منع اکید سیگار کشیدن بعد از کاشت مو

ریزش مو با دلایل متعدد یک عامل طبیعی بوده که در همه افراد میتواند پیش بیاید. در تعداد زیادی از افراد ریزش مو زیاد باعث خالی شدن قسمتی از سر می شود که تقویت مو دیگر جوابدهی و کارایی لازم را برای فرد ندارد و به همین جهت فرد مجبور به کاشت مو می شود. عمل کاشت مو برای تمام کسانی که از کم پشتی مو و طاسی سر رنج می‌ برند اهمیت بسیار زیادی دارد. مشاهده نتایج نهایی کاشت مو ممکن است از ۸ ماه تا یک سال به طول بیانجامد. اما موارد خاصی وجود دارد که برای دستیابی سریع تر و بهتر به نتایج خوب باید آن‌ها را به دقت رعایت کنید.

مراقبت های بعد از کاشت مو از جمله مواردی است که پس از انجام کاشت مو باید رعایت شود. همانطور که گفتیم همه افراد می توانند چه کم و چه زیاد ریزش مو داشته باشنداما مواردی مثل سیگار کشیدن، قلیان، بیب و تریاک می تواند باعث سرعت بخشیدن به ریزش موها شود. به همین جهت یکی از مواردی که در مراقبت های بعد از کاشت مو بسیار اهمیت دارد سیگار کشیدن بعد از کاشت مو و همچنین قبل از آن است که اکیداً ممنوع شده است.

برای دریافت مشاوره رایگان کافیست فرم زیر را پر کنید😍

    اگر قصد انجام عمل کاشت مو دارید حداقل ۳ هفته قبل از انجام عمل و ۳ هفته بعد از آن از کشیدن سیگار خودداری کنید. سیگار کشیدن قبل از انجام عمل بر روی کاشت مو تأثیر منفی می‌ گذارد و می تواند باعث افزایش خونریزی در حین کاشت شود و کشیدن سیگار بعد از آن نیز رشد موهای پیوند زده شده را مختل می‌ کند. در این مقاله در مورد مضرات سیگار کشیدن بعد از کاشت مو توضیح خواهیم داد.

    این مطلب هم بخوانید  چه تفاوتی در کاشت مو در زنان و مردان وجود دارد؟
    سیگار کشیدن بعد از کاشت مو
    سیگار کشیدن بعد از کاشت مو

    تاثیر منفی سیگار بر پروسه کاشت 

    در سال های اخیر تأثیر منفی سیگار کشیدن بر روی موهای سالم تأیید شده از همین رو قبول کردن تاثیر منفی سیگار کشیدن بر روی فولیکول‌ های پیوندی آسیب‌ پذیر، سخت نخواهد بود. جریان خون سالم در ناحیه‌ زیر پوست سر برای رشد فولیکول‌ های پیوندی بسیار ضروری است اما سیگار کشیدن مانع این از این امر می شود زیرا نیکوتین موجود در سیگار بر روی رگ‌ های خونی تأثیر منفی داشته و قابلیت آن‌ ها در خون رسانی به تمام نقاط بدن از جمله پوست سر را کاهش می‌ دهد که در نتیجه آن فولیکول پیوندی پژمرده شده و حتی قبل از شروع به رشد در محل جدید خود از بین می‌ روند.مصرف دخانیات سبب انقباض عروق خونی در ناحیه پوست سر و در نتیجه کم شدن انتقال اکسیژن به منطقه کاشت مو می شود.

    از دیگر مضرات سیگار کشیدن بعد از کاشت مو نازک شدن پوست سر و کاهش ضخامت لایه ی فوقانی پوست است که باعث آسیب رسیدن به فولیکول های مو می شود. همچنین استفاده از سیگار بعد از کاشت مو باعث طولانی شدن زمان بهبود زخم می شود.از طرفی بر روی سر شیارهایی برای کاشت مو ایجاد می شود که به طور متوسط ۱۲ تا ۲۰ شیار در سانتیمتر مربع خواهد بود. در زمان ایجاد این شیارها تعدادی از رگ ها در محل کاشت قطع می شود البته این قطع شدن به معنی از بین رفتن این رگ ها نیست بلکه با گذشت زمان مویرگ های قطع شده مجدداً به کار خود ادامه می دهند. جريان خون منطقه کاشت در ۱۰ روز پس از عمل بسیار مهم است چون همانطور که گفته شد مصرف دخانیات سبب انقباض رگ ها و کاهش انتقال اکسیژن به منطقه کاشت می شود و تعدادی از رگ ها نیز در زمان ایجاد شیارهایی که برای کاشت لازم است توسط ما قطع می شود. لذا در صورت عدم رعایت قطع مصرف دخانیات، از روز دوم یا سوم بعد از عمل در ناحیه ی وسط منطقه کاشت مو پوست سر شروع به تغییر رنگ می نماید که نشانه بدی است و خبر از نرسیدن اکسیژن به این منطقه را می دهد. با ادامه سیگار کشیدن پوست این ناحیه شروع به ترشح غیر عفونی می کند. به همین جهت توصیه می شود یک ماه قبل و یک ماه بعد از کاشت مو از کشیدن سیگار خودداری نمائید.

    این مطلب هم بخوانید  نواحی برداشت مو برای کاشت ریش

    برای مشاهده‌ی نمونه کارها  به سایت کاشت مو تخصصی دکتر خسرویانی مراجعه کنید.

    ۵ نظر

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *