آشنایی با کاشت مو به روش safer یا اتوماتیک

کاشت مو به روش safer یک روش کاشت مو به صورت اتوماتیک است که بسیار شبیه به متد کاشت مو به روش FIT یا کاشت مو به روش FUE است؛ با این تفاوت که در روش safer استخراج گرافت های مو از پشت سر، به طور اتوماتیک و توسط دستگاه انجام می شود. این دستگاه omnigraft نام دارد و ساخت فرانسه است. البته این دستگاه جدید نیست و در سال ۲۰۰۰ وارد ایران شد.

برای دریافت مشاوره رایگان کافیست فرم زیر را پر کنید😍

    این تکنیک با استفاده از بی حسی موضعی انجام می شود و موی نواحی دهنده برداشت مو، تراشیده می شود. سپس با استفاده از این دستگاه، برداشت و كاشت مو از طریق مكش انجام می شود. در واقع با استفاده از دستگاه، فولیكول های مو به همان روش FIT ولی با سرعت بالا و بدون دخالت دست یكی پس از دیگری از ناحیه دهنده استخراج می شوند. سپس ناحیه گیرنده بی حس شده و حفره‌ های کوچکی به منظور جای دادن گرافت مو ایجاد می شوند و موهای جداسازی شده با متد پانچ به صورت اتوماتیک در محل دریافت کننده مو قرار می گیرند.

    چند سال پس از کاشت مو به روش safer و استفاده از دستگاه safer مشخص شد که استفاده از این دستگاه معایب و عوارض زیادی دارد و به همین جهت انجمن متخصصان پوست ایران طی نامه ای ممنوعیت این دستگاه را به دلیل زیان آور بودن برای افرادی که تحت عمل پیوند مو قرار می‌گیرند اعلام نمود و دیگر از این روش در ایران استفاده نمی شود. البته چند سال بعد همان شرکت فرانسوی دستگاه جدید تری را به اسم AHRS یا کاشت موی اتوماتیک ساخت که تنها تفاوت آن با دستگاه قبلی حذف قسمت جدا کننده گرافت ها و اضافه کردن صفحه دستگاه دیجیتالی بود. اما این دستگاه هم اتوماتیک نیست زیرا برداشت گرافت ها در آن به صورت تک تک از طریق هندیپس دستگاه و توسط پزشک یا تکنسین انجام می شود.

    این مطلب هم بخوانید  کاشت مو چقدر هزینه دارد؟
    کاشت مو به روش safer
    کاشت مو به روش safer

    معایب این روش کاشت

    • ایجاد تخریب در نواحی دهنده و گیرنده
    • بدلیل خطای دستگاه و نبود نظارت کامل حدود ۳۰ تا ۵۰ درصد فولیکول موهای ناحیه دهنده را از بین می برد.
    • دستگاه از همان مکانیسم پانچ قدیمی استفاده می کند که باعث ایجاد جوشگاه هایی در ناحیه گیرنده می شود.
    • احتمال انتقال بیماری ها به دلیل عدم امکان استریل نمودن کلیه قسمت های دستگاه بخصوص تیوپ های انتقال دهنده گرافت ها

    برای مشاهده نمونه کارهای تخصصی کاشت مو و دریافت مشاوره می توانید به سایت کلینیک تخصصی کاشت مو دکتر خسرویانی در تهران مراجعه نمائید.

    ۳ نظر

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *