آشنایی با مراحل مراقبت بعد از کاشت مو به روش fut

کاشت مو به روش FUT در واقع پیوند واحد فولیکولی است. در این روش از کاشت مو چندین نوار نازک تحت عنوان میکرو گرافت از نواحی اهدا کننده گرفته شده و بصورت گروه‌ هایی شامل یک تا چهار تار مو به نام واحدهای فولیکولی بر روی سر کاشته می‌ شوند. جای نوار برداشته شده در روش FUT به شکل خطی باریک زیر موی سر پنهان می شود. در این روش در برداشت مو از نوار پشت سر محدودیت داریم. مدت زمان انجام عمل FUT نسبت به کاشت مو یه روش FIT کوتاه تر است و بیمار خسته نمی شود. مراقبت بعد از کاشت مو به روش FUT از اهمیت بالایی برخوردار است که در ادامه توضیح خواهیم داد.

برای دریافت مشاوره رایگان کافیست فرم زیر را پر کنید😍

    مراقبت بعد از کاشت مو به روش fut
    مراقبت بعد از کاشت مو به روش fut

    مراحل مراقبت

    1. به دلیل تزریق شدن دارو های آرام بخش و مسکن نیاز است تا روز عمل کسی را با خود بیاورید تا هنگام ترخیص شما را تا منزل همراهی نماید.
    2. مهم ترین مسأله در مراقبت بعد از کاشت مو به روش FUT در ۲۴ ساعت اول، در مورد بهترین حالت خوابیدن است که باید به نحوی باشد‌ که هیچ آسیبی به ایمپلنت‌ها زده نشود. بسته به اینکه پوست سر بیمار بانداژ دارد یا ندارد، کلینیک باید بهترین توصیه‌ های ممکن را برای فرد ارائه دهد. ممکن است لازم باشد فرد در شب اول بصورت نشسته بخوابد و هیچ تماسی با متکا نداشته‌ باشد.
    3. طی ۲۴ ساعت اول بیمار نباید سر خود را بشوید، در واقع اصلاً نباید به آن دست بزند. بعلاوه طی ۳ روز اول پس از جراحی بیمار نباید سر خود را با شامپو ی معمولی و بصورت معمولی  بشوید. پوست سر بیمار طی قرار بعدی در کلینیک تمیز خواهدشد.

    4. پوست سر در بخش تازه پیوند شده را لمس یا دستکاری نکنید. اندکی خارش یا درد عوارض جانبی طبیعی هستند، بنابراین بازی کردن و یا مالش پوست سر ممکن است باعث شود پیوندهای تازه پیش از آن که فرصتی برای رشد داشته باشند بیفتند.

    5. در ۲۴ الی ۴۸ ساعت اول ممکن است پوست سر سفت‌ تر شود اما جای نگرانی نیست، این حالت برای همه‌ افرادی که پیوند مو انجام می‌ دهند، امری معمولی می‌ باشد.

    6. از کلاه و یا روسری استفاده نکنید زیرا باعث آسیب رسیدن به فولیکول ها و همچنین کند شدن روند بهبودی خواهد شد.

    7. در روزهای اولیه بعد از عمل تا جای ممکن در معرض تابش مستقیم خورشید نباشید. این کار باعث آسیب رسیدن به گرافت های مو و همچنین طولانی شدن روند بهبود خواهد شد.

    8. سعی کنید تا حد ممکن از بانداژ برای مدت کمتری استفاده کنید، زیرا اگر گرافت‌ ها در معرض هوا باشند سریع‌ تر بهبود پیدا می‌ کنند.

    9. کرم یا محلول آنتی‌ بیوتیکی که پزشک تجویز می کند را به مدت چند روز و به آرامی روی قسمت‌های دهنده و گیرنده‌ پیوند بمالید.

    10. یکی دیگر از نکات مراقبت بعد از کاشت مو به روش FUT ورم بعد از کاشت است. ممکن است بیماران ۱ الی ۴ روز پس از عمل دچار ورم شوند. این حالت می‌ تواند یک هفته یا بیشتر تداوم داشته‌ باشد. کمپرس یخ میتواند باعث کاهش ورم شود.

    11. دلمه‌ های ایجاد شده ۷ تا ۱۰ روز بعد از عمل می‌ ریزند، البته گاهی اوقات ریزش آن‌ها بیشتر طول می‌ کشد. اگر دلمه‌ ها زیاد به چشم می‌ آیند می‌ توانید از برخی پمادها (آکوافور، باسیتراسین یا پلی‌سپورین) برای نرم کردن آن‌ ها استفاده کنید. البته، این پمادها روغنی بوده و می‌ توانید به جای آن‌ ها از ژل‌ های (قابل حل در آب) استفاده کنید.

    12. برای یک ماه کامل پس از جراحی سیگار نکشید زیرا این عمل می تواند جریان خون شما به فولیکول های مو را  متوقف کند. جریان خون برای رشد موهای جدید حیاتی است.

    13. از فعالیت هایی که موجب تعریق بیش از حد می شوند پرهیز کنید. عرق کردن خطر ابتلا به عفونت را به شدت افزایش می دهد. به همین دلیل بهتر است برنامه هایی مثل  حمام بخار یا سونا یا امثال آن را تا یک ماه به تعویق انداخت. 

    14. در هفته اول از این که مرتباً خم شده و یا با شدت فین کنید پرهیز کنید.

    15. بعد از پانزده روز بخیه ها کشیده می شوند.

    این مطلب هم بخوانید  کاشت موی طبیعی و انواع آن

    با مراجعه به سایت کلینیک تخصصی کاشت مو دکتر خسرویانی در تهران می‌توانید نمونه کارهای کاشت مو را مشاهده بفرمایید.

    ۳ نظر

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *