چگونگی کاشت مو به روش prp

ابتدا باید گفت که prp یک روش کاشت مو نیست، بلکه یک تکنیک برای درمان ریزش مو به حساب می آید و از آن به عنوان یک شیوه درمانی کاشت موی طبیعی یاد می شود. به تکنیک prp سلول درمانی یا پلاکت درمانی نیز گفته می شود که یک فرآورده خونی به نام پلاسمای غنی از پلاکت است. در این روش از فاکتورهای رشد و سلول‌ های بنیادی متعلق به بدن خود فرد برای تسریع در رشد موها استفاده می شود. روش prp یک درمان مناسب برای طاسی و همچنین کمک کننده به پرپشت شدن موها و روشی برای ارتقاء کیفیت نتایج عمل کاشت مو است.

برای دریافت مشاوره رایگان کافیست فرم زیر را پر کنید😍

    در واقع در کاشت مو به روش prp هیچ کدام از فولیکول ها یا تارهای مو از سر جدا نمی شوند بلکه پلاسمای غنی شده خون خود فرد به ناحیه ایی که دچار ریزش مو شده، تزریق می شود و این امر علاوه بر اینکه تراکم مو را ۳ برابر می کند باعث تقویت فولیکول های مو، زخیم تر شدن موها و همچنین نگهداری بافت های قبل از پیوند مو می شود. این روش بیشتر مناسب جوانان و نوجوانانی است که دچار ریزش مو شدند و در افرادی که دچار ریزش سکه ایی شده اند جواب نمی دهد.

    کاشت مو به روش prp
    کاشت مو به روش prp

    مراحل کاشت مو به روش prp

    برای شروع ابتدا مشاوره های لازم به فرد متقاضی داده می شود سپس یک سری آزمایش و تحقیق بر روی پوست سر و ناحیه ایی که دچار ریزش شده انجام می گیرد و در صورت تأیید پزشک این روش مورد استفاده قرار می گیرد.
    روش prp دو مرحله دارد :

    این مطلب هم بخوانید  آشنایی با مراقبت بعد از کاشت مو به روش fut

    مرحله اول : در این مرحله ابتدا از فرد حدود ۸ الی ۱۳ سی سی خون گرفته می شود. سپس خون را در لوله ایی حاوی ژل prp میریزند و بعد از آن برای جداسازی اجزای خون، لوله را درون دستگاه سانتریفیوژ قرار می دهند تا به مدت ۱۰ دقیقه چرخانده شود.
    با این کار پلاکت های تغلیظ شده از بقیه خون جرا می شوند. در این مرحله پی آر پی آماده استفاده در پوست سر می باشد و شامل سلول های بنیادی است. از طریق این کار اثر درمانی این روش افزایش پیدا می کند.

    مرحله دوم : در این مرحله پلاسما که غنی از پلاکت است از طریق یک سوزن که بسیار ظریف است بر روی یک دستگاه تفنگ مانند که به تفنگ تزریق معروف است ( گان ) قرار داده می شود و سپس در نقاط گوناگون پوست سر و با عمق حدود ۳ الی ۴ میلیمتر تزریق می شود. در این روش درد و سوزش بسیار کمی را احساس خواهید کرد چرا که سوزن تزریق بسیار نازک بوده و حجم prp تزریقی در هر مرحله از تزریق، کم است. البته برای انجام تزریق از بی حسی موضعی استفاده می شود و دیگر هیچ دردی احساس نخواهد شد.

    کاندیدای مناسب برای روش prp

    کاشت مو به روش prp مناسب افرادی است که دچار بیماری آلوپسی آندروژنتیک یا به اصطلاح طاسی ارثی هستند. این عارضه هم در آقایان و هم در خانم ها مشاهده می شود.
    همچنین این روش برای درمان کم‌ پشتی مو در خانم های که دچار آلوپسی ترکشن هستند، نیز استفاده کرد. این عارضه‌ در اثر کشیدن شدید موها برای بستن مو به مدل‌ های مختلف به وجود می‌آید.
    کاندیدای مناسب برای عمل پی آر پی اشخاصی هستند که به تازگی دچار ریزش مو شده‌اند و برای افرادی که به طور کامل طاس شده‌اند، کارآیی ندارد.

    این مطلب هم بخوانید  لیزر بعد از کاشت مو آری یا نه؟ هزینه فواید و عوارض

    مزایای  روش prp

    • بدون جراحی و بیهوشی
    • بدون درد و خونریزی
    • افزایش خونرسانی به وسط سر
    • مورد تایید سازمان های جهانی بهداشت و درمان
    • مناسب برای درمان و جلوگیری از ریزش موی سر بخصوص در جوانان و همچنین درمان بیماری آلوپسی آره آتا
    • کاشت مو به روش prp نسبت به روش های قدیمی مثل کاشت مو به روش fit یا کاشت مو به روش fut جدیدتر و ساده تر است.
    • به دلیل استفاده از خون خود فرد از ابتلا به ایدز و هپاتیت و سایر بیماری ها جلوگیری می کند.
    • کل مدت عمل حدود ۶۰ تا ۹۰ دقیقه طول می کشد.
    • دوره بهبودی بسیار سریع و نتایج مطمئن و فوق طبیعی

    معایب روش prp

    • کاشت مو به روش prp برای کسانی که مدت هاست دچار طاسی شده اند مناسب نیست.
    • در این روش نیاز به تکرار دفعات تزریق پلاسما وجود دارد.
    • معمولا پس از انجام PRP پوست سر کمی ملتهب می شود.
    • برای انجام PRP به چند جلسه نیاز است. (حدود ۵ مرتبه به صورت هر ۳ تا ۴ هفته یک بار)
    • ممکن است انجام برخی از کارها مثل خون گرفتن و یا تزریق محلول برای بیمار زمان بر و خسته کننده باشد.
    • PRP بیشتر برای برطرف کردن ریزش موی سر و یا برای تقویت و رشد ابروها به کار می رود و برای رشد ریش و سبیل کاربردی ندارد.
    • زمان نتیجه گیری از PRP نسبتاً طولانی است و ممکن است ۸ الی ۹ ماه بعد نیاز باشد که یک دوره دیگر از این عمل انجام شود.
    • در موارد بسیار نادری ممکن است بیمار بعد از عمل دچار ورم خفیف و یا شوک ریزش مو شود که این یک پدیده روانی است و برای درمان آن باید مجدداً به پزشک مراجعه شود.
    این مطلب هم بخوانید  نواحی برداشت مو برای کاشت ریش

    نتایج روش prp 

    نتایج کاشت مو به روش prp ممکن است مدتی طول بکشد تا ظاهر شود. افزایش رشد موها حدود ۳ تا ۴ ماه بعد از عمل قابل مشاهده است و بعد از این مدت شما شاهد ضخامت و تراکم موها خواهید بود. بیشترین رشد موها به حداقل ۸ ماه زمان لازم دارد زیرا عوامل رشدی که در ترکیب prp وجود دارند به زمان طولانی تری برای تأثیر گذاری کامل بر رشد فولیکول‌ های مو نیاز دارند.

    بهتر است در ۴ ماه اول درمان، هر ماه یک جلسه تزریق را انجام داده و بعد از آن در هر سال ۲ جلسه تزریق برای حفظ نتایج درمان انجام شود.
    تا کنون بیش از هزار نفر از روش prp استفاده کردند و نتایج به دست آمده حاکی از این است که حدود ۷۳ تا ۹۵ درصد از بیماران رضایت داشته اند. همچنین بیمارانی که از PRP همراه با درمان تکمیلی دارویی استفاده کرده اند، تا ۹۷ درصد رضایت داشته و در تمامی موارد ریزش مو متوقف شده و رویش مجدد مو اتفاق افتاده است.

    هزینه کاشت مو به روش prp 

    هزینه عمل prp توسط بیمه‌ های درمانی پوشش داده نمی‌شود، اما هزینه این روش منطقی بوده و افراد زیادی می‌ توانند از عهده آن برآیند. به طور کلی هزینه عمل جراحی کاشت مو بسته به تعداد گرافت‌ های مو که کاشته می‌ شود متغیر است. شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به سایت کلینیک کاشت مو تخصصی دکتر خسرویانی از تعرفه ها اطلاع پیدا کنید. 

    ۷ نظر

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *