بالایی داشته و هیچ گونه آسیبی را به پوست نمی رسانند. به همین دلیل نیز فرد هیچ گونه احساس درد و ناراحتی در هنگام کاشت و بعد از آن ندارد. از طرفی دیگر نتایج حاصل از این نوع کاشت نسبت به سایر روش ها مطلوب تر بوده و افراد درصد رضایت بیشتری دارند.

عوامل تعیین کننده میزان تراکم بالا چیست؟

تعداد فولیکول‌های موی موجود برای اهدا، کیفیت منطقه اهداکننده، ویژگی‌های فردی موی بیمار، مهارت و تجربه جراح، وضعیت سلامتی کلی بیمار، زاویه و جهت کاشت فولیکول‌ها، تکنیک‌های کاشت مو، پلان‌ریزی دقیق قبل از جراحی، روش‌های حفظ و نگهداری پس از کاشت و عمق کاشت فولیکول‌های مو از مهم ترین عوامل تعیین کننده برای میزان تراکم بالا هستند.

سخن پایانی

کاشت با استفاده از روش میکروفیت یک فرآیند پزشکی بسیار دقیق شناخته می شود که در طی آن مو ها با ظرافت و دقت بسیار بالایی از بانک مو برداشته شده و در نواحی مشخص شده قرار داده می شوند. استفاده از این روش، مزایای بسیار زیادی را به همراه دارد و برای افرادی که قصد کاشتن مو را دارند، یک گزینه ایده آل است.

شما میتوانید کاشت را با بهترین و به روزترین روش ها را در کلینیک خسرویانی با بالاترین کیفیت تجربه کنید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *