کاشت مو FUG یا پیوند واحد فولیکولی یک روش جدید است که به صورت جراحی انجام می شود و راهی برای درمان ریزش مو است.البته این روش بیشتر به عنوان مکملی برای انجام عمل استفاده قرار می گیرد.

کاشت موی FUG چگونه است؟

کاشت موی FUG که مخفف عبارت Follicular Unit Grafting است یکی از بهترین و محبوب‌ترین روش‌های کاشت در ایران به حساب می‌آید. از این روش برای درمان ریزش مو استفاده می‌کنند که بین خانم‌ها و آقایان از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است. FUG یکی از بهترین روش‌های امروزی در زمینه کاشت موی طبیعی به حساب می‌آید که تقریبا شبیه به روش کاشت موی fit انجام می‌شود.

برای دریافت مشاوره رایگان کافیست فرم زیر را پر کنید😍

    روش FUG یکی از روش های سنتی این عمل است که نسبت به روشهایFIT و FUT قدیمی تر است. روند کار این روش شباهت بسیار زیادی به کاشت مو به روش FUT دارد که در آن یک نوار پوستی از بانک مو که حاوی فولیکول های مو است از پشت سر جدا شده و سپس فولیکول های مو زیر میکروسکوپ و توسط تکنسین تقسیم بندی می شوند و در انتها به هد و یا به ناحیه مورد نیاز انتقال داده می شوند.

    توجه داشته باشید که میزان برداشت مو به بانک موی فرد بستگی دارد اما در روش fug نمی توان بیشتر از ۲۰۰۰ الی ۴۰۰۰ تار مو برداشت کرد.

    کاشت مو به روش FUG چگونه است؟

    FUG یک تکنیک کاشت مو است که به منظور بهبود میکرو گرافتینگ یا قلمه زنی و واحد‌های فولیکولار به وسیله افزایش حجم طبیعی مو، مورد استفاده قرار می‌گیرد. یک واحد فولیکولار در واقع به دسته‌ای از مو‌ها می‌گویند که شامل یک تا چهار مو باشد. در روش FUG، پزشک یک نوار باریک با فولیکول‌های مناسب را از پشت سر بیمار برداشته و عمل پیوند مو را با دقت و به روش اصولی انجام می‌دهد.

    بهترین کلینیک کاشت FUG

    امروزه ریزش مو و طاسی یکی از رایج‌ترین مشکلات افراد در جهان به حساب می‌آیند که به همین دلیل انتخاب بهترین کلینیک برای کاشت از اهمیت زیادی برخوردار است. تنوع در خدمات پزشکی، تجهیزات و تکنولوژی به‌روز و سوابق کاری معتبر از جمله ویژگی‌های بهترین کلینیک محسوب می‌شوند. به‌گونه‌ای که روش کاشت متناسب با شرایط بیمار باشد و پزشک با تجربه کافی و استفاده از تجهیزات معتبر، بهترین نتیجه را رقم بزند.

    این مطلب هم بخوانید  بعد از کاشت مو چگونه بخوابیم

    اگر به دنبال بهترین کلینیک کاشت موی FUG هستید، باید کلینیک خسرویانی را به شما معرفی کنیم. این کلینیک با استفاده از بهترین و به‌روزترین تجهیزات در کنار کادر حرفه‌ای و با سابقه، بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می‌آورند. با مراجعه به این موسسه، هیچ نگرانی بابت نتیجه کار نخواهید داشت؛ زیرا جهت رضایت و اطمینان بیش‌تر شما، اقدام به ارائه ضمانت نامه کتبی می‌کنند.

    شما می‌توانید سوالات خود را درباره کاشت مو در کلینیک خسرویانی در بخش نظرات همین مطلب بپرسید یا از طریق راه‌های درج شده در سایت، با ما در ارتباط باشید.

    هزینه کاشت به روش FUG

    قیمت و هزینه این روش بستگی زیادی به شدت ریزش مو و وضعیت بانک موی فرد دارد. همچنین مهارت و تخصص پزشک جراح و انتخاب بهترین کلینیک کاشت نیز در تعیین قیمت و هزینه کاشت مو به روش FUG تأثیر دارد.

    کاندیدای مناسب روش FUG 

    روش fug بیشتر مناسب افرادی است که ریزش موی دائمی دارند و از همه مهمتر این که باید در پشت سر تراکم موی بالای داشته باشند که مناسب پیوند مو باشند. به علاوه پوست سر باید دارای حالت ارتجاعی بوده و از خونرسانی مطلوب برخوردار باشد تا پس از برداشت نواری از سر، جراحت ایجاد شده موجب صدمه به پوست سر نشود. همچنین برای این عمل باید از سلامت جسمی کامل برخوردار باشید.

    مراحل کاشت FUG

    مراحل کاشت مو به روش FUG

    مرحله اول :

    در ابتدا به کل پوست سر بی حسی موضعی اعمال می شود تا در طول عمل دردی احساس نشود سپس خط موی جلو مشخص می شود.

    مرحله دوم :

    در این مرحله پوستی نواری شکل باریکی از ناحیه بانک موی فرد برداشته می شود و بعد از آن ناحیه زخم با استفاده از تکنیک Closure Trichophytic بخیه می شود.

    مرحله سوم :

    در ادامه پوست برداشته شده را در زیر میکروسکوپ های حرفه ای، بدون نور و فاقد گرما قرار داده و فولیکول های مجزای ۱ الی ۴ تار مویی از این نوار پوستی جدا می کنند تا برای پیوند به نواحی بدون مو آماده شوند. استفاده از این میکروسکوپ های بدون گرما باعث جلوگیری از خشک شدن فولیکول ها می شود.

    مرحله چهارم :

     کاشت فولیکول ها از طریق ایجاد شکاف های کوچک در پوست سر صورت می گیرد. این کار در عرض چند ساعت انجام می شود. از آنجایی که فولیکول های مو باید بسیار ظریف قرار داده شوند پزشک باید تجربه کافی در کاشتن مو داشته باشد تا عمل با موفقیت انجام شود.

    مرحله نهایی :

    در انتها پس از عمل، محل کاشت و ناحیه برداشت مو پانسمان می شود و داروها و توصیه های بعد از کاشت به بیمار داده می شود.
    معمولاً بیماران بعد از ۲۴ الی ۴۸ ساعت می توانند به کارهای روزمره خود ادامه دهند البته توصیه می شود تا ۱۰ روز از انجام کارهای سنگین پرهیز شود.

    این مطلب هم بخوانید  کاشت ابرو شهرک غرب

    مراقبت‌های قبل از کاشت اف یو جی

    قبل از انجام عمل کاشت به روش اف یو جی، یک سری مراقبت‌ها را باید انجام داد که در این بخش به بیان آن‌ها می‌پردازیم.

    • روز انجام عمل، از عطر و ادکلن استفاده نکنید.
    • خوردن صبحانه و نهار سبک و عدم استفاده از قهوه و نوشیدنی‌های کافئین دار بسیار مهم است؛ زیرا کافئین باعث افزایش حساسیت بدن به دارو‌های تزریق شده حین انجام عمل و خونریزی پس از آن می‌شود.
    • با رعایت مراقبت‌های قبل از عمل، عموما بیمار یک یا دو روز پس از عمل جراحی می‌تواند به زندگی عادی خود برگردد. پس از گذشت ۱۰ الی ۱۴ روز نیز می‌تواند فعالیت‌های سنگین و ورزش خود را از سر بگیرد.

    مزایای روش FUG

    مزایای روش FUG

    • نتایج این روش دائمی است.
    • به دلیل استفاده از میکروسکوپ های حرفه ای بیش از ۹۰ درصد از گرفت ها سالم باقی می ماند.
    • رشد موهای کاشته شده بسیار طبیعی خواهد بود.

    مراقبت‌های پس از کاشت مو FUG

    • پس از انجام عمل کاشت FUG، در روز‌های اولیه به هیچ عنوان نباید مو‌های خود را بشویید.
    • استفاده از کلاه یا روسری یا هر چیزی که قسمت درمان شده را بپوشاند باعث آسیب به فولیکول‌های مو و کندی روند بهبود می‌شود. پس این کار را انجام ندهید.
    • در روز‌های اولیه پس از عمل تا جای ممکن در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار نگیرید؛ زیرا این کار باعث طولانی شدن روند بهبود و آسیب به گرافت‌های مو می‌شود.
    • در اولین روز‌های پس از عمل برای حفظ شرایط سلامتی بدن، به هیچ عنوان سراغ مصرف سیگار و الکل نروید.
    • از دست زدن به منطقه کاشت یا ایجاد فشار روی آن‌ها برای چند روز اجتناب کنید.
    • پس از اجازه پزشک برای شستشوی مو جهت جلوگیری از عفونت ایجاد شده به وسیله عرق کردن، مو‌های خود را به آرامی با آب و صابون بشویید.

    مقایسه کاشت موی FUG با سایر روش‌ها

    روش اف یو جی در مقایسه با روش‌های FIT و FUT قدیمی‌تر است. اما نتیجه نهایی طبیعی‌تری را با الگوی رشد مو رقم می‌زند. برای انجام کاشت به ر این روش، بیمار بیهوش می‌شود و قسمت‌های مناسب بانک مو را از قسمت پشت سر به‌صورت نواری جدا می‌کنند. در حالی که برای کاشت به روش FIT، برداشت مو با دستگاه‌های ظریف و به‌صورت فولیکولی انجام می‌شود.

    میزان برداشت مو برای هر فرد به بانک موی او بستگی دارد. اما در روش FUG نهایتا می‌توان از ۲ هزار تا ۴ هزار تار مو برداشت. در حالی که در روش FIT، امکان برداشت چیزی حدود ۲ هزار تا ۱۰ هزار برای هر فرد متناسب با بانک موی او وجود دارد. یکی دیگر از تفاوت‌های روش کاشت FUG با سایر روش‌ها در مزایا و معایب آن‌ها است که این روش به دلیل استفاده از بیهوشی، کم‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

    این مطلب هم بخوانید  معرفی کاشت مو به روش FIT

    عوارض کاشت موی اف یو جی FUG

    از آنجایی که کاشت FUG جزو عمل‌های جراحی به حساب می‌آید، مضرات و عوارض بزرگ و کوچکی را به همراه دارد. سوزش، درد، احساس خارش، قرمزی و التهاب از جمله عوارض کوتاه مدت گذرایی هستند که پس از انجام هر مدل از روش‌های کاشت سراغ بیمار می‌آیند. اما این عوارض معمولا همگی به خودی خود در عرض یک هفته از بین ‌می‌روند.

    از عوارض کاشت اف یو جی می‌توان به شکاف پشت سر اشاره کرد. مدت زمان ریکاوری بیش‌تر، یکی دیگر از عوارض و مضرات کاشت در متد FUG محسوب می‌شود؛ زیرا زمان التیام زخم شکاف پشت سر نسبت به حالت‌های دیگر بیش‌تر است. به طور کلی مدت زمان نقاهت بیش‌تر و ایجاد شکاف در پشت سر کنار عوارض بیهوشی برای انجام عمل، از جمله عوارض کاشت اف یو جی محسوب می‌شوند.

    دوران نقاهت کاشت مو FUG چقدر است؟

    کاشت به هر روشی دارای یک بازه چند روزه دوران نقاهت است که روش کاشت FUG نیز شامل این دوران می‌شود. در این روش بیماران معمولا پس از یک تا دو روز می‌توانند به روال عادی زندگی روزمره خود و انجام کار‌های عادی برگردند. اما به دلیل اینکه فولیکول‌های مو هنوز به‌صورت کامل در جایگاه خود قرار نگرفته‌اند یا اصطلاحا شل هستند، تا ۱۰ روز باید از انجام کار‌های سنگین خودداری کرد.

    نحوه سپری کردن دوران نقاهت و دریافت بهترین نتیجه از کاشت کاملا به خود بیمار بستگی دارد. به همین دلیل پزشکان توصیه می‌کنند که تا ۴۸ ساعت پس از جراحی را کاملا به استراحت بگذرانید و انجام کار‌های سنگین مانند استخر و ورزش را به ۱۰ روز بعد از عمل موکول کنید. انجام فعالیت‌های سنگین در اولین روز‌ها، تهدید بسیار بزرگی برای نتایج نهایی این درمان به حساب می‌آیند.

    سوالات متداول کاشت مو FUG

    مهم‌ترین مزیت کاشت مو FUG چیست؟

    در این روش به دلیل استفاده از واحدهای گرافت، امکان کاشت با نتایج طبیعی‌تر و متناسب با الگوی رشد مو فراهم می‌شود بنابراین نتیجه نهایی بهتر است.

    معایب کاشت موی FUG چیست؟

    شاید مهمترین عیب مشخص بودن زخم های ناحیه اهدا کننده مو در صورت کوتاه بودن موهای پشت سر باشد.همچنین دوران نقاهت این روش نسبت به روش های دیگر طولانی تر است.

    ۵ نظر

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *