آیا رابطه زناشویی بعد از کاشت مو ممنوع است؟

بعد از کاشت مو ممکن است افراد سوالاتی از پزشک خود داشته باشند اما نتوانند در مورد آن صحبت کنند. یکی از این سوالات در مورد رابطه زناشویی بعد از کاشت مو است. اینکه آیا رابطه زناشویی پس از کاشت محدودیت دارد؟ و یا اینکه ممکن است بر روی موهای کاشته شده تأثیر منفی داشته باشد؟

✅ رابطه زناشویی بعد از عمل   ممنوع تا حداقل ۱۰ روز
✅ دلایل ممنوعیت رابطه  جنسی    بالا رفتن فشار خون و آسیب به فولیکول ها – امکان فشار به سر و آسیب به موها  
✅ بهترین حالت رابطه زناشویی بعد کاشت  بطور آرام و کوتاه بدون تماس سر با سطح دیگر
✅ راهکار کنترل میل جنسی مصرف دمنوش به لیمو – حذف گوشت و غذاهایی با طبع گرم
✅ زمان محدودیت رابطه زناشویی بعدعمل  تا زمان تثبیت فولیکول های انتقال داده شده

برای دریافت مشاوره رایگان کافیست فرم زیر را پر کنید😍

    در این رابطه باید گفت که کاشت موی طبیعی نیز مانند سایر عمل های جراحی به مراقبت های قبل و بعد نیاز دارد که اگر این مراقبت ها رعایت نشود می تواند بر روی نتایج کاشت تأثیر بگذارد. بیمارانی که عمل کاشت را انجام داده اند باید بدانند که روابط زناشویی قبل و بعد از عمل دارای محدودیت هایی می باشد.

    همانطور که در مقاله های قبل گفته شد، بعد از کاشتن مو باید از انجام فعالیت های بدنی سنگین مثل ورزش خودداری کنید. رابطه جنسی نیز یکی از این موارد است که باید یک هفته قبل از کاشت و ۷ تا ۱۰ روز بعد از کاشت از آن پرهیز کنید. زیرا چنین فعالیت هایی باعث می شود که موهای کاشته شده دچار ریزش شده و یا سطح پوست سر دچار آسیب شود.

    رابطه زناشویی بعد از کاشت مو

    رعایت نکات در برقراری رابطه زناشویی برای مردان بسیار مهم تر از زنان است و عدم رعایت آن آسیب های جدی در روند رشد مو و نگهداری دلمه های بعد از کاشت مو می گذارد.

    اصول رابطه زناشویی بعد از کاشت مو

    کاشتن مو به عنوان یک روش تهاجمی ویک عمل جراحی سبک شناخته می شود که از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است و شخص نباید فراموش کند که استراحت بعد از این عمل از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. بازگشت به زندگی عادی در زمینه رابطه جنسی از ده روز تا دو هفته می تواند طول بکشد و شخص در این مدت باید مراقبت اصولی از موی سر خود داشته باشد.

    پس در صورتی که نسبت به کاشت اقدام کرده اید، به خوبی باید نسبت به مراقبت ها حساسیت داشته باشید. در صورتی که مراقبت به خوبی انجام نشود، شما نمی توانید انتظار عملکرد خوبی را داشته باشید.

    مشاور پزشکی در این خصوص می تواند بهترین راهنما برای داشتن رابطه جنسی به شمار رود و توصیه می شود که بدون هرگونه احساس شرم در این خصوص اطلاعات لازم از سوی شخص انجام دهنده پیوند مو دریافت شود.

    پس باید به توصیه هایی که در زمینه مراقبت های بعد از کاشت بیان می شود دقت داشته باشید. این کار باعث می شود که از بروز ریزش و عفونت جلوگیری شود. در نظر داشته باشید که علاوه بر توصیه های مربوط به نگهداری در ساعات اولیه پس از عمل جراحی، شما باید اقدامات دیگری در زندگی شخصی خود برای مدت زمانی معین داشته باشید که در این مورد در ادامه توضیحاتی بیان خواهد شد.

    چرا بعد از کاشت مو نباید رابطه جنسی داشت ؟

    چرا بعد از کاشت مو نباید رابطه جنسی داشت ؟

    یکی از سوالاتی که ممکن است شخص پس از کاشت مو داشته باشد، داشتن رابطه جنسی پس از عمل می باشد. به طور کلی باید گفت که اولین دوره پس از کاشت بر اساس موفقیت جراح در کاشت تعیین می شود. پس بدون داشتن شرم می توانید از پزشک خود در این زمینه سوال کنید. در ابتدا باید در نظر داشته باشید که بلافاصله پس از کاشتن مو به هیچ عنوان نباید رابطه جنسی داشته باشید.

    در واقع سطح تغییرات هورمونی پس از هر بار داشتن رابطه و انرژی مصرف شده برای هر بار داشتن رابطه جنسی باعث می شود که افراد پس از کاشت از داشتن رابطه جنسی منع شوند. شما می توانید با علم بر این موضوع از داشتن رابطه جلوگیری به عمل بیاورید. اما شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که اصولا چرا نباید پس از کاشت رابطه جنسی داشت؟ این سوالی است که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

    این مطلب هم بخوانید  آشنایی با مراقبت بعد از کاشت مو به روش fut

    عوارض رابطه زناشویی بعد از کاشت مو

    همانطور که گفته شد رابطه زناشویی بعد از کاشت مو و قبل از آن به شدت بر روی موفقیت عمل تاثیر می گذارد. حال سوالی که پیش می آید این است که رابطه زناشویی چه تأثیری بر روی موهای کاشته شده دارد که پزشکان توصیه می کنند که تا چند روز از آن پرهیز کنند؟

    • پزشکان توصیه می کنند که بعد از کاشتن مو از هر گونه فعالیتی که باعث به نفس افتادن شما می شود دوری کنید زیرا در چنین حالتی اکسیژن  کافی به سلول های بدن نخواهد رسید و این می تواند باعث از بین رفتن فولیکول های تازه پیوند خورده شود. رابطه جنسی نیز از جمله فعالیت هایی است که باعث به نفس افتادن می شود.
    • رابطه زناشویی باعث بالا رفتن هیجان و صرف انرژی بسیار می شود و این امر موجب افزایش میزان تعریق شده و عرق کردن برای فولیکول های مو کاشته شده اصلاً مناسب نیست.
    • رابطه زناشویی بعد از عمل کاشت شامل بسیاری از فعالیت های قلبی عروقی می شود. در واقع روابط زناشویی می تواند غلظت و جریان خون را تغییر دهد. بعد از کاشت باید از رقیق، غلیظ و کم شدن خون جلوگیری کرد. خون رسانی به بافت ها و قسمت پیوند خورده نباید دچار مشکل شود در غیر این صورت می تواند باعث از بین رفتن فولیکول های پیوند خورده شود.
    • همانطور که در بحث مراقبت های لازم بعد از کاشت مو گفته شد، نباید تا چند مدت هیچگونه فشاری به موی پیوند خورده وارد شود. اما در رابطه جنسی فعالیت های زیادی انجام می شود که در این حین ممکن است به سر و موهای پیوندی فشار وارد شده و باعث باز شدن بخیه ها و  پس خوردن پیوند مو شود و یا ممکن است همسرتان در حین رابطه موی شما را کشیده و باعث شود به راحتی فولیکول موی پیوند خورده در محل خود جابجا شده و از بین برود.

    تاثیر رابطه جنسی بر روی موهای کاشته شده 

    تاثیر رابطه جنسی بر روی موهای کاشته شده

    در قسمت های قبل اشاره کردیم که داشتن رابطه جنسی می تواند محدودیت هایی برای شخصی که به تازگی عمل جراحی مو انجام داده است داشته باشد. پس می توان گفت که ممکن است پزشک شما را از داشتن رابطه جنسی برای مدت زمانی مشخص منع نماید. در این صورت باید در نظر داشته باشید که داشتن رابطه بعد از این مدت زمان در صورت تایید پزشک بدون هیچ محدودیتی قابلیت انجام می باشد. پس می توان گفت که به صرف تایید پزشک شخص می تواند تعدد رابطه را داشته باشد.

    توصیه می شود که شخص برای داشتن رابطه جنسی پس از کاشت مو و تا زمانی که زخم ها برطرف نشده اند، حتما نسبت به داشتن رابطه های کم تحرک اقدام کند. هیجان زیادی برای این مسئله نداشته باشد و خود را کنترل کند تا فشار خون وی بالا نرود. در این صورت شخص می تواند بدون هرگونه محدودیتی رابطه جنسی داشته باشد. عدم تعریق زیاد باعث می شود که شخص بتواند نتیجه دلخواه را از رابطه بگیرد.

    چه مدت بعد از کاشت مو می توان رابطه جنسی داشت؟

    ایجاد رابطه نزدیک زناشویی یکی از مهم ترین چالش ها پس از کاشت به شمار می رود و ما در بخش های قبلی همین مقاله در این خصوص توضیحاتی را در اختیار شما قرار دادیم. بهتر است برای شروع به داشتن رابطه جنسی حتما با پزشک خود مشور کنید.

    در واقع بهتر است که شخص حتما برای معاینه به پزشک مراجعه کرده و سوال مربوطه را بپرسد. در این صورت بر اساس وضعیت موی کاشته شده و وضعیت بیمار می توان تصمیم گیری نهایی را انجام داد. به طور کلی اما توصیه می شود شخصی که نسبت به کاشتن مو اقدام کرده است، ۱۰ الی ۱۲ روز پس از آن از داشتن هرگونه رابطه جنسی خودداری نماید.

    به این صورت می توانیم انتظار داشته باشیم که موی کاشته شده به صورت نسبی تثبیت شده است و شخص قادر است که رابطه جنسی کامل داشته باشد. البته در نهایت باز هم توصیه می شود که حتما با پزشک در این خصوص مشورت داشته باشید و سوالات خود را در این زمینه بپرسید تا بتوانید رابطه جنسی را ایجاد نمایید.

    به طور معمول ۱۰ روز بعد از کاشت انجام فعالیت های جنسی بلامانع خواهد بود اما با این حال باید این کار را با احتیاط و آرام انجام دهید و از مالیدن سر و یا کشیدن شدید و فشار دادن روی پوست سر اجتناب کنید. پزشک همچنین پوزیشن مناسب را به شما آموزش خواهد داد. رعایت توصیه های پزشک قطعاً در روند درمانی شما بسیار مؤثر خواهد بود.

    مدت زمان محدودیت رابطه جنسی بعد از کاشت مو

    شخص برای داشتن رابطه جنسی بعد از اینکه کاشت را انجام داد باید محدودیت هایی را برای داشتن رابطه جنسی داشته باشد. همانطور که در بخش های قبل نیز بیان کردیم، شخص باید برای این که دوباره بتواند رابطه جنسی داشته باشد، حتما توسط پزشک معاینه شده و تثبیت فولیکول های انتقال داده شده تایید گردد.در این صورت می تواند دوباره به رابطه جنسی فکر کند.

    این مطلب هم بخوانید  روش های تقویت مو

    البته نباید از یاد برد که حداقل بازه محدودیت برای رابطه جنسی پس از کاشت دوره ای ۱۰ الی ۱۲ روزه می باشد. همچنین نباید از یاد برد که این مدت زمان توسط پزشک می تواند افزایش داشته باشد.

    پوزیشن مناسب رابطه زناشویی بعد از کاشت مو

    پوزیشن مناسب رابطه زناشویی بعد از کاشت مو

    نوع پوزیشن در رابطه زناشویی پس از کاشت مو بسیار مهم است. بهتر است رابطه به گونه ایی انجام گیرد که سطح سر شما با زمین در تماس نباشد و مو و سر شما از زمین و یا جاهایی که بر سر فشار وارد می آورد، دور باشد. همچنین بهتر است مدت زمان رابطه کوتاه بوده و فعالیت بدنی آرام و ملایم باشد تا از هر گونه فشار بر بدن و سر جلوگیری شود. سعی کنید از تحرکات زیاد و تکان خوردن و خم شدن سر اجتناب کنید.

    توصیه می شود که برای داشتن رابطه جنسی بعد از کاشت مو، حالتی انتخاب شود که کمترین میزان فعالیت جسمی را نیاز دارد. این مسئله باعث کاهش میزان فشار خون شده و همچنین باعث می شود که شخص بتواند بدون مشکل رابطه جنسی داشته باشد.

    همچنین باید شریک جنسی فرد بداند که در طول داشتن رابطه نباید به محل زخم ها جراحتی وارد شود و فشار آوردن به این نقطه بسیار آسیب رسان می باشد. در نهایت شما باید در خصوص رژیم غذایی، چطور به خواب رفتن و همچنین شستشوی موی پیوند شده اطلاعات به دست بیاورید تا بتوانید به درستی رابطه جنسی ایجاد کنید.

    کنترل میل به رابطه جنسی بعد از کاشت مو 

    یکسری داروهای تقویتی بعد از کاشت مو مثل فیناستراید و ماینوکسیدیل تجویز می شود که باعث جلوگیری از ریزش موها و افزایش رشد گرافت ها می شود. این داروها بر روی میل جنسی تأثیر می گذارد و افراد را دچار عارضه بی علاقگی جنسی می کند. اکثر خانم ها و آقایانی که برای درمان الگوی های طاسی خود از این داروها استفاده می کنند، میل جنسی آنها نسبت به گذشته کاهش شدیدی پیدا کرده است. البته بعد از قطع این داروها میل جنسی دوباره به فرد باز خواهد گشت.

    توصیه هایی جهت کنترل امیال جنسی بعد از عمل

    برای این که بتوانید میل جنسی خود را پس از کاشتن مو کاهش دهید تا بتوانید راحت تر دوره محدودیت رابطه جنسی را پشت سر بگذارید، به شما توصیه می کنیم:

    • حتما نوشیدنی قبل از خواب مصرف کنید و خوراکی ها و غذاهایی که شامل خرما، فلفل، گوشت قرمز و پیاز می شوند را محدود کنید.
    • سرگرمی درست کرده و از این دوران لذت ببرید.
    • دمنوش به لیمو نیز می تواند به کنترل میل جنسی شما در این دوران کمک کند.
    • عدم استفاده از لباس زیر تنگ می تواند از مهم ترین توصیه هایی باشد که شما و شریک جنسی تان در این مدت باید رعایت کنید تا کمتر میل به داشتن رابطه جنسی داشته باشید.
    • در صورتی که امکان حضور در اجتماع برای شما وجود دارد، می توانید این چند روز را به مهمانی رفتن بگذرانید.

    دلایل آسیب به فولیکول‌ها با رابطه جنسی بعد از کاشت

    در ابتدا باید در نظر داشته باشید که کاشتن مو به نوعی عمل جراحی شناخته می شود و قوای بدن شما در این مرحله تحلیل رفته و نیاز به انرژی بیشتری دارید. همچنین زمانی که شما رابطه جنسی دارید، سطح هورمون هایی که در بدن شما وجود دارند بسیار بیشتر می شود و در نتیجه می توان گفت که افزایش فشار خون (به خصوص در رابطه جنسی با شور و هیجان بسیار بالا) می تواند برای بدن شما ایجاد شود. همین فشار خون بالا پس از برقراری رابطه جنسی باعث می شود که موی کاشته شده از بین برود.

    آسیب به فولیکول‌ها با رابطه جنسی بعد از کاشت مو

    ۱- انجام ندادن مراقبت های بعد از جراحی

    کاشتن مو به عنوان یک عمل جراحی و به روش تهاجمی انجام می شود. پس شخص باید به دقت تمامی مسائل مربوط به مراقبت از مو که از سوی جراح اعلام می شود را رعایت نماید.

    در صورتی که تمامی این موارد به درستی رعایت شود، عفونت های پوستی و یا ریزش موی کاشته شده روی نداده و شما می توانید انتظار ماندگاری بسیار بالایی را از عمل جراحی کاشت داشته باشید. در صورتی که سوالی در خصوص رابطه جنسی پس از عمل کاشت و این عمل جراحی داشته باشید نیز می توانید با پزشک خود به صورت تخصصی مطرح کنید. اطلاعات ارائه شده در این مقاله به صورت عمومی بوده و برای تمامی کیس های کاشت مطرح شده است.

    این مطلب هم بخوانید  ممنوعیت سیگار کشیدن بعد از کاشت مو

    ۲- تغییرات فشار و سرعت گردش خون

    فشار خون به دلیل حرکات سریع بدنی و همچنین هیجان ایجاد رابطه جنسی به شدت بالا می رود. همین امر باعث می شود که به موی حساس تازه کاشته شده آسیب وارد شود و همین مسئله یکی از دلایلی است که باعث می شود رابطه جنسی پس از کاشت مو توصیه نشود. باید در نظر داشته باشید که حتی رابطه های آرام نیز می توانند در این خصوص مضر باشند و بهتر است حتما نظر پزشک و معاینه موی کاشته شده پیش از انجام رابطه جنسی انجام شود.

    از سوی دیگر یکی از مهم ترین مسائلی که باعث می شود توصیه گردد که بعد از کاشت برای مدت زمانی مشخص رابطه جنسی نداشته باشید آن است که موی شما به درستی تغذیه نمی شود و همین مسئله باعث می شود تا ریزش مو صورت پذیرد. در نظر داشته باشید که رابطه جنسی میزان انرژی موجود در ماهیچه های درگیر در این نوع رابطه را بیشتر می کند و همین مسئله باعث بروز اختلال در تغذیه موی تازه کاشته شده خواهد داشت. پس بهتر است که به خصوص در دوره اول پس از کاشت از داشتن رابطه جنسی پرهیز نمایید.

    ۳- اتفاقات غیرمنتظره حین رابطه جنسی

    بروز پیشامد در روابط جنسی یک حادثه طبیعی است ولی این پیشامد ها به خصوص برای زخم های ناحیه گردن و سر (ناحیه برداشت و کاشت مو) می تواند نتایج بسیار منفی داشته باشد.

    برای مثال در صورتی که ترشحات یا اندام جنسی شریک شما در رابطه، به ناحیه زخم ها برخورد داشته باشد می تواند مسبب بروز بیماری های عفونی و خونریزی شده و همین مسئله باعث می شود که موی کاشته شده نتواند رشد کند. همچنین هرگونه فشار بر ناحیه موی کاشته شده اثرات بسیار مخربی بر نتیجه خواهد گذاشت.

    در نهایت باید گفت که تعریق حاصل از برقراری رابطه جنسی و فعالیت فیزیکی سنگین یکی دیگر از مسائلی است که باعث می شود موی کاشته شده تضعیف شده و از بین برود. در صورتی که می خواهید کاشت موی موفقی داشته باشید، توجه به تمامی نکات بیان شده از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد.

    تاثیر داروهای تقویت قوای جنسی یا تاخیری بر روی موهای کاشته شده 

    شاید تاکنون در خصوص تاثیر داروی تقویت قوای جنسی یا داروی تاخیری بر روی عمل جراحی کاشت به صورت علمی ارائه نشده باشد. پس می توان گفت که شخص نمی تواند اطمینانی از این بابت داشته باشد.

    پس بهتر است با احتیاط بیشتر نسبت به استفاده از این داروها اقدام شود. در وهله اول بهتر است پزشک به معاینه شخص بپردازد و همچنین از نوع داروهای مصرفی اطلاعات به دست بیاورد. در وهله دوم بهتر است شخص حداقل برای ده روز استفاده از این داروها را متوقف کرده و سپس دوباره نسبت به استفاده از آن ها اقدام نماید. در نهایت به شدت توصیه می شود که حتما برای استفاده از داروهای تقویتی و همچنین تاخیری با پزشک خود مشورت داشته باشید و سپس این سری از محصولات را مورد استفاده قرار دهید.

    تاثیر کاشت مو بر روی قدرت جنسی

    تاثیر کاشت مو بر روی قدرت جنسی

    داروهای بی حسی که در زمان انجام عمل کاشت مو مورد استفاده قرار می گیرند عارضه ای به غیر از سرگیجه برای شخص ایجاد نمی کنند. سردرد و تهوع نیز به عنوان دو نمونه دیگر از عوارض داروهای بی حسی به شمار می رود. پس با این نتیجه می توان گفت که خیر.

    آقایان مشکل نعوظ و انزال پیدا نکرده و داروهای مورد استفاده در کاشت نمی توانند این سری از تغییرات را در بدن شخص به وجود بیاورند. پس شما می توانید بدون نگرانی نسبت به انجام عمل جراحی کاشتن مو اقدام کرده و به نتیجه مطلوب مورد نظر خود دست پیدا کنید.

    خودارضایی بعد از کاشت مو

    حال این سوال پیش می آید که آیا خودارضایی اثری مشابه رابطه جنسی بر موهای پیوند شده دارد یا خیر؟

    باید گفت خیر؛ هر گونه فعالیتی که اثری روی سر نداشته باشد یا پوست سر را تحت فشار قرار نمی دهد و فشاری به گرافت ها وارد نکند بسیار ایمن تر است. بنابراین، خودارضایی هیچ خطری برای موهای کاشته شده ندارد. خودارضایی اگر در حالت مناسب و به صورت آرام انجام شود که آسیبی به پیوندهای مو وارد نکند مانعی ندارد. اگر چه خودارضایی به هیچ وجه توصیه نمی شود اما می تواند عملی ایمن تر از رابطه جنسی باشد.

    سوالات متداول

    بهترین حالت برای رابطه زناشویی بعد از کاشت مو چیست؟

    حالتی که در آن هیچگونه فشار و تماسی بر پوست سر و فولیکول های مو وارد نیاید و فعالیت و خم شدن سر در آن به حداقل ترین صورت ممکن باشد.

    تا چند روز بعد از کاشت مو نباید رابطه جنسی داشت؟

    بطور نرمال بین ۱۰ تا ۱۲ روز نباید فعالیت جنسی داشت اما این زمان کاملا نسبی بوده و برای هرشخص و بسته به تشخیص پزشک ممکن است کمتر یا بیشتر باشد.

    ۲ نظر

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *