همانطور که می دانید یکی از مسائل مهم پس از کاشت موی طبیعی ، رعایت مراقبت های بعد از کاشت مو است. زیرا فولیکول های پیوندی بسیار حساس هستند و اگر در وضعیت مناسبی قرار نداشته باشند احتمال دارد که از بین بروند. از همین رو رعایت نکاتی که بعد از کاشت مو توسط کلینیک داده می شود برای تثبیت وضعیت فولیکول ها لازم است. یکی از این نکات در رابطه با تغذیه بعد از کاشت مو و مصرف داروهای تقویتی بعد از کاشت مو است.

برای دریافت مشاوره رایگان کافیست فرم زیر را پر کنید😍

    داروهای تقویتی بعد از کاشت مو
    داروهای تقویتی بعد از کاشت مو

    چه داروهای تقویتی بعد از کاشت مو مصرف کنیم؟

    بعد از کاشت مو پزشک یکسری دارو تجویز می کند که برخی از آنها برای درمان و بهبود سریع تر زخم ها و پیشگیری از عفونت بعد از عمل است و برخی دیگر یکسری داروهای تقویتی هستند که جهت پیشگیری از ریزش موهای غیر پیوندی و تقویت موهای پیوندی تجویز می شوند.

    در عمل کاشت مو اگر چه به هیچ دارویی نیاز نمی باشد اما از آنجا که برداشت و کاشت فولیکول های پیوندی با انجام جراحی صورت می گیرد، باعث ایجاد زخم هایی بر روی سر می شود که اگر به آنها رسیدگی نشود ممکن است باعث ایجاد عفونت شود. به همین جهت پزشک داروهایی رو از قبیل آنتی بیوتیک جهت پیشگیری از عفونت زخم ها و رشد باکتری ها، سرم شستشو جهت پاکسازی روزانه زخم ها و برای کاهش درد نیز مسکن تجویز می کند. همچنین جهت بهبود سریع تر زخم ها و رويش موهای پیوندی و کاهش تورم و قرمزی، مکمل هایی نظیر ویتامین C تجویز می شود. در صورتی که بیمار سهل انگاری کند و داروهای تجویز شده را مصرف نکند، بعد از کاشت مو دچار مشکلات و عوارض شده و در نتیجه  آسیب های زیادی به گرافت های کاشته شده وارد خواهد شد.

    این مطلب هم بخوانید  کاشت ابرو شهرک غرب

    یکسری داروهای تقویتی بعد از کاشت مو شامل فیناستراید و ماینوکسیدیل برای جلوگیری از ریزش موهای طبیعی و تقویت موهای کاشته شده تجویز می شوند.

    فیناستراید برای درمان الگوی طاسی مردانه استفاده می شود. این قرص برای پیشگیری از ریزش موی بخش میانی و جلوی سر بکار می رود. با مصرف قرص فیناستراید که مورد تاییدیه FDA آمریکا بوده و یکی از این داروهای تقویتی محسوب می شود از تبدیل هورمون تستوسترون به دی هیدروتستوسترون که عامل ریزش موی ارثی است پیشگیری می شود و مقدار هورمون طبیعی دی هیدروتستوسترون را در بدن کاهش می دهد. کاهش این هورمون باعث افزایش رشد مو و کاهش ریزش مو می شود. مصرف این قرص به میزان ۸۰% سبب توقف ریزش مو و یا کاهش آن و رشد مجدد موهایی که اخیراً دچار ریزش شده اند، خواهد شد. این قرص بیشتر برای آقایان تجویز می شود و مصرف آن در خانم ها محدودیت دارد.

    قرص فیناستراید به میزان ۱ میلی گرم در روز تجویز می شود و اثر درمانی آن حدود ۳ الی ۶ ماه پس از شروع مصرف پدیدار می شود و پس از یک سال به اوج خود خواهد رسید. تاثیر این قرص در مورد توقف ریزش موی جلوی سر بیش از نقاط دیگر می باشد و اثرات کلی آن تا ۲ سال ماندگار خواهد بود و ممکن است پس از قطع مصرف دارو در عرض چند ماه ریزش موهای فرد به وضعیت اولیه خود بازگردد.

    یکی دیگر از داروهای تقویتی بعد از کاشت مو ماینوکسیدیل است. ماینوکسیدیل بیشتر برای بیمارهای خانم تجویز می شود؛ مخصوصاً خانم هایی که الگوی ریزش زنانه دارند. این محلول به شکل موضعی بر روی سر مورد استفاده قرار می گیرد و به شکل ۲% و ۵% در داروخانه ها موجود است. که نوع ۵% آن برای آقایان و ۲% آن برای خانم ها است. این محلول روزی دو بار و به میزان ۱ سی سی مصرف می شود و با مصرف آن رشد مجدد موها حاصل می شود. پس از کاشت مو این محلول جهت فراهم کردن بستری بهتر برای رویش گرافت ها مورد استفاده قرار می گیرد.

    این مطلب هم بخوانید  ریزش مو سر در خانم ها

    برخی افراد نگرانی از ریزش موها پس از قطع ماینوکسیدیل یا فیناستراید دارند. باید با قطعیت گفت که قطع مصرف این داروها پس از یک دوره ی چندین ماهه پس از کاشت مو منجر به ریزش موهای کاشته شده نمی شود.

    برای مشاهده نمونه کارهای کاشت مو و اطلاع از تعرفه ها می توانید به سایت کلینیک تخصصی کاشت مو دکتر خسرویانی در تهران مراجعه نمائید.

    ۵ نظر

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *