سن مناسب برای کاشت مو چقدر است؟

برای مردانی که به طاسی سر مبتلا شدند کاشت مو فرصتی است که نباید آن را از دست بدهند اما سن مناسب برای کاشت مو مسئله مهمی است که در دستیابی به نتیجه مطلوب بسیار مؤثر است. از این رو پزشکان سن مناسب برای کاشت مو را بالای ۲۵ سال می دانند و توصیه می کنند که نباید در سنین کمتر از ۲۵ سال این عمل را انجام داد چون نه تنها هیچ مزیتی ندارد بلکه ممکن است مشکل ساز هم بشود.

از آن جایی که ريزش موی مردانه يک فرآيند دائمی و رو به گسترش می باشد و با در نظر گرفتن محدوديت هايی که در کاشت موی طبيعی وجود دارد بهتر است زمانی کاشت مو انجام شود که اولاً به اندازه کافی از موها ريخته شده باشد و ثانياً ريزش موی شخص به يک مرحله پايدار و تقريباً ثابتی رسيده باشد. بنابراین حداقل سنی که معمولاً برای انجام کاشت موی طبيعی در نظر گرفته می شود ۲۵ تا ۳۰ سالگی است.

برای دریافت مشاوره رایگان کافیست فرم زیر را پر کنید😍

    naکاشت مو برای سنین زیر ۲۵ سال

    کاشت مو برای آقایان زیر ۲۵ سال توصیه نمی شود. علت آن هم این است که در این سنین تشخیص الگوی ریزش مویی که ممکن است برای فرد در آینده رخ دهد، برای متخصص پوست و مو سخت می باشد. درست است که ریزش مو قبل از ۲۵ سالگی، فرد را آشفته می کند اما اولین توصیه ای که پزشک متخصص به این جوانان می کند این است که نگران نباشند زیرا ریزش موی مردانه یک بیماری وراثتی است و قابل درمان است. اما اگر تصمیم به کاشت مو دارند باید تا رسیدن به سن مناسب برای کاشت مو صبر کنند زیرا :

    • مدل ریزش مو و افزایش ریزش آن معمولاً تا ۲۵ سالگی بطور کامل مشخص نمی شود.
    • وقتی کاشت مو در اوایل جوانی انجام شود ممکن است وقتی فرد بزرگتر شد از آن راضی نباشد.
    • طراحی و تعیین یک روش درمانی کاشت مو در جوانی به نحوی که در چند سال آینده و با بالا رفتن سن بیمار نیز طبیعی بنظر برسد، سخت است.
    • وقتی کاشت مو در جوانی انجام می شود باید در سنین بالاتر نیز تکرار شود تا کامل شود.
    این مطلب هم بخوانید  معرفی کاشت مو به روش SuperFUE

    اگر کاشت مو در سنین جوانی و کمتر از سن ریزش کامل مو انجام شود، نتیجه آن بسیار زشت خواهد شد. به طور مثال فرض کنید جراح تصمیم بگیرد مقدار بیشتری فولیکول مو مقاوم در برابر ریزش مو را در قسمت جلوی سر کاشت کند، ممکن است در آینده ناحیه عقب تر آن دچار ریزش شود که درنتیجه ظاهر بسیار بدتری را ایجاد می کند. همچنین اگر در سنین پایین کاشت مو انجام شود و فرد بعد از چند سال دوباره دچار ریزش مو شود، ممکن است در آینده بانک موی او به قدری کافی نباشد که بتوان ناحیه هایی که بعداً دچار ریزش مو شده است را پوشش دهد. در این صورت منبع مناسب و کافی دیگری برای کاشت موی مجدد وجود نخواهد داشت.

    سن مناسب برای کاشت مو

    پزشک متخصص معمولاً برای افراد زیر ۲۵ سال که دچار ریزش موی شدید شده اند، داروهای تقویتی مثل ماینوکسیدیل و یا رژیم های غذایی مناسب و یا روش های ترمیم مو مثل پی آر پی را پیشنهاد می دهد تا روند ریزش مو را کند کرده و با ضخیم شدن تارهای مو ظاهر بهتری به موهای آنها بدهد. همچنین کند کردن ریزش مو در این سنین فرصت انجام موفقیت آمیز کاشت مو را در بزرگسالی افزایش می دهد.

    کاشت مو برای سنین بالای ۲۵ سال

    کاشت مو برای افراد بالای ۲۵ سال موفقیت آمیز خواهد بود زیرا در سنین نزدیک به ۳۰ سالگی متخصص پوست و مو خیلی راحت تر می تواند الگوی طاسی  را تشخیص دهد و در نتیجه تصمیم صحیح تری را برای نحوه کاشت مو بگیرد. هر چه تشخیص الگوی طاسی توسط متخصص و جراح کاشت مو صحیح تر باشد، موهای کاشته شده طبیعی تر و کاشت موی شما موفق تر خواهد بود. در نتیجه سن مناسب برای کاشت مو در مردان بالا ۲۵ سال می‌باشد.

    این مطلب هم بخوانید  بررسی مراحل کاشت مو

    بعد از ۲۵ سالگی بیمار به مرحله بلوغ کامل می‌ رسد و با بررسی میزان ریزش فعلی موی بیمار، پیش‌ بینی چگونگی گسترش آن در آینده امکان‌ پذیر است. همچنین بیمار در این سن منطقی‌ تر فکر می‌ کند و میزان طاسی فعلی خود را در نظر می‌ گیرد. به این ترتیب داشتن یک خط رویش موی جدید به شکل یک مرد بالغ باعث خشنودی و رضایت وی می‌ شود. البته باید به این نکته نیز اشاره کرد اقدام به کاشت مو در سنین خیلی بالا هم ممکن است به دلیل اینکه فولیکول های مو ضعیف تر شده اند موفقیت کاملی نداشته باشد. در واقع ممکن است بیمار بانک موی کمی داشته باشد و متخصص کاشت مو را انجام ندهد. در انتها باید گفت که سن در کاشت مو برای خانم ها مطرح نیست و می توانند در تمامی سنین عمل پیوند مو را انجام دهند.

    برای مشاهده نمونه کارهای کاشت مو می توانید به سایت کلینیک تخصصی کاشت مو دکتر خسرویانی در تهران مراجعه نمائید.

    ۱۳ نظر

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *