پاسخ به سوال بعد از کاشت مو چگونه بخوابیم

یکی از موضوعات مهم در بحث مراقبت های بعد از کاشت مو ، این است که بعد از کاشت مو چگونه بخوابیم ؟ زیرا بلافاصله بعد از کاشت مو در کلینیک دکتر خسرویانی  پزشک از شما می خواهد تا دو هفته از ناحیه تحت درمان به طور خاص مراقبت کنید و نگذارید که هیچ فشار و یا ضربه ایی به سرتان وارد شود. اما علت آن چیست؟

برای دریافت مشاوره رایگان کافیست فرم زیر را پر کنید😍

    پس از کاشت مو پوست ناحیه سر بسیار حساس‌ می شود واگر فشاری به ناحیه تحت درمان وارد شود ممکن است باعث ایجاد تورم شود. باید بدانید که تورم تنها زمانی رخ می‌ دهد که در پوست سر مایع وجود داشته باشد. این مایعات جمع شده در فولیکول‌ های مو باید تخلیه شوند. از این رو داشتن یک الگوی خواب مناسب می‌ تواند احتمال تورم را کاهش دهد زیرا جنبیدن مکرر و پشت و رو شدن هنگام خوابیدن می‌ تواند باعث ماندن مایع در فولیکول‌ ها ‌شود.

    همچنین اگر ناحیه گیرنده یعنی ناحیه ای که کاشت مو در آن قسمت انجام شده، به طور شدید با بالش تماس داشته باشد می تواند باعث ریزش فولیکول های کاشته شده شود. از این رو برخی از پزشکان بعد از کاشت، حتی از بانداژ یا پانسمان استفاده نمی کنند یا تنها برای جلوگیری از خونریزی فقط به مدت ۲۴ ساعت سر را پانسمان می کنند و به بیمار خود در رابطه با کلاه گذاشتن بعد از کاشت مو و یا استفاده از کلاه گیس هشدار می دهند. حال این سوال پیش می آید که بعد از کاشت مو چگونه بخوابیم تا هیچ فشاری به سر وارد نشود؟

    این مطلب هم بخوانید  چرا کاشت مو انجام دهیم؟
    بعد از کاشت مو چگونه بخوابیم
    بعد از کاشت مو چگونه بخوابیم

    آموزش نحوه صحیح خوابیدن پس از عمل کاشت

    همانطور که گفتیم وارد شدن ضربه مستقیم به سر پس از کاشت مو باعث از بین رفتن پیاز مو می شود در نتیجه باید یک الگوی خواب ثابت و معین داشته باشیم و  برای ۳ تا ۴ شب از آن پیروی کنیم. بهترین نحوه صحیح خوابیدن بعد از کاشت مو در شب های اول، خوابیدن به صورت نیمه نشسته است. ۲ یا ۳ عدد بالش زیر سر خود بگذارید، به گونه ای که ناحیه سر بالاتر از قلب نگه داشته شود و بالاتنه در زاویه ۴۵ درجه قرار گیرد. سر را حتما روی بالش قرار دهید اما به گونه ای که زخم پشت سر تحت فشار قرار نگیرد و حتماً به صورت طاق باز بخوابید. یک بالش را هم در انتهای تخت که سر شما قرار دارد، به صورت عمودی بگذارید تا از احتمال ضربه‌ سر به پنل چوبی و صدمه دیدن فولیکول ها جلوگیری شود. حداقل تا ۴ شب از خوابیدن بر روی شکم پرهیز کنید و سعی کنید که در محیطی خنک استراحت کنید. این الگو را برای حفظ موهای تازه کاشته شده حداقل تا ۴ شب رعایت کنید و بعد از آن می توانید به صورت عادی بخوابید.

    برای مشاهده نمونه کارهای کاشت مو می توانید به سایت کلینیک تخصصی کاشت مو دکتر خسرویانی در تهران مراجعه نمائید.

    ۱ نظر

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *