بررسی کاشت موی ترکیبی

کاشت موی ترکیبی یکی از مناسب ترین روش های کاشت مو به‌خصوص برای افرادی که میزان طاسی بالایی دارند می باشد. در روش ترکیبی از دو متد کاشت FIT و کاشت FUT برای به دست آوردن نتیجه بهتر استفاده می شود. زمانی از روش ترکیبی کاشت استفاده می شود که دو روش نامبرده نتوانند به تنهایی نتیجه مطلوب و مورد نظر را فراهم کنند.

✅ روش ترکیبی   ترکیب دو روش FIT و FUT
✅ مزیت روش ترکیبی امکان برداشت گرافت زیاد – صرف زمان کمتر – به‌ صرفه‌ برای کاشت وسیع 
✅ مناسب افراد دارای بانک موی مناسب – افراد با طاسی پیشرفته
✅ بهترین کلینیک برای کاشت    کلینیک خسرویانی
✅ تعداد گرافت مورد نیاز   حدود ۵۰۰۰ گرافت

برای دریافت مشاوره رایگان کافیست فرم زیر را پر کنید😍

    برای درک بهتر دلیل استفاده از این روش، فرض کنید برای رفع طاسی وسیع یک فرد نیاز به ۲۵۰۰ تا ۴۰۰۰ گرافت داریم، این در حالی است که در روش fut امکان برداشت یک نوار پهن و بلند از پشت سر وجود ندارد، در روش fit هم برداشتن این تعداد گرافت ممکن است عوارضی برای بیمار داشته باشد در نتیجه بهترین راه استفاده از ترکیب دو روش fit و fut است که می توانیم تا ۱۲۰۰۰ تار مو را به سر بیمار پیوند بزنیم.

    کاشت موی ترکیبی

    در کاشت ترکیبی ابتدا از روش fut استفاده می شود و مقداری مو برداشته می شود و سپس در قسمت جلوی سر کاشته می شود پس از آن از روش fit استفاده می شود و این موها در قسمت پشت سر کاشته می شوند.
    در روش تركيبی ترمیم موها به‌شکل انتخابی صورت می‏ گیرد، به این شکل که موها در قسمت های مهم از قبیل : جلوی سر، در قسمت بالا و پشت سر كاشته مى شوند.

    هزینه کاشت موی ترکیبی

    هزینه کاشت موی ترکیبی به عوامل مختلفی بستگی دارد. بعد از برگزاری جلسات اولیه مشاوره و تعیین تعداد گرافت‌های لازم برای کاشت، هزینه مشخص می‌شود. هر چه تعداد گرافت‌های مورد نیاز برای کاشت بیش‌تر باشد، هزینه جراحی هم بالاتر می‌رود. البته هزینه این فرایند زیبایی به موارد دیگری مثل دستمزد پزشک و نوع کلینیک هم بستگی دارد.

    هر چه پزشک مهارت و تخصص بیش‌تری در این زمینه داشته باشد، هزینه‌ کاشت هم بالاتر می‌رود. موارد دیگری مانند مکان کلینیک هم می‌توانند روی هزینه کاشت موها تاثیر بگذارند. یعنی هر چه کلینیک زیبایی در منطقه بهتری از شهر قرار بگیرد، تعرفه‌های آن هم بالاتر می‌رود.

    این مطلب هم بخوانید  علائم و عوامل طاسی و ریزش مو

    سن مناسب کاشت ترکیبی مو

    افراد زیادی در سنین مختلف، کاندید خوبی برای این عمل هستند. به طور کلی کاشت مو به افراد زیر ۲۵ سال پیشنهاد نمی‌شود؛ زیرا این افراد ممکن است ریزش موی بیش‌تری در سنین بالاتر داشته باشند. به همین دلیل بهتر است این عمل را بعد از ۲۵ سالگی انجام دهند. در این سن، ریزش موها ثابت شده و مو‌های کاشته شده هم پایداری بیش‌تری دارند.

    افرادی که سن آن‌ها بالای ۷۰ سال است هم افراد مناسبی برای این کار محسوب نمی‌شوند. البته سن مناسب کاشت مو نیازمند ارزیابی دقیق توسط یک پزشک متخصص در زمینه کاشت است. بنابراین افرادی که تمایل به انجام این جراحی دارند باید با یک پزشک مشورت کرده و سپس بر اساس نظرات و راهنمایی‌های او عمل کنند. در کنار همه این‌ها ممکن است عوامل دیگری مانند وضعیت سلامت بیمار هم در تصمیم‌گیری راجع به عمل کاشت مؤثر باشند.

    کاندیدای مناسب کاشت موی ترکیبی

    کاندیدای مناسب کاشت موی ترکیبی

    • افرادی که دچار طاسی پیشرفته هستند و نیاز به بیش از ۴۰۰۰ گرافت دارند.
    • ناحیه اهدا کننده باید دارای تراکم مو باشد و انعطاف‌ پذیری خوبی داشته باشد، همچنین نباید جای زخمی داشته باشد.
    • ناحیه دریافت‌ کننده نباید ترمیم شده و یا معیوب باشد.
    • در انجام روش های FIT و FUT هیچ مشکلی نداشته باشد.
    • بانک موی مناسبی داشته باشد به عبارتی بانک موی پشت سر حداقل ۷ تا ۱۰ سانتیمتر باشد.
    • این روش برای افراد سالخورده‌، بیماران آسمی و یا بسیار چاق مناسب نیست.

    کاشت موی ترکیبی در چند جلسه انجام می‌شود؟

    مشخص کردن تعداد جلسات کاشت به روش ترکیبی به عوامل مختلفی بستگی دارد. برای مثال ممکن است برای بعضی افراد این عمل در یک یا دو جلسه انجام شود و برای برخی دیگر چندین جلسه طول بکشد. تعداد گرافت‌های برداشت شده، تاثیر بسزایی در تعداد جلسات این عمل دارد.

    اگر تعداد مو‌های برداشت شده زیاد و نوع آن‌ها متفاوت باشد، تعداد جلسات بیش‌تر می‌شود. به عنوان مثال اگر مو‌های شما رنگ یا ساختار متفاوتی داشته باشد، کاشت مو به جلسات بیش‌تری احتیاج دارد. مشکلات پوست و مو هم ممکن است در تعداد جلسات کاشت تاثیر داشته باشد؛ زیرا رشد مو‌ها در این شرایط ممکن است کمی پیچیده‌تر شود.

    قسمت‌های مختلف بدن امکان دارد به این عمل پاسخ متفاوتی بدهند. برای مثال مناطقی که دچار رویش مو‌های زیرین هستند، به جلسات بیش‌تری برای کاشت نیاز دارند. در این میان سن فرد هم در تعداد جلسات جراحی مؤثر است. به طور کلی افرادی که جوان‌تر هستند برای رشد مو‌های جدید به تعداد جلسات کم‌تری نیاز دارند. در حالی که کاشت مو در افراد میانسال در تعداد جلسات بیش‌تری انجام می‌شود.

    تفاوت روش ترکیبی کاشت با سایر روش‌ها 

    اصلی‌ترین تفاوت روش ترکیبی با سایر روش‌ها استفاده از دو تکنیک به صورت همزمان است. در سایر روش‌های کاشت، فقط از یک تکنیک استفاده می‌شود. در این عمل به روش ترکیبی از دو نوع کاشت FIT و FUT استفاده می‌شود. به دلیل استفاده از دو روش اصلی، تراکم مو‌های کاشته شده در روش ترکیبی می‌تواند بالاتر از روش‌های دیگر باشد.

    این مطلب هم بخوانید  کاشت ریش در کلینیک دکتر خسرویانی

    برخلاف سایر روش‌ها که معمولا در یک جلسه انجام می‌شوند، در روش کاشت موی ترکیبی به دلیل پیچیدگی بیش‌تر و زمان‌بر بودن فرآیند، جراحی به جلسات بیش‌تری احتیاج دارد. این مسئله به معنای این است که افرادی که به دنبال ترمیم کلی و سریع نیستند، می‌توانند این روش را برای جراحی و کاشت انتخاب کنند.

    روش ترکیبی کاشت نسبت به روش FIT قیمت کم‌تری دارد، اما در مقایسه با روش FUT گران‌تر است. این نکته می‌تواند برای افرادی که به دنبال تعادل بین کیفیت و هزینه هستند، مهم باشد. به طور کلی روش ترکیبی برای افرادی که به دنبال تراکم زیاد هستند و با تعداد جلسات بالا مشکلی ندارند، مناسب است.

    مراحل کاشت موی ترکیبی

    هر پروسه زیبایی از جمله کاشت موی ترکیبی قطعا طی چند مرحله انجام می‌شود. همان‌طور که از نام این روش پیداست، ترکیبی از دو یا چند روش مختلف است. در ادامه هر یک از روش‌ها و مراحل آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

    مراحل کاشت موی ترکیبی

    مرحله اول؛ روش FUT

    این روش دارای مراحل مختلفی است که به صورت زیر هستند:

    1. مشخص کردن خط رویش مو: با مشورت بین پزشک و زیباجو و با توجه به ساختار سر و تعداد فولیکول‌های کاشت، خط رویش تعیین می‌شود. معمولا پزشک‌ها خط رویش را علامت‌گذاری می‌کنند.
    2. بی حسی موضعی: در این مرحله دارو‌های رایجی مثل لیدوکائین برای افزایش آرامش زیباجو استفاده می‌شوند.
    3. برداشت نوار فولیکولی از بانک مو: در این مرحله از کاشت، برش نواری پشت سر ایجاد می‌شود. این ناحیه از سر، تراکم موی بالایی دارد. بعد از برداشت نوار فولیکولی این ناحیه، محل برش را بخیه می‌زنند.
    4. کشت فولیکول‌ها: فولیکول‌های برداشته شده در زیر میکروسکوپ توسط یک متخصص از یکدیگر جدا می‌شوند. متخصص، این فولیکول‌ها را به دسته‌های ۲ یا ۳ تایی در می‌آورد و فولیکول‌ها را برای کاشت آماده می‌کند.
    5. کاشت گرافت‌های پردازش شده در ناحیه مد نظر: گرافت‌هایی که متخصص آماده کرده، در نواحی مورد نظر کاشت می‌شوند.

    مرحله دوم؛ روش FIT

    در این مرحله پزشک تک تک فولیکول‌ها را از بانک مو برداشت می‌کند. فولیکول‌های خارج شده با استفاده از میکروسکوپ، پالایش و در نواحی مورد نیاز پیوند داده می‌شوند. بدین ترتیب تراکم مو‌های کاشته شده تا حد زیادی افزایش پیدا می‌کند.

    کاشت موی ترکیبی برای چه افرادی مناسب نیست؟

    فقط برای افرادی که پهنای طاسی آن‌ها گسترده شده، مناسب است. روش ترکیبی برای این افراد مناسب نیست:

    • افرادی که فقط دچار ریزش مو شده‌اند، نیازی به روش ترکیبی ندارند؛ زیرا هر کدام از روش‌های FUT و FIT به تنهایی مشکل آن‌ها را رفع می‌کنند.
    • افرادی که ارتفاع بانک موی آن‌ها کم‌تر از ۵ سانتی‌متر باشد.
    • افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی عروقی نمی‌توانند با روش ترکیبی انجام دهند.
    • افراد بالاتر از ۷۰ سال، کاندیدای مناسبی برای روش ترکیبی نیستند.
    این مطلب هم بخوانید  چه تفاوتی در کاشت مو در زنان و مردان وجود دارد؟

    دوره نقاهت کاشت به روش ترکیبی

    بعد از این عمل ایجاد درد در بعضی نواحی سر به ویژه پوست سر، طبیعی است. التهاب پوست سر هم تا چند هفته ادامه دارد. برای جلوگیری از درد، التهاب و عفونت بیش از حد، مصرف بعضی از دارو‌های مسکن و آنتی بیوتیک رایج است.

    برای جلوگیری از تورم بیش از حد هم از دارو‌های ضد التهاب استفاده می‌شود. اگر تمامی نکات توصیه شده توسط پزشک رعایت شوند، زیباجو بعد از گذشت چندین روز می‌تواند به فعالیت‌های عادی خود برگردد. به طور کلی ریزش ساقه مو‌های کاشته شده تا یک ماه بعد از کاشت طبیعی است و رشد مو‌های جدید از سومین ماه بعد کاشت شروع می‌شود.

    مزایای روش ترکیبی کاشت

    مزایای روش ترکیبی کاشت مو

    • در روش ترکیبی تعداد گرافت بیشتری از مو کاشته می شود.
    • اگر هدف از جراحی، بهبود زخم های جراحی های قبلی باشد این روش مناسب است.
    • قابل اطمینان‌ ترین و به‌ صرفه‌ ترین روش برای جراحی وسیع و فوق وسیع.
    • صرف کمترین زمان ( برداشت هر تعداد گرافت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه طول می‌ کشد).
    • افزایش ۳۰ درصدی در حجم تراکم موی بیمار بعد از کاشت مو، در روش های قدیمی در هر سانتیمتر ۴۰ الی ۶۰ تار مو کاشته می شد و نه ماه بعد در جلسه دوم مابین موهای کاشته شده در جلسه اول، موهای جدید کاشته می شد، اما در روش کاشت موی طبیعی ترکیبی در همان جلسه اول می توان این کار را انجام داد.
    • هنگامی که تعداد بسیار زیادی از پیوندها مورد نیاز است ترکیب هر دو تکنیک fit و fut می تواند تعداد دلخواه گرافت را در یک جلسه فراهم نماید.
    • افراد مبتلا به ریزش موی زیاد که باید چندین روش کاشت را در جلسات مختلف انجام دهند با استفاده از روش ترکیبی می توانند به جای انجام چندین عمل جراحی، یک عمل جراحی انجام دهند.
    • امکان برداشت تعداد زیاد گرافت، یعنی ۱۵۰۰ تا ۴۵۰۰ عدد که معادل ۳۰۰۰ تا ۹۰۰۰ فولیکول یا تار مو است.

    معایب کاشت موی ترکیبی

    این روش عوارض خاصی ندارد فقط در روش ترکیبی اگر روش FUT به خوبی انجام نشود ممکن است جای زخم تشکیل شود که البته با کاشت تعدادی تار مو روی جای زخم، می‌ توان این مشکل را هم حل کرد.

    سوالات متداول 

    فواید کاشت موی ترکیبی چیست؟

    دستیابی به تراکم بالاتر تنها با یک جلسه که از لحاظ صرف زمان و نتیجه گیری بسیار به صرفه تر است.

    هزینه کاشت روش ترکیبی چقدر است؟

    این به مواردی چون میزان مهارت پزشک، نحوه خدمات کلینیک، وسعت ناحیه کاشت، تعداد گرافت‌های لازم و … بستگی دارد.

     

    ۵ نظر

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *