کاشت موی طبیعی عبارت است از برداشت گرافت های مورد نیاز از بانک مو که در پشت سر واقع است و کاشتن گرافت های برداشت شده در فضاهایی که خالی از مو است.

آیا چیزی تحت عنوان بهترین فصل کاشت مو وجود دارد؟

افرادی که تمایل به کاشتن مو دارند سعی می کنند که اطلاعات بیشتری را پیرامون این موضوع کسب کنند. اطلاعاتی از قبیل: روشهای کاشت مو، سن مناسب برای کاشت مو، مراحل رشد مو بعد از کاشت، بهترین فصل کاشت مو و … که در این مقاله می خواهیم به موضوع بهترین فصل که بسیار سؤال می شود بپردازیم.

✅ بهترین فصل   بستگی به سبک زندگی شخص و تشخیص پزشک دارد
✅ مزیت کاشت در فصل بهار  به علت معتدل بودن هوا نیاز به پوشاندن سر نیست
✅ مزیت کاشت در زمستان   به دلیل فعالیت در فضای بسته و عرق نکردن آسیب به فولیکول مو کمتر است
✅ مزیت کاشت در پاییز  آفتاب مستقیم نیست و تعریق کمتر است
✅مزیت کاشت در تابستان   رشد موها و ترمیم پوست در تابستان بیشتر است

برای دریافت مشاوره رایگان کافیست فرم زیر را پر کنید😍

    بهترین فصل کاشت مو

    بهترین فصل کاشت مو چه فصلی است؟

    بهترین فصل‌ کاملا نسبی و بستگی به موارد مختلفی دارد. شرایط اقلیمی و آب و هوای منطقه تاثیر بسزایی بر نتیجه کاشت دارند. البته که در انتخاب بهترین فصل برای انجام این جراحی باید به روش کاشت، وضعیت سلامت فرد و… نیز توجه شود.

    به طور کلی انتخاب بهترین فصل برای کاشت اهمیت زیادی دارد. برای مثال هوای خیلی سرد و خشک باعث ضعیف شدن مو‌ها می‌شود. در حالی که دمای هوا در فصل بهار و تابستان برای رشد بهتر و سریع مو‌ها مناسب‌تر است.

    از این رو پیشنهاد ما این است که بیمار به شرایط آب و هوایی محل زندگی خود توجه کند. برای مثال اگر در جایی ساکن است که تابستان‌های گرم و شرجی دارد، این جراحی را در فصل‌های پاییز و زمستان انجام دهد.

    رد فرضیه‌ی انجام کاشت در فصول خاص

    دیده می شود که برخی از مراکز کاشت مو برای تبلیغات و جذب متقاضی از عبارتی تحت عنوان بهترین فصل استفاده می کنند و می گویند که در کدام فصل باید کاشت را انجام داد و یا کدام فصل از سال بهترین فصل کاشت مو می باشد.

    این مطلب هم بخوانید  کاشت ابرو در کلینیک دکتر خسرویانی

    اما حقیقت این است که چنین چیزی وجود ندارد که اگر مثلاً شما در فصل بهار کاشتن مو انجام دهید امکان دارد موهای شما پر پشت تر شود و یا اگر در زمستان کاشت انجام دهید امکان دارد موهای شما تراکم کمی را داشته باشد.

    یعنی در واقع فصلی برای انجام کاشت موی طبیعی وجود ندارد که فقط باید در آن فصل کاشت انجام شود یا فصلی وجود ندارد که نباید در آن کاشت انجام داد. انجام کاشت در هر فصلی نتایج یکسانی خواهد داشت. تنها مسئله ایی که در زمینه فصل ها وجود دارد در مورد تأثیر آن در مراقبت های بعد از کاشتن مو است.

    مزایا و معایب کاشتن مو در فصل‌های مختلف

    کاشتن مو در هر فصل مزایای خاص خودش را دارد؛ از این رو مشخص کردن یک زمان قطعی برای انجام این جراحی سخت است. برای انتخاب فصل مناسب کاشت مو، بیمار باید به شرایط خود توجه کند.

    مزایای کاشتن مو در بهار

    یکی از بهترین فصل‌ها برای کاشتن مو، بهار است. در این فصل شما زمان زیادی برای استراحت دارید. به همین دلیل در روزهای قبل از شروع عید نوروز درخواست برای کاشت افزایش پیدا می‌کند. علاوه بر مدت زمان بیش‌تر برای استراحت، هوا هم معتدل و نسبتا خنک می‌شود.

    مزایای کاشتن مو در بهار

    در فصل بهار غذاهای مفید برای مو مثل ماهی قزل آلا، غذاهای دریایی، کلم بروکلی و اسفناج زیاد هستند. رطوبت موجود در هوا در فصل بهار باعث می‌ شود بتوانید موهای خود را بدون آسیب رساندن به آن و آسان‌ تر حالت دهید.

    زمانی که فصل شروع به گرم شدن می‌ کند، پوست سر ممکن است به نور خورشید حساس شود و به کرم‌ های ضد آفتاب نیاز داشته باشد. و در نهایت رشد موی جدید تا زمانی که به فصل پاییز و زمستان نزدیک‌ شوید، قابل مشاهده نخواهد بود.

    معایب کاشت مو در بهار

    تغییرات ناگهانی آب و هوا در فصل بهار، یک عیب جدی برای کاشتن مو در این فصل است. البته شما می‌توانید با پوشیدن کلاه یا برداشتن چتر از موهای خود در برابر این تغییرات ناگهانی محافظت کنید. علاوه بر این موارد، می‌توانید کم‌تر از خانه بیرون بروید.

    این مطلب هم بخوانید  آشنایی با هزینه کاشت مو

    مزایای کاشت مو در تابستان

    با کاشتن مو در فصل تابستان می‌توانید مدت زمان زیادی را استراحت کنید. به همین دلیل تقاضا برای کاشت در فصل تابستان بیش‌تر است. سرعت رویش موها و ترمیم پوست محل کاشت افزایش پیدا می‌کند. بنابراین دوره نقاهت کم‌تر می‌شود. در این فصل میوه هایی از جمله زردآلو، هندوانه و انواع توت‌ها فراوان هستند که می توانند باعث افزایش رشد مو شوند.

    معایب کاشتن مو در تابستان

    از بزرگ‌ترین معایب کاشتن مو در تابستان می‌توان به گرمای هوا و تابش مستقیم نور خورشید اشاره کرد. در فصل تابستان به دلیل درجه حرارت بالا ممکن است پوست سرتان دچار آفتاب سوختگی شود و یا به موهای کاشته شده صدمه بزند. با تابش نور خورشید به‌صورت مستقیم، زخم‌ها دیرتر خوب می‌شوند.

    علاوه بر تماس مستقیم، زیاد بودن دمای هوا و تعریق زیاد هم بهبود و ترمیم زخم‌ها را پیچیده‌تر می‌کند.همچنین نمی توانید حداقل تا ۶ هفته اول از استخر استفاده کنید زیرا باعث ایجاد عفونت می شود.

    مزایای کاشت مو در پاییز

    مزایای کاشت مو در پاییز

    بهترین زمان برای کاشتن مو، فصل پاییز است. در این فصل از سال، هوا ابری بوده و موهای کاشته شده کم‌تر در معرض نور خورشید به‌صورت مستقیم قرار می‌گیرند. برای دور ماندن از باد و باران هم می‌توانید از چتر یا کلاه استفاده کنید.

    معایب کاشت در پاییز

    از آنجایی که با شروع فصل پاییز فعالیت مدارس و دانشگاه‌ها هم شروع می‌شوند، خیلی از افراد به دلیل استرس نتیجه خوبی از کاشت نمی‌گیرند. اگر شما هم در چنین شرایطی قرار دارید، کاشتن مو را به روزهای تعطیل موکول کنید.

    در فصل پاییز تغییرات دما زیاد است و اگر به درستی از سر مراقبت نشود، تغییرات شدید آب و هوا می تواند برای ناحیه دارای جراحت، یک شوک ایجاد کند.

    مزایای کاشت مو در زمستان

    در فصل زمستان، میزان نور خورشید و گرمای آن کم‌تر است. به همین دلیل موها از قرارگیری در معرض تابش مستقیم نور خورشید در امان می‌مانند. همچنین شما می‌توانید با پوشیدن کلاه، جلوی نفوذ سرما به موهای کاشته شده را بگیرید.

    از آنجایی که به دلیل سرد شدن هوا، مردم ساعات بیش‌تری را در خانه هستند، مدت زمان بیش‌تری استراحت می‌کنند. همچنین با ماندن در خانه، موهای کاشته شده از نفوذ آلودگی‌های هوا حفظ می‌شوند.

    این مطلب هم بخوانید  دکتر خسرویانی بهترین جراح کاشت مو در تهران

    در فصل زمستان دیگر نگران آفتاب سوختگی پوست سر نیستید و از آن جایی که دما پایین است کمتر عرق کرده و از شستشوی بیش از حد مو و پوست سر جلوگیری می‌ شود.

    معایب کاشتن مو در زمستان

    در فصل زمستان، شدت باران و باد زیاد است. در اثر باد و باران ممکن است پوست دچار عفونت شود. به همین دلیل متخصصان می‌گویند بعد از کاشتن مو در ماه‌های زمستان حداقل به مدت ۵ روز در منزل بمانید.

    یکی دیگر از معایب کاشت در زمستان، اختلاف زیاد بین دمای منزل و دمای بیرون است. این موضوع باعث می‌شود زخم‌ها دیرتر بهبود پیدا کنند و سرعت‌ ترمیم زخم‌ها کم‌تر شود.

    معایب کاشتن مو در زمستان

    آب و هوای سرد بر روی رشته‌ های مو تأثیر می‌گذارد. هوای سرد و خشک، رطوبت را از ساقه‌ های مو می‌ گیرد و باعث می‌ شود که بیشتر مستعد شکستگی شوند. همچنین بارش برف و سایر رطوبت‌ ها خطر بروز عفونت در محل برش را به همراه دارد.

    چرا فصل کاشتن مو اهمیت دارد؟

    مو‌ها و پوست سر از حساس‌ترین نقاط بدن هستند که روزانه در معرض آلودگی‌های متعدد و در تماس با نور خورشید قرار دارند. مراقبت از مو‌ها در ابتدای کاشت تا زمانی که مو‌ها به رشد اولیه برسند، بسیار مهم است.

    از طرفی تغییرات آب و هوایی در فصل‌های مختلف، بر نتایج جراحی و رشد مو‌ها تاثیر می‌گذارد. با توجه به این موارد بیمار باید بر اساس امکانات و شرایط خود فصلی را برای جراحی انتخاب کند که در آن بیش‌تر می‌تواند از مو‌هایش مراقبت کند.

    برای دریافت مشاوره و مشاهده نمونه کارها به سایت کلینیک خسرویانی مراجعه نمایید.

    سوالات متداول بهترین فصل کاشت مو

    کاشتن مو در بهار بهتر است یا زمستان؟

    در بهار به علت غیرقابل پیش بینی بودن هوا نیاز به مراقبت بیشتر از موهای کاشته شده است و در زمستان بخاطر سردی هوا و پوشاندن سر ممکن است به گرافت های تازه کاشته شده آسیب وارد شود.

    در کدام فصل کاشت مو انجام دهیم؟

    زمان کاشت به تنهایی در گرفتن نتیجه موثر نیست و هر فصل نیازمند مراقبت های خاص خود است و این امر تا حد زیادی به سبک زندگی هر شخص بستگی دارد.

    ۵ نظر

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *