کاشتن مو در کلینیک دکتر خسرویانی یکی از بهترین و قطعی ترین روش هایی است که با استفاده از آن می توان کچلی و کم پشتی موها را درمان  کرد. روش های کاشت مو مختلف هستند که با توجه به نظر پزشک و نوع ریزش مو و طاسی فرد، روش مناسب برای او انتخاب می شود.

دلیل ممنوعیت کلاه گذاشتن بعد از کاشت مو

در عمل کاشت مو، متخصص فولیکول های موهای سالم را که اغلب در پشت سر فرد قرار دارند برداشته و پس از جداسازی در نواحی خالی از مو می کارد. در کاشت موی طبیعی میزان موفقیت ۹۰ تا ۹۵ درصد می باشد اما مثل هر فعالیت پیوندی احتمال عدم موفقیت نیز وجود دارد که مربوط به واکنش بدن افراد است.

پس از انجام عمل کاشت مو با تراکم بالا  برای دستیابی به نتایج موفقیت آمیز، لازم است فرد به نکات مراقبت های بعد از کاشت مو که توسط پزشک متخصص ارائه می شود با دقت عمل نماید. یکی از این مراقبت ها عدم کلاه گذاشتن بعد از کاشت مو است که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت.

برای دریافت مشاوره رایگان کافیست فرم زیر را پر کنید😍

    na

    استفاده از کلاه بعد از کاشت مو

    یکی از سوالات رایجی که افراد بعد از کاشت مو می پرسند این اشت که آیا می توان بعد از کاشت مو، سر را با کلاه پوشاند؟ یا آیا می توان بعد از کاشت مو تا زمان کامل شدن نتایج از کلاه گیس استفاده کرد؟

    این مطلب هم بخوانید  معرفی 8 تا روش های کاشت مو مزایا و معایب و هزینه

    در این رابطه باید گفت که به طور کلی کلاه گذاشتن بعد از کاشت مو آن هم بلافاصله بعد از عمل به هیچ وجه توصیه نمی شود و می تواند مشکلات زیادی را به همراه داشته باشد. علت آن این است که بعد از کاشت مو به دلیل اینکه موهای کاشته شده در روزهای نخستین پس از کاشت بسیار ضعیف و حساس هستند و ممکن است بر اثر فشار، سایش و کشش از محل کاشت خود جدا شوند. بنابراین نباید افرادی که کاشت مو داشته اند تا مدت ها از کلاه، روسری و یا کلاه گیس استفاده نمایند تا فشاری را بر روی فولیکول های مو وارد نشود.

    از دیگر دلایل عدم کلاه گذاشتن بعد از کاشت مو می توان به این نکته اشاره کرد که در واقع هنگامی که کاشت مو انجام می دهید دلمه هایی بر روی سر ایجاد می شود و وقتی کلاه بر روی سر قرار می گیرد می تواند باعث گرم شدن و در نتیجه ترکیدن آنها شود و این مسئله در نهایت باعث بروزعفونت هایی بر روی پوست سر می شود.

    گردش هوا برای دلمه های مو و همچنین گرافت های کاشته شده بسیار مهم است و باید هوای لازم را همیشه داشته باشند، چرا که باعث بهبود دلمه های مو می شود. بنابراین حداقل  تا ده روز بعد از عمل به علت این که التهابات و زخم ها هنوز بهبود پیدا نکرده اند باید از گذاشتن کلاه بر روی سر خودداری کنید در غیر اینصورت ممکن است شاهد عفونت و دیر التهاب یافتن زخم ها باشید.

    این مطلب هم بخوانید  ریزش مو سر در خانم ها

    پس ازکاشت مو جهت التیام پیوندها در پوست‌ سر، از بانداژ استفاده می شود تا از آن‌ها حفاظت کرده و خون‌ ریزی احتمالی را به خود جذب کند. اما بستن بانداژ هم بین ۲۴ الی ۴۸ ساعت روی سر می‌ ماند و بعد از آن برداشته می شود تا باعث افزایش تعریق موها و ابتلا به عفونت نشود. همچنین استفاده از کلاه گیس بعد از کاشت مو ، باید از هفته دوم به بعد انجام گیرد و باید کمتر از ۱۲ ساعت در طول روز روی سر باقی بماند.

    برای مشاهده نمونه کارهای تخصصی کاشت مو و اطلاع از تعرفه ها می توانید به سایت کلینیک دکتر خسرویانی در تهران مراجعه نمائید.

    ۱ نظر

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *