از بین رفتن خط بخیه در کاشت مو 

یکی از سوالاتی که ذهن افرادی را که خواهان انجام کاشت مو طبیعی هستند را درگیر می کند این است که آیا خط بخیه کاشت مو ماندگار است یا نه ؟

در گذشته با انجام روش های سنتی اصولاً خط بخیه بعد از انجام کاشت مو باقی می ماند یعنی در واقع امکان نداشت که نتایج عمل بدون باقی ماندن جای بخیه باشد اما خوشبختانه امروزه دیگر اینطور نیست و با استفاده از برخی از روش های جدید، دیگر عوارضی مانند خط بخیه در سر باقی نمی ماند.

برای دریافت مشاوره رایگان کافیست فرم زیر را پر کنید😍

    البته باید گفت که باقی ماندن جای بخیه کاشت مو بر روی پوست سر بستگی به عوامل مختلفی دارد از جمله نوع تکنیکی که برای برداشت مو از بانک مو استفاده می شود، تعداد موهای برداشت شده، میزان عرض نوار برداشته شده از سر (هر چه پهنای نوار برداشته شده کم عرض تر باشد خط بخیه ظریف تر خواهد بود)، نوع نخ بخیه و تکنیک بخیه زدن و حتی نوع واکنشی که پوست بدن به این گونه عمل ها می دهد و در آخر میزان مهارت و تجربه جراح  در کاشت مو.

    "<yoastmark

    جای بخیه کاشت مو در روش های مختلف کاشت مو

    خط بخیه در روش fut :

    نخستین روشی بوده که برای کاشت مو معرفی و اجرا شده است در این روش بخیه معمولاً حدود دو تا سه سانتی متر است و یکی از مهم ترین معایب این روش همین به جا ماندن خط بخیه بعد از انجام عمل است. از دیگر عوارض این روش نیز میتوان درد،خونریزی،دوران نقاحت و …. را نام برد.

    این مطلب هم بخوانید  آشنایی با داروهای تقویتی بعد از کاشت مو

    خط بخیه در روشfue  :

    در روش FUE هم از جراحی برای کاشت مو استفاده می شود واصولا عوارض ناشی از عمل در این روش نیز وجود خواهد داشت. در این روش هم خط بخیه معمولاً مشاهده می شود اما پزشکان و متخصصان با به کارگیری تکنیک هایی که وجو دارد می توانند تا جای ممکن این بخیه ه ارا در زیر موها پنهان کنند و با این کار جلوی ظاهر نامطلوبی که ممکن است به وجود آید را تا حد ممکن بگیرند.

    خط بخیه در روش sut :

    یکی از جدیدترین روش هایی است که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش از جراحی استفاده نمی شود و بسیاری از عوارض روش های دیگر در آن کاسته خواهد شد. در این روش خط بخیه به هیچ عنوان مشاهده نمی شود زیرا برای استخراج فولیکول ها از دستگاه های تمام اتوماتیک استفاده می شود.

    آیا خط بخیه کاشت مو همیشگی است؟

    روش های مختلفی که برای کاشت مو به کار گرفته می شوند هرکدام به نوبه ی خود دارای معایبی هستند که البته متخصصان تا حد ممکن می کوشند تا روش هایی را به کار بگیرند که کمترین خط بخیه کاشت مو را به همراه داشته باشد اما بنا به شرایط هر فرد ممکن است لازم باشد برای برخی از افراد از روش هایی مثل کاشت مو به روش fut استفاده شود.

    برای درمان خط بخیه باید چه کرد؟

    متاسفانه خط بخیه ای که در اثر عمل کاشت مو به وجود می آید به صورت خود به خود از بین نمی رود و نباید توقع داشته باشید تا با گذشت زمان رفع شود. اما برای درمان آن روش هایی وجود دارد که می توانید با مراجعه به کلینیک های زیبایی درصدد رفع آن برآیید. معمولاً روش های مختلفی برای اینکار وجود دارد که می توان به کاشت مو در ناحیه بخیه شده، کلاژن تراپی، تزریق کورتیکوستروئید و …  اشاره کرد که انتخاب روش مؤثر برعهده پزشک می باشد.

    ۳ نظر

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *