کاشت مو بدون بانک مو

همانطور که در مقالات گذشته گفته شد افرادی که دچار طاسی یا کم مویی هستند به سراغ عمل کاشت مو می روند اما لازمه یک کاشت موی طبیعی داشتن بانک مو (گراف) مناسب و با کیفیت جهت برداشت گرافت های مو برای کاشت است. اما سؤالی که ممکنه پیش بیاد این است که افرادی که فاقد بانک مو هستند چطور کاشت مو انجام می دهند؟

برای دریافت مشاوره رایگان کافیست فرم زیر را پر کنید😍

    روش های مختلفی جهت کاشت مو بدون بانک مو وجود دارد که در آنها یا از الیاف مصنوعی و یا از موهای طبیعی استفاده می شود. بیشتر این متدها روش های ترمیم مو هستند و تنها یک روش برای ابن نوع کاشت مو وجود دارد که در ادامه تمامی این روش ها را شرح می دهیم.

    کاشت مو بدون بانک مو
    کاشت مو بدون بانک مو

     آیا می‌توان کاشت مو بدون بانک مو انجام داد؟

    یکی از شرایط کاشت مو داشتن بانک موی مناسب است. بسیاری از افرادی که تمایل به کاشت مو دارند، اما بانک موی مناسبی برای کاشت مو ندارند، نمی‌توانند موهای خود را با ظاهر طبیعی و تراکم بالا با استفاده از روش‌های سنتی دیگر پیوند بزنند، زیرا روش‌های سنتی و رایج در مراکز مراقبت از مو آسیب‌های جدی به آنها وارد می‌کند. بانک موی فرد و در نهایت فرد مورد نظر نمی تواند به تراکم مورد نظر برسد.

    روش های کاشت مو بدون حضور گراف

    ترمیم مو به روش HRT

    روش HRT درواقع یک روش ترمیم مو است نه کاشت مو؛ در این روش کاشت موی طبیعی صورت نمی گیرد بلکه ابتدا ناحیه‌ ای از پوست سر که نیاز به کاشت دارد لایه‌ برداری می شود و سپس یک لایه شبیه سازی شده از پوست سر انسان تهیه می گردد و موهایی که هم جنس و هم رنگ با موی سر فرد است بر روی این پوسته تعبیه می شود ولی فولیکول زنده ای ندارد زیرا مصنوعی هستند. سپس این پوسته توسط یک چسب گیاهی که کاملاً محکم بوده و هیچگونه عارضه و حساسیتی ندارد بر روی سر فرد قرار می گیرد.

    این روش هزینه بالایی دارد و ظاهر طبیعی ندارد و شبیه به کلاه گیس است با این تفاوت که دیگر نگرانی هایی از بابت جابجایی یا افتادن نگهانی آن نخواهید داشت. این روش تنها برای افرادی که بانک موی مناسبی برای انجام کاشت موی طبیعی ندارند می تواند روش مناسبی باشد و نمی تواند جایگزین کاشت موی طبیعی باشد.

    ترمیم مو با استفاده از الیاف نانو

    این روش به تازگی در اروپا مورد تأیید قرار گرفته است. در این روش از الیاف ساخته شده با تکنولوژی نانو و کاملاً استریل استفاده می شود . مناسب افرادی است که بانک مو ضعیفی دارند یا نمی خواهند برای کاشت مو، موهای خود را کوتاه کنند. این الیاف می توانند با توجه به رنگ و حالت موی فرد ساخته شوند.

    در این روش نوین کاشت مو، تارهای مو با ابزار بسیار ظریفی زیر پوست قرار می گیرند و شکل و ظاهری شبیه به موهای خود فرد خواهند داشت. این روش سرپایی انجام می شود و بدون درد و خونریزی است و هیچگونه حساسیتی برای فرد ایجاد نمی کند. دوام این الیاف ۱۰ سال است و براحتی قابل برداشت هستند.

    کاشت مو به روش BHT

    تنها روش متداول کاشت مو بدون بانک مو یا با بانک موی ضعیف کاشت مو به روش BHT می باشد. در این روش بدلیل نبود بانک مو در پشت سر جهت کاشت از موهای بدن فرد برای کاشت مو استفاده می شود. این موها می توانند از هر جایی از بدن مثل سینه، کمر، ران، ناحیه شرمگاهی و …. به وسیله پانچ برداشت شوند.

    این روش کاملاً شبیه به کاشت مو به روش FIT است با این تفاوت که بجای استفاده از موهای سر از موهای بدن استفاده می شود. برای انجام این نوع کاشت مو، پزشک باید مهارت کافی داشته باشد و نتیجه بخش بودن آن به عوامل مختلفی همچون استخراج اهدا کننده مناسب، شکافت واحد فولیکولی مناسب، پیوند هیدراتاسیون مناسب و ذخیره سازی، ایجاد محل دریافت مناسب با استفاده از زاویه مناسب، جهت و تنظیم، طراحی خط مو طبیعی و …. بستگی دارد.

    هزینه کاشت مو بدون بانک مو

    هزینه‌های مربوط به کاشت مو بدون بانک مو به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد و نمی‌توان یک قیمت مشخص و معین را برای آن تعیین کرد. نوع روشی که برای انجام هزینه کاشت مو بدون بانک مو مورد استفاده قرار می‌گیرد، مهم‌ترین عامل در تعیین قیمت این کار است. از طرفی دیگر عواملی نظیر میزان موهای کاشت شده، نوع پوست و مو فرد، مدت زمانی که فرایند کاشت طول می‌کشد، تجربه و مهارت پزشک و کادر درمان، نوع کلینیک و … بر روی هزینه کاشت مو بدون بانک مو اثر می‌گذارند.

    اگر به دنبال آن هستید که کاشت مو خود را با قیمت‌های بسیار مناسب و اقتصادی انجام دهید، می‌توانید به چندین کلینیک مختلف مراجعه کرده و لیست قیمت‌های آن‌ها را استعلام بگیرید. شایان ذکر است که کلینیک خسرویانی با ارائه خدمات بسیار با کیفیت و رضایت بخش در زمینه کاشت مو بدون بانک مو، از قیمت‌های بسیار مناسب و منصفانه ای برخوردار است.

    کدام روش کاشت مو بدون بانک مو بهتر است؟

    در این مقاله شما را با ۶ روش مختلف برای کاشت مو بدون بانک مو آشنا کردیم. ممکن است پیش خود این سوال را داشته باشید که کدام یک از این روش‌های پیشنهادی، نسبت به بقیه بهتر است. باید توجه داشته باشید که هر کدام از این روش‌ها مزایا و معایب منحصر به فرد خود را داشته و بسته به شرایط کلی فرد یکی از آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

    این مطلب هم بخوانید  تغذیه بعد از کاشت مو

    از این رو نمی توان یک روش را بر دیگری برتری داد. از این رو اگر شما هم قصد انجام همچینن کاری را داشتید بهتر است به جای پرس و جو در مورد بهترین روش کاشت مو بدون بانک مو، با پزشک خود مشورت کرده و بهترین روش را مطابق با شرایط خود انتخاب کنید. در این صورت نتایج حاصل از این کار برای شما بهتر بوده و نظر مثبتتان ار جلب خواهد کرد.

    تاثیر بانک مو در موفقیت کاشت مو

    بانک مو کلید فرآیند کاشت مو است. بانک مو که به قسمت‌هایی از موها که دچار طاسی و ریزش مو نشده‌اند اطلاق می‌شود، انبار ارزشمندی از موی انسان و یا به عبارت دیگر بانک موی سیار است!

    ناحیه اهداکننده یک عامل کلیدی در فرآیند کاشت مو است و دلیل نامگذاری اهداکننده این است که هنگام کاشت مو، ریشه مو از آن گرفته می‌شود و سپس در بقیه نواحی سر که دچار طاسی شده‌اند توزیع می‌شود.

    این قسمت‌ها اغلب در پشت سر و در دو طرف سر قرار دارند. این ناحیه از سر در برابر عوامل موثر در طاسی بسیار مقاوم است و موهایی که از آن برای استفاده در کاشت مو گرفته می‌شوند، همان موهای طبیعی انسان هستند (همان رنگ، همان طبیعت، همان روش رویش). یعنی اگر  قبل از طاسی موهایی نرم دارید، بعد از کاشت مو هم موهای نرمی خواهید داشت.

    برای افرادی که در حال حاضر از ریزش مو رنج می برند اما بانک مو ندارند، گزینه های اثبات شده، موثر و قابل اعتماد زیادی برای ترمیم مو وجود دارند که می‌تواند موهایی کامل و طبیعی برایشان فراهم سازد. در کلینیک‌های تخصصی پوست و مو، پزشکان مشهور برای ترمیم مو طیف گسترده‌ای از گزینه‌های جراحی و غیر جراحی را برای رفع ریزش مو ارائه می‌دهند که در ادامه چندین روش موجود را بررسی خواهیم کرد.

    کاشت مو بدون بانک مو

    ۱.کاشت مو به روش تکثیر پیاز مو (سلول‌های بنیادی)

    سلول‌های پیاز فولیکولی بالغ مو ظرفیت القای موی قدرتمندی را که در طی تشکیل موی جنینی به دست می‌آید، حفظ می‌کنند. این ظرفیت القایی اساس یک سلول درمانی به نام کاشت سلول فولیکولی است که در آن سلول‌های پیاز مو از تعداد کمی از فولیکول‌های اهداکننده در کشت آزمایشگاه گسترش یافته و سپس در ناحیه طاس پوست سر کاشته می‌شوند. به این ترتیب، بسیاری از فولیکول‌های جدید می‌توانند از این سلول‌ها تشکیل شوند و در هنگام کاشت مو مورد استفاده قرار گیرند.

    ۲.ترمیم مو به روش HRT

    بسیاری از ما در مورد گرگرفتگی و تغییرات خلقی در دوران یائسگی شنیده‌ایم، اما در مورد نازک شدن موها چطور؟ بسیاری از زنان در دوران یائسگی ریزش مو را تجربه می‌کنند، اما درمان جایگزینی هورمون می‌تواند کمک کننده باشد.

    نازک شدن موها در دوران یائسگی می‌تواند به طور جدی بر احساس خوب بودن و عزت نفس شما تأثیر بگذارد. با این حال، شما تنها فردی نیستید که ریزش موی یائسگی را تجربه می‌کنید. تخمین زده می‌شود که ۲۱ میلیون زن در ایالات متحده در مقطعی از زندگی خود ریزش مو را تجربه می‌کنند که بسیاری از آنها در دوران یائسگی و بعد از یائسگی هستند.

    درمان جایگزینی هورمون در دوران یائسگی می‌تواند به درمان نازک شدن موها کمک‌کند، اگر ریزش مو به تغییرات هورمونی مربوط باشد ممکن است درمان جایگزینی استروژن برای کمک به بازگرداندن هورمون های شما به تعادل و بازگشت به سطح اولیه سالم در صورت کاهش استروژن در دوران یائسگی تجویز شود. اینکار می‌تواند از چند جهت به موهای شما کمک کند.

    اول، همانطور که آموختیم، استروژن نقش مهمی در رشد مو دارد. افزایش سطح استروژن در طول درمان جایگزینی هورمون می‌تواند به موهای شما کمک کند تا مدت بیشتری نسبت به تزریق هورمون در مرحله رشد باقی بمانند. همچنین می‌تواند به بدن شما کمک کند سطح تستوسترون را در تعادل نگه دارد تا به کاهش اثرات کاهشی تستوسترون بر روی فولیکول های مو کمک کند.

    علاوه بر این، برخی از مطالعات نشان می‌دهند که اگر درمان عدم تعادل هورمونی را در اوایل علائم یائسگی شروع کنید، ممکن است به شما در حفظ تراکم فعلی موهایتان کمک کند. این می تواند به شما کمک کند تا میزان موهایی که در طول دوره یائسگی از دست می‌دهید را کاهش دهید.

    همچنین، درمان جایگزینی هورمون می تواند به علائمی کمک کند که ممکن است باعث استرس شود، که می‌تواند به ریزش مو نیز کمک کند. گرگرفتگی، تعریق شبانه، مشکلات خواب و تغییرات خلقی همگی می‌توانند نقش مهمی در سطوح بالای استرس در دوران یائسگی داشته باشند.

    با این حال، تزریق استروژن می تواند به کاهش این علائم کمک کند و همچنین می تواند به شما در مدیریت آسان تر آنها کمک کند. این کار اغلب منجر به کاهش سطح استرس می شود، که می تواند به ریزش مو در زمانی که مرتبط با استرس باشد کمک کند. بنابراین، اگر متوجه علائم یائسگی شدید که کیفیت زندگی شما را تحت تأثیر قرار می دهد، باید در مورد شرایط خود با پزشک مشورت کنید.

    ۳.کاشت مو به روش BHT

    تکنیک FUE برای استفاده از موهای بدن به عنوان یک ناحیه اهداکننده اضافی ایده آل است، اما ما باید مراقب باشیم زیرا انتظارات زیادی در رابطه با این تکنیک وجود دارد. کاشت موی (BHT) (پیوند موی بدن): شامل استخراج واحدهای فولیکولی از نواحی مختلف بدن است که با پوست سر متفاوت است.

    عوامل خاصی مانند کیفیت مو، بافت یا ضخامت، سرعت رشد، تعداد موها در واحد فولیکولی و تراکم ناحیه اهداکننده باید در نظر گرفته شود. این عوامل به این معنی است که استفاده اصلی از موهای بدن ایجاد تراکم اضافی یا «پر کردن» در مواردی است که ناحیه اهداکننده در پوست سر برای پوشاندن آلوپسی کافی نیست.

    این مطلب هم بخوانید  معرفی کاشت مو به روش FIT

    موهای قفسه سینه، شکم یا ریش بیشترین استفاده را دارند و همانطور که قبلا ذکر شد برای پرکردن نواحی خلفی پیوند (مناطق C و D، همراه با موهای کاشته شده از پوست سر مفید هستند. از نظر متخصصان هرگز نباید از موهای بدن در خط موی جلو استفاده کرد.

    BHT دارای معایب زیر است:

    • واحدها از یک و به ندرت دو مو تشکیل شده‌اند: محصول استخراج (موها / واحدها) به طور قابل توجهی کمتر است.
    • مشکلات فنی: موی بدن با زاویه حادتری نسبت به موهای سر از پوست خارج می شود و سطح برش را بسیار بزرگتر می‌کند.
    • سرعت استخراج: متوسط ​​سرعت استخراج در پوست سر ۳۰۰ واحد در ساعت است. (در BHT، بهترین محدوده از ۱۰۰ واحد در ساعت ۴۰۰ واحد در ۴ ساعت و . . . است).
    • پوشش: تعداد موها در هر واحد بسیار کمتر است و معمولاً ضخامت کمتری دارند، به این معنی که پوشش برهنه دارند. صرف نظر از میزان تراکم نسبت به کاشت، موها نازک نیز می‌باشند.

    از تمام این نکات می توان استنباط کرد که استفاده از BHT نیاز به ارزیابی فردی دارد تا مشخص شود آیا بیمار کاندید مناسبی است یا خیر و آیا می توانیم امکان افزایش تعداد واحدهای پیوند را به آنها ارائه دهیم یا نه.

    کاشت مو بدون بانک مو برای چه افرادی مناسب است؟

    برای کسانی که قصد کاشت مو را دارند در وهله اول پیشنهاد می‌شود که از بانک مو برای این کار استفاده کنند، اما در برخی از مواقع بنا به دلایلی فرد بایستی از روش کاشت مو بدون بانک مو استفاده کند. به طور کلی استفاده از این روش برای افرادی که بانک مو ندارند، بسیار مناسب است و می‌تواند نتایج دلخواه آن‌ها را حاصل کند.

    همچنین بایستی در نظر داشته باشید که برخی دیگر از افراد بانک مو دارند اما بانک مو آن‌ها بسیار ضعیف بوده و استفاده از آن‌ها برای کاشت مو می‌تواند موجب بروز مشکلات مختلفی شود.

    از این رو این افراد نیز بایستی از روش کاشت مو بدون بانک مو استفاده کنند. البته تصمیم بر این که یک فرد از این روش کاشت مو استفاده کند یا نه بنا به نظر پزشک انجام می‌شود. در واقع پزشک بانک مو فرد را بررسی کرده و در صورتی که تشخیص دهد استفاده از آن‌ها مناسب و تاثیر گذار نیست، از کاشت مو بدون بانک مو استفاده می‌کند.

    کیفیت کار کاشت مو بدون بانک مو

    یکی از اصلی‌ترین دغدغه افرادی که قصد انجام این کار را دارند، در رابطه با کیفیت کار کاشت مو بدون بانک مو است. چرا که آن‌ها می‌ترسند این روش از کاشت مو نتواند نتایج دلخواه آن‌ها را در پی داشته باشد. اما این نگرانی کاملاً بی مورد بوده و کار کاشت مو بدون بانک مو از کیفیت بسیار بالا و مطلوبی برخوردار است.

    توجه داشته باشید با آن که در این روش از بانک مو استفاده نمی‌شود اما به جای آن منابع جایگزین مطلوب به کار گرفته می‌شوند. از این رو بعد از انجام کاشت، موهای شما با ریشه‌های قوی و حالت طبیعی خواهد بود و نیازی نیست که در این مورد نگران باشید. به طور کلی می‌توان گفت کیفیت کار کاشت مو بدون بانک مو بسیار بالا بوده و می‌تواند انتظارات هر فردی را بر اورد سازند.

    نکاتی که باید در مورد کاشت مو بدون بانک مو بدانید

    در ادامه این برخی از مهم‌ترین نکاتی که لازم است در مورد کاشت مو بدون بانک مو بدانید بدانید را برای شما شرح داده ایم تا با این روش کاشت بیشتر و کامل‌تر آشنا شوید.

    • با استفاده از کاشت مو بدون بانک مو شما موهای بسیار زیبا و طبیعی خواهید داشت و افراد عادی نمی‌توانند آن‌ها را از موهای طبیعی تشخیص دهند.
    • کاشت مو بدون بانک مو، از روش عادی کاشت مو پیچیده‌تر و زمان بر تر است و در اغلب موارد، هزینه بیشتری دارد.
    • کاشت مو بدون بانک مو، روش‌های مختلفی دارد که هر فرد با توجه به شرایط خود، می‌تواند هر یک از این روش‌ها را برای انجام کاشت انتخاب کند.
    • برای آنکه نتایج بهتری را از کاشت مو بدون بانک مو داشته باشید، بهتر است مراقبت‌های بعد از کاشت را جدی بگیرید.

    ترمیم موی طبیعی به روش پروتز مو

    اساساً پروتز مو قطعه‌ای است که برای جایگزینی موی کاربر ساخته شده است و در نتیجه نواحی طاس یا جاهایی که موها تراکم کمتری دارند را می‌پوشاند. رشته های پروتز به صورت انفرادی یا در گروه های کوچک بر روی یک لایه ریز یا پارچه‌ای که پوست انسان را تحریک نمی‌کند قرار گرفته اند. سپس این مبنا به سر یا شکل موقت یا نیمه دائمی افراد می پیوندد.

    پروتز مو در چندین مرحله انجام می شود که شامل برداشتن قالب محیطی جمجمه به منظور دستیابی به تناسب کامل است. قالب در پایه، جایی که موها متصل می‌شوند، قرار می‌گیرد. این پایه با استفاده از پارچه ضد حساسیت تهیه می‌شود زیرا افرادی که تحت درمان شیمی درمانی قرار می‌گیرند عموماً نسبت به هر ماده‌ی خارجی بسیار حساس هستند و همچنین پوست آنها مستعد آلرژی است. همین روند در هنگام استفاده از مو روی پایه انجام می‌شود.

    کاشت مو به روش ترکیبی و سوپرترکیبی

    کاشت موی ترکیبی از هر دو روش سنتی FUT و روش FUE برای دریافت هر چه بیشتر پیوندها استفاده می کند. در این روش ترکیبی، هر دو FUE و FUT در یک جلسه انجام می‌شوند و می‌توان در یک جلسه سینه یا ریش را در همان روز یا روز بعد برای فرد مورد نظر انجام داد. پیوند موی ترکیبی نتایجی را ارائه می‌دهد که به سختی قابل تشخیص از خط موی طبیعی است.

    این روش برای بیمارانی که به طور ایده آل دارای طاسی درجه V، VI یا VII نوروود هستند، بهترین است. بیمار باید اکثر گرافت‌های ممکن را داشته باشد و به اندازه کافی ریزش مو داشته باشد که مناطق زیادی برای قرار دادن ۶۰۰۰ گرافت داشته باشد.

    این مطلب هم بخوانید  آشنایی با کاشت مو به روش PRP

     کاشت موی سوپر ترکیبی(SUT) نوعی روش کاشت مو است که در آن نیازی به تیغه‌ی جراحی و بیهوشی نبوده و اثری از اسکار و بریدگی نیست و عارضه ای نیز وجود نخواهد داشت. می‌توانیم از دستگاه‌های تمام اتوماتیک زیر نظر متخصصان مجرب استفاده کنیم و ۱۴۰۰۰۰۰۰ تار موی واقعی را که ۳ برابر روش‌های قدیمی است، حذف و کاشت کنیم.

    با این تکنیک جدید، یک ناپایداری بسیار طبیعی و تراکم بالا را خواهید دید، به حدی که هیچ‌کس نمی‌تواند کاشت موی زنده و طبیعی را تشخیص دهد. برخلاف روش های سنتی (FIT) و (FUT) نیازی به جلسات مکرر نیست، زمان زیادی برای برداشتن مو و کاشت و خستگی بیمار نداریم.

    از دیگر مزایای این روش عدم جراحی، خونریزی و درد، عدم وجود اسکار چه در ناحیه برداشته شده و چه در ناحیه موهای کاشته شده است. در این روش می‌توان به تراکم سه برابری نسبت به روش‌های سنتی (FIT) و (FUT) دست پیدا کرد که در آن ۱۴۰۰۰ تار مو در یک جلسه کاشت می‌شود، همچنین لازم به ذکر است که این تکنیک به‌روزترین روش روز آمریکا و اروپا است.

    از مزایای این تکنیک می توان به طبیعی بودن پوشش رشد، مهندسی آن توسط تیم مجرب کاشت مو، تراکم بالای مو در این روش، انجام آن در یک جلسه و مشاهده موهای کاشته شده پس از کاشت اشاره کرد. در روش کاشت مو SUT موی طبیعی به طول یک سانتی متر رشد می‌کند و همچنین نرخ ریزش صفر را برای فولیکول‌ها فراهم می‌کند.

    هر چه تراکم موهای پشت سر فرد بیشتر باشد، تعداد واحدهای فولیکول مو بیشتر است. موهایی که از پشت سر برداشته می شود ممکن است تک یا چندتایی باشد. به عنوان مثال اگر ۱۰۰۰ تار مو از فردی برداشته شود، می توان به همین تعداد تار مو را کاشت.

    اما اگر مو چهار برابر باشد به ۴۰۰۰ تار مو ارتقا می یابد. این بستگی به نوع مو دارد. به طور کلی با روش های متداول FIT و FUT  در ۳ روز متوالی نمی توان بیش از ۶ تا ۷ هزار تار مو را کاشت. این یکی دیگر از مشکلات روش های سنتی است. همچنین در این روش های رایج، جلسات مکرر پیوند و خستگی بیمار و در نهایت تراکم کم موهای کاشته شده مشاهده می شود. اما با تکنیک SUT، فردی که کاشت مو‌ انجام می‌دهد، تجربه‌ای کاملا بدون درد و خستگی و با تراکم بالا را تجربه می‌کند.

    کاشت مو به روش  FCI

    پاپیلای پوستی شامل سلول‌های شبه فیبروبلاست است که تقریباً در بین سلول‌های پستانداران بالغ منحصربه‌فرد هستند، زیرا دارای خاصیت القایی هستند که این خاصیت را در طول مورفوژنز در جنین به دست آورده‌اند، این ویژگی در طول زندگی بزرگسالان حفظ می‌شود.

    این خاصیت اساس یک سلول درمانی نوظهور به نام کاشت سلول فولیکولی(FCI) است که در آن سلول‌های پاپیلای پوستی که از چند فولیکول گرفته شده است در کشت گسترش یافته و سپس برای ایجاد بسیاری از فولیکول های جدید در پوست کاشته می شوند. ایده پشت DP در استفاده از سلول درمانی برای درمان ریزش مو چیز جدیدی نیست.

    مدت‌ها تصور می‌شد که DP نقش مهمی در مورفوژنز فولیکول ایفا می‌کند، و اولین شواهد مستقیم در سال ۱۹۶۰ نشان دادند که پاپیلاهای پوستی پیوند شده می‌توانند باعث ایجاد فولیکول‌های جدید شوند.

    دانشمندی به نام کوهن با وام گرفتن از آزمایشات روی پاپیلای پر پرندگان، پاپیلاهای پوستی را به گوش موش پیوند زد و رشد اندک اپیدرمی را مشاهده کرد و این مسئله رشد فولیکول‌های جدید را نشان می‌دهد. این آزمایش ها ابتدا قدرت القای قابل توجه موی پاپیلای پوستی فولیکول بالغ را نشان دادند.

    مراقبت‌های بعد از کاشت مو بدون بانک مو

    بعد از انجام کاشت مو بدون بانک مو حتماً لازم است نکاتی را رعایت کنید تا موهای کاشته شده شما به کیفیت مطلوبی برسند. با آن که مراقبت‌های بعد از کاشت مو بدون بانک مو توسط پزشک به فرد تجویز می‌شوند، اما ما در ادامه برخی از مهم‌ترین و متداول‌ترین نوع این مراقبت‌ها را برای شما توضیح داده ایم.

    • از تماس دست و آب با پوست و مو سر خود خودداری کنید.
    • بر روی رژیم غذایی خود حساس باشید و سعی کنید مواد مغزی و ویتامین‌ها را مصرف کنید.
    • از مصرف مشروبات الکلی و دخانیات به شدت پرهیز کنید.
    • از تابش مستقیم نور خورشید به موهایتان پرهیز کنید.
    • داروها و آنتی بیوتیک های مختلف را با تجویز پزشک مصرف کنید.
    • با نظر پزشک، از نرم کننده‌ها و مرطوب کننده‌های مخصوص استفاده کنید.

    از آن جایی که مراقب‌های بعد از انجام کاشت مو بدون بانک مو تاثیر مستقیمی بر روی کیفیت کاشت دارد، به شما توصیه می‌کنیم این نکات را بسیار جدی بگیرید و با دقت و حساسیت بالایی نسبت به انجام آن‌ها تلاش کنید.

    نتیجه گیری و پیشنهاد

    کاشت مو نیز مانند هر جای دیگری در جهان یکی از جراحی های بسیار محبوب در ایران است. و با توجه به حجم درخواست، جراحان همیشه باید به روز باشند و تخصص‌های خود را بهتر کنند. این امر باعث شده تا روش‌های مختلف کاشت مو در ایران وجود داشته باشد و همچنین جراحان ماهر فراوانی نیز وجود داشته باشند.

    اگرچه ممکن است نتوانیم برخی از تکنیک های رها شده مانند روش FLAP یا پانچ را به راحتی اجرا کنیم و شاید فقط برخی بیمارستان ها و کلینیک های خاص مایل به انجام این تکنیک ها باشند، اما تمامی محبوب ترین و مفیدترین روش های کاشت مو در ایران قابل انجام است. متقاضیان کاشت مو برای جلوگیری از هرگونه عارضه باید زیر نظر متخصص مربوطه این کار را انجام دهند و به مراکزی که سابقه کاشت موفقیت آمیز داشته اند مراجعه کنند.

    برای مشاهده نمونه کارهای کاشت مو در تهران می توانید به سایت کلینیک خسرویانی مراجعه نمائید.

    ۲ نظر

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *