چرا مصرف مشروبات الکلی بعد از کاشت مو ضرر دارد؟

عمل کاشت مو یک عمل جراحی سرپایی ساده است اما درعین سادگی این عمل بسیار حساس است و باید به صورت دقیق انجام شود. به همین جهت علاوه بر مهارت متخصص در انجام کاشت، باید نکات علمی، فنی و مراقبت هایی نظیر کنترل مصرف مشروبات الکلی بعد از کاشت مو رعایت شود تا نتیجه عمل به بهترین شکل طاهر شود و بیمار رضایتمندی کامل از نتیجه را داشته باشد.

برای دریافت مشاوره رایگان کافیست فرم زیر را پر کنید😍

    همانطور که می دانید روش های کاشت مو متفاوت هستند اما نکاتی که در بحث مراقبت های بعد از کاشت باید رعایت شوند در همه روش ها تقریباً به یک شکل است. تنها تفاوت های کوچکی در دو روش کاشت موی FIT و کاشت موی FUT وجود دارد که در مقاله مراقبت بعد از کاشت مو به روش fit و مراقبت بعد از کاشت مو به روش fut ارائه شده است. موضوعی که می خواهیم در این مقاله به آن بپردازیم در مورد مصرف مشروبات الکلی بعد از انجام عمل کاشت و تأثیرات آن در نتیجه کاشت است.

    مصرف مشروبات الکلی بعد از کاشت مو
    مصرف مشروبات الکلی بعد از کاشت مو

    الکل چگونه بر روند بهبود تأثیر می‌گذارد؟

    پس از انجام کاشت مو، پزشکان به افراد توصیه می‌کنند که به عنوان یک عامل مهم مراقبتی، از مصرف هر گونه مواد الکلی پرهیز کنند. اما سوال اصلی این است که نوشیدنی‌های الکلی چگونه بر روی روند بهبود کاشت مو تاثیر می گذارند؟ در واقع مشروبات الکلی روند بهبود و ترمیم پوست و مو را به شدت کند می‌کنند.

    از طرفی دیگر این نوشیدنی‌ها مواد مغذی و مفیدی را که بدن برای تقویت ریشه‌های مو نیاز دارد را می‌سوزانند. از این رو ریشه موها نمی‌توانند به خوبی در داخل پوست تثبیت شوند. همچنین این نوشیدنی‌ها سیستم ایمنی بدن را نیز به طور چشم گیری ضعیف‌تر می‌کنند. به طور کلی می‌توان گفت مصرف نوشیدنی‌های الکلی سرعت و کیفیت بهبود و ترمیم موهای کاشت شده را به شدت کاهش می‌دهد.

    این مطلب هم بخوانید  کاشت مو چند سال دوام دارد؟

    معایب مصرف مشروبات الکلی بعد از کاشت مو

    متاسفانه برخی از افراد به مصرف الکل اعتیاد دارند اما لازم است بدانند که اگر قصد انجام کاشت مو دارند باید تا چند هفته قبل و بعد از کاشت مو مصرف نوشیدنی های الکل دار اعم از آبجو، ودکا و … را متوقف نمایند زیرا مصرف الکل علاوه بر اینکه می تواند آثار مخربی بر روی فولیکول های مو ایجاد نماید و باعث تخریب آنها شود، می تواند باعث ایجاد تغییر در روند طبیعی گردش خون شده و همچنین تأثیر داروهای بی حسی را کاهش دهد و بیمار در حین عمل درد را احساس کند.

    دلیل دیگر عدم مصرف مشروبات الکلی بعد از کاشت مو این است که نوشیدن بیش از حد الکل به شکل اتانول و مشروبات الکی می تواند مشکل آفرین باشد. به این دلیل که اتانول بر روی پلاکت های خون تأثیر می گذارد و باعث ایجاد اختلال در سیستم لخته شدن خون می گردد در نتیجه می تواند باعث ایجاد خونریزی شدید در حین کاشت مو و پس از آن شود. مصرف الکل مانع از به هم پیوستن پلاکت ها و لخته شدن خون می گردد که در این صورت خونریزی زیادی در محل برداشت و کاشت موها ایجاد می گردد و در نهایت این امر باعث تخریب فولیکول های مو پس از کاشت خواهد شد.

    علاوه بر این ها مصرف الکل می تواند اثرات مخربی بر روی کبد بگذارد مثل اختلال در عوامل لخته شدن خون تولیدی در کبد. در نتیجه توصیه می شود تا چند هفته مصرف مشروبات الکلی بعد از کاشت مو و قبل از آن متوقف گردد زیرا مصرف حتی یک واحد نمونه اتانول، می تواند خطر خونریزی را در عرض یک تا دو ساعت افزایش دهد. با کنار گذاشتن مصرف مشروبات الکلی و سیگار می توان درصد موفقیت کاشت مو را افزایش داد و بدون نگرانی از خونریزی و آسیب رسیدن به گرافت های پیوندی، نتایج قابل قبولی را از عمل کاشت مو انتظار داشت.

    اثرات چشم گیر مصرف الکل بر روی موهای کاشت شده

    مصرف الکل با سوزاندن مواد معدنی و مغذی باعث می‌شود تا ریشه‌های مو نتوانند مواد مورد نیاز خود برای تقویت و رشد را دریافت کنند. از این رو ریشه موهای کاشت شده بسیار ضعیف و آسیب پذیر شده و ممکن است در هر زمانی با ریزش‌های جدی طرف باشید. از طرفی دیگر الکل با رقیق کردن خون احتمال خون ریزی را نیز به طور چشم گیری افزایش می‌دهد و باعث می‌شود تا پوست مو نتواند به طور کامل و در مدت زمان کوتاهی خود را ترمیم کند.

    این مطلب هم بخوانید  لیزر بعد از کاشت مو آری یا نه؟ هزینه فواید و عوارض

    همه این عوامل به ضرر فردی هستند که کاشت مو انجام داده است. در این شرایط فرد اصلاً نتایج رضایت بخش و مطلوب خود را به دست نخواهد آورد و ممکن است کاشت مو او از نظر ظاهر و دوام بسیار بد و بی کیفیت باشد. پس بهتر است برای هدر ندادن هزینه و وقت خود و تلاشی که جراح انجام می‌دهد، برای مدتی هم که شده مصرف الکل را به طور کامل کنار بگذارید.

    تا چه مدتی پس از کاشت مو نباید الکل مصرف کرد؟

    به طور کلی مصرف مشروبات الکی برای سلامت بدن بسیار مضر بوده و می‌تواند عواقب بسیار بدی را برای افراد به همراه داشته باشد. به همین جهت نیز توصیه می‌شود تا به طور کلی مصرف مشروبات الکلی را کنار بگذارید. اما در پاسخ به این سوال که تا چه مدتی پس از کاشت مو نباید الکل مصرف کرد؟ می‌توان گفت نوشیدن مشروبات الکلی تا چند هفته بعد از انجام کاشت مو به طور کامل قدغن بوده و فرد به هیچ وجه نباید به سمت این نوشیدنی‌ها برود.

    چرا که در این صورت کیفیت کاشت مو به شدت تحت تاثیر قرار گرفته و حتی ممکن است مقدار قابل توجهی از موها ریزش کند. پس به طور کلی بایستی چندین هفته هیچ گونه الکلی را مصرف نکنید تا از تقویت ریشه‌های مو و تثبیت آن‌ها و همچنین ترمیم کامل پوشت مو اطمینان پیدا کنید. توجه داشته باشید که در این مدت حتی مصرف نوشیدنی‌های الکلی به میزان کم نیز می‌توانند اثرات بسیار بدی را بر روی شما داشته باشند.

    مراقبت مادام العمر از موهای کاشت شده با حذف الکل

    با آن که پزشک‌ها توصیه می‌کنند تا ۲ هفته بعد از کاشت مو الکل مصرف نکنید و پس از آن این موضوع بلا مانع است. اما باید بدانید که مصرف الکل به طور کلی اثر منفی بر روی اجزای مختلف بدن دارد که موها یکی از این اجزا هستند. برای آن که بتوانید از موهای کاشت شده خود بهترین مراقبت را داشته باشد و تا آخر عمرتان موهایی پر پشت و بدون ریزش در اختیارتان باشد، بهتر است به طور کلی مصرف مشروبات الکلی را کنار بگذارید.

    این مطلب هم بخوانید  بررسی مراحل کاشت مو

    بایستی خاطر نشان کرد که صرف الکل بر روی موهای طبیعی نیز اثر منفی داشته و موجب ضعف ریشه‌ها و ریزش موهای سر می‌شود. از آن جایی که موهای کاشت شده به مراتب آسیب پذیر تر از موهای طبیعی هستند، الکل می‌تواند صدمات بیشتری را به آن‌ها وارد کند حتی اگر مدت زمان زیادی از کاشت مو گذشته باشد.

    رابطه بین روش کاشت مو و عوارض مصرف مشروبات

    همان طور که می‌دانید روش‌های مختلفی برای کاشت مو وجود دارد. در هر یک از این روش‌ها با شیوه و اصول خاص و منحصر به فردی کاشت مو برای یک فرد انجام می‌شود. اما به عنوان یک مسئله مهم بسیاری از افراد می‌خواهند بدانند که آیا رابطه ای بین روش کاشت مو و عوارض مصرف مشروبات وجود دارد یا خیر؟

    برای پاسخ به این افراد بایستی گفت که هیچ تفاوتی ندارد شما از چه روشی برای کاشت موهای خود استفاده کرده اید. به هر حال مصرف الکل بعد از کاشت برای شما مضر بوده و تاثیرات بسیار بدی را بر روی کیفیت کاشت و سرعت ترمیم پوست و مو دارد. به همین دلیل نیز فارغ از نوع روش کاشت مو، حتماً لازم است تا به مدت حداقل ۲ هفته از مصرف هر گونه مشروبات الکلی صرف نظر کنید.

    آیا می‌توان قبل از کاشت مو الکل مصرف کرد؟

    همان طور که مصرف الکل بعد از کاشت مو منع می‌شود، قبل از انجام این کار نیز باید از مصرف نوشیدنی‌های الکلی صرف نظر کنید. چرا که نوشیدنی‌های الکلی باعث رقیق شدن خون می‌شوند و توانایی لخته شدن خون را کاهش می‌دهد. به همین دلیل نیز مصرف الکل قبل از انجام کاشت، موجب خونریزی در هنگام کاشت مو می‌شود. به همین دلیل نیز شما نباید مدتی قبل از کاشت مو، الکل مصرف کنید تا خون بتواند توانایی لخته شدن را داشته باشد و خون ریزی رخ ندهد.

    از طرفی دیگر مصرف الکل قبل از کاشت مو باعث می‌شود تا اثرات بی حسی کم رنگ تر شوند و شما در طول فرایند کاشت، احساس درد کنید. یکی دیگر از مهم‌ترین دلایلی که نباید قبل از کاشت مو، الکل مصرف کنید، آن است که موهای شما به خوبی نمی‌توانند پیوند برقرار کنند و ممکن است بعد از انجام کاشت، بریزند.

    برای مشاهده نمونه کارهای تخصصی کاشت مو می توانید به سایت کلینیک کاشت مو دکتر خسرویانی در تهران مراجعه نمائید.

    ۴ نظر

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *