لیزر بعد از کاشت مو و مزایای فوق العاده‌ آن

ریزش مو و طاسی سر تاثیر مخربی بر شرایط روحی فرد دارد و باعث از بین رفتن اعتماد به نفس می شود. کاشتن مو یکی از بهترین روش هایی است که می توان برای درمان ریزش مو از آن بهره گرفت و فواید قابل توجهی را نسبت به سایر روش ها دارد. کاشت مو در بسیاری از موارد به تنهایی کارساز است اما در مواردی هم ممکن است پزشک از لیزر بعد از کاشت مو برای درمان ریزش مو، بهبود کیفیت رویش، افزایش حجم مو و درخشنده و ضخیم‌ تر شدن آن استفاده کند.

برای دریافت مشاوره رایگان کافیست فرم زیر را پر کنید😍

    لیزر بعد از کاشت مو

    فواید لیزر بعد از کاشت مو 

    در واقع استفاده از لیزر بعد از کاشت مو یکی از روش های تقویت مو پس از کاشت است. استفاده از لیزر برای افزایش رشد مو بعد از کاشت باید حتما به دستور پزشک صورت گیرد و معمولاً زمانی از آن استفاده می شود که وضعیت بیمار به حالت طبیعی رسیده و مدت زمان معینی از زمانی که موها کاشته شده اند سپری شده باشد.

    این نوع از لیزر یک لیزر کم توان و سرد است. لیزرهای کم توان گرما نداشته و از انرژی فوتونی استفاده می‌ کنند که بعد از کاشتن مو جهت افزایش جریان خون در پوست سر استفاده شده و باعث می شود گلبول های قرمز خون، مواد مغذی و اکسیژن بیشتری را به فولیکول های موهای کاشته شده برسانند و از طریق تقویت این فولیکول ها باعث رشد سریع تر و ضخیم تر شدن آنها شوند.

    همچنین استفاده از لیزر باعث تحریک متابولیسم فولیکول های مو، رشد آنها و در نتیجه سالم‌ تر شدن ظاهر آن‌ ها خواهد شد. این روش همچنین مانع ریزش مو و نازک شدن آنها پس از رشد خواهد شد.

    تمام افرادی که مو کاشته اند یا قصد انجام آن را دارند و همچنین افرادی که مشکل ریزش مو و کم پشتی دارند می توانند از این روش برای تقویت موهای خود استفاده کنند.

    این مطلب هم بخوانید  آشنایی با مراقبت بعد از کاشت مو به روش fut

    استفاده از لیزر بعد از کاشت مو باعث رشد موهای تازه کاشته شده و به فرآیند بهبود سرعت می‌ بخشد. همچنین در هر جلسه حدود ۵۴% خونرسانی به پوست سر را افزایش می‌ دهد و باعث تحریک فولیکول‌ های مو و توقف پیشروی ریزش مو می‌ شود. با استفاده از لیزر می‌ توان فرآیند رشد مو را بر روی سر، در طول خط پیشانی و مرکز سر تحریک کرد. همچنین می توان موها را پرتر، درخشان‌ تر و ضخیم‌ تر کرده و همچنین استحکام و خاصیت ارتجاعی آن‌ ها را افزایش داد.

    هزینه لیزر تراپی بعد از کاشت مو

    هزینه لیزر تراپی بعد از کاشت مو

    یکی از عمده سوالاتی که در زمینه لیزر تراپی مطرح می‌شود، هزینه‌های لازم برای انجام این کار است. شما به طور معمولی بایستی ۶ ماه و به صورت یک جلسه در هر هفته این کار را انجام دهید. هزینه‌های لازم برای لیزرتراپی بر حسب هر جلسه تعیین می‌شود. شایان ذکر است که هزینه لیزر تراپی بعد از کاشت مو به عوامل مختلفی مانند مدل و برند دستگاه، مهارت پزشک، موقعیت مکانی کلینیک، شرایط فرد مراجعه‌کننده و… بستگی دارد.

    از این رو نمی‌توان یک قیمت مشخص و معین را برای آن تعیین کرد. اگر هزینه‌های انجام این کار برای شما مهم است، می‌توانید قیمت لیزر تراپی بعد از کاشت مو را از چندین کلینیک مختلف پرس و جو کرده و کلینیکی را که قیمت‌های منصفانه‌تری دارد، انتخاب کنید. البته در کنار قیمت‌های کلینیک ها، حتماً بایستی کیفیت کار آن‌ها را نیز مد نظر داشته باشید.

    نحوه انجام لیزر بعد از کاشت مو

    برای انجام این کار یک کلاهک لیزری بر بالای سر فر قرار داده می‌شود. پس از آن با شروع به کار دستگاه، دیودهای لیزری داخل کلاهک طول موج خاصی از نور را تولید و بر روی پوست سر فرد منتشر می‌کنند. در طول این فرایند لیزر کم توان در معرض فولیکول‌های مو قرار گرفته و اشعه آن توسط فولیکول‌های مو جذب می‌شود. در طول این پروسه انرژی لیزر به انرژی سلولی تبدیل شده و انرژی لازم برای بازسازی و تقویت ریشه‌های مو به دست می‌آید.

    توجه داشته باشید که این فرایند بدون درد بوده و عوارضی ندارد. انجام لیزرتراپی بعد از کاشت مو باعث افزایش گردش خون در پوست سر شده و گلبول‌های قرمز اکسیژن، پروتئین و مواد مغذی بیشتری به فولیکول‌های کاشته شده انتقال می‌یابد. از این رو اغلب پزشک‌ها به افرادی که کاشت انجام داده اند، توصیه می‌کنند تا حتماً از جلسات لیزر تراپی استفاده کنند تا نتایج بهتری کسب کرده باشند.

    این مطلب هم بخوانید  آشنایی با کاشت مو به روش HRT

    چگونگی تأثیر فرایند لیزر تراپی

    یک کلاهک لیزری که در آن تعدادی دیود لیزری قرار دارد در بالای سر قرار می گیرد سپس دیودها طول موج و فرکانس به خصوصی از نور را منتشر می کنند که از طریق آن لیزر کم‌ توان در معرض پیازهای موی فرد قرار می‌گیرد.

    انرژی اشعه لیزر در هنگام تابیدن به فولیکول های مو توسط سلول های پوست و فولیکول مو جذب می گردد و با تجمع این انرژی فولیکول شروع به بازسازی خود خواهد کرد و با افزایش گردش خون در پوست نیز پروتئین و ویتامین بیشتری توسط گلبول های قرمز به فولیکول های مو منتقل خواهد شد تا فولیکول ها تغذیه بهتری داشته باشند.

    لیزر بعد از کاشت مو می‌ تواند جریان خون را در ناحیه سر افزایش داده و باعث تحریک متابولیسم در مرحله تلوژن (مرحله استراحت) یا کاتاژن (مرحله ریزش) شود. به این ترتیب لیزر کم‌ توان می‌ تواند فرآیند تولید مو در مرحله آناژن (مرحله رشد) را تحریک کند. بیمار در طول درمان ناراحتی خاصی به خاطر استفاده از لیزر احساس نمی‌ کند و جلسه درمان با این روش در حدود ۲۵ دقیقه طول خواهد کشید.

    مراقبت‌های بعد از انجام لیزر برای موهای کاشت شده

    مراقبت‌های بعد از انجام لیزر برای موهای کاشت شده

    برای آن که لیزر تراپی بتواند نتایج مطلوب و دلخواهی را داشته باشد، حتماً لازم است تا بعد از انجام جلسات آن، یک سری نکات و اصول را در نظر داشته باشید و در رعایت آن‌ها نهایت تلاش خود را به کار ببرید. توجه داشته باشید که هر چقدر مراقبت‌های بعد از انجام لیزر برای موهای کاشت شده را جدی گرفته و آن‌ها را انجام دهید، نتایج بهتری برای شما حاصل خواهد شد.

    در ادامه مراقبت‌های بعد از لیزرتراپی را برای شما توضیح داده ایم.

    • بعد از انجام لیزرتراپی حداقل ۲ روز از مراجعه به استخر، سونا، جکوزی و… خودداری کنید.
    • در معرض تابش نور مستقیم خورشید قرار نگیرید. چرا که این کار باعث از بین رفتن اثرات لیزر تراپی می‌شود.
    • از دارو و پمادهایی را که پزشکتان تجویز کرده، استفاده کنید.
    • با مشورت پزشک خود از ژل‌های مرطوب کننده و آنتی بیوتیک ها استفاده کنید.
    • تا مدتی بعد از لیزر تراپی از مصرف دخانیات به خصوص سیگار خودداری کنید.
    این مطلب هم بخوانید  ریزش مو سر در خانم ها

    کیفیت و ماندگاری لیزر بعد از کاشت مو

    کیفیت لیزر تراپی مو و ماندگاری آن به طور کامل به شرایط فرد مراجعه کننده بستگی دارد. به طور کلی می‌توان گفت نوع چوست و مو، نوع کاشت انجام شده، میزان حساسیت پوست و مو و… همی از عواملی هستند که بر روی کیفیت و ماندگاری لیزر تراپی مو اثر می‌گذارند. اما به طور کلی می‌توان گفت در کم‌تر از ۳ ماه بعد از شروع لیزر، تاثیرات اولیه انجام این کار دیده می‌شوند.

    همچنین شرکت در تمامی جلسات لیزر تراپی به صورت مرتب و رعایت نکاتی که پزشک تجویز می‌کند، بر روی کیفیت و ماندگاری لیزر تراپی مو تاثیر می‌گذارد. شایان ذکر است که لیزر تراپی ماندگاری بسیار بالایی داشته و لازم نیست که در رابطه با این موضوع نگرانی داشته باشید. البته همان طور که پیش‌تر نیز به آن اشاره کردیم،

    برای آن که کیفیت و ماندگاری تاثیرات لیزر تراپی بیشتر باشد، حتماً لازم است تا با دقت و حساسیت بالایی این روند را ادامه دهید و آن را جدی بگیرید. در غیر این صورت نمی‌توانید به نتایج دلخواه برسید.

    برای مشاهده نمونه کارهای کاشت و دریافت اطلاعات از جلسات لیزر تراپی می توانید به سایت کلینیک خسرویانی مراجعه نمائید.

    سوالات متداول لیزر بعد از کاشت مو

    آیا انجام لیزر بعد از کاشت مو عوارض دارد؟

    برخی افراد ممکن است به نور لیزر حساسیت داشته باشند و در نتیجه، تحریکات پوستی مانند قرمزی، سوزش، یا خارش را تجربه کنند. همچنین، در موارد نادر، احتمال افزایش ریسک التهابات یا تحریک پوست نیز وجود دارد.

    آیا استفاده از لیزر بعد از کاشت، می‌تواند به موهای طبیعی آسیب برساند؟

    تنظیم اشتباه قدرت لیزر یا استفاده نادرست می‌تواند باعث آسیب به پوست، ریشه و ساختار مو شود، که در نتیجه مشکلاتی مانند آسیب موها، تغییر در رنگ مو، یا حتی ریزش موهای طبیعی را موجب میشود. بنابراین، مهم است که لیزر تحت نظر یک حرفه‌ای و متخصص مورد استفاده قرار گیرد.

    ۱ نظر

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *