پیش درآمدی بر کاشت مو به روش FUT

کاشت مو به روش FUT یکی از اولین روش های کاشت مو بدون بانک مو در دنیا می باشد. داشتن موهای زیبا و پرپشت امروزه یکی از معیارهای زیبایی است. نخستین پیوندهای انجام شده براساس برداشت توده هایی کوچک از موی پس سر با وسایلی برنده و مدور موسوم به “پانچ” شکل گرفتند. که گرچه موهای کاشته شده با این روش رشد می‌کردند، ولی چون هر یک از این پیوندها حدود ۱۵ تا ۲۰ تار مو را در بر می‌گرفت، نمای ناحیه کاشته شده ظاهر مناسبی نداشت و نمای موی عروسکی و یا مسواک مانند را به سر می‌ داد.

برای دریافت مشاوره رایگان کافیست فرم زیر را پر کنید😍

    کاشت مو به روش FUT
    کاشت مو به روش FUT

    مراحل کاشت مو به روش FUT 

    در این روش برداشت مو توسط پزشک متخصص مربوطه از پشت سر با میکرو سرجری و بی حسی موضعی، بدون درد انجام می شود. نوار باریکی به ضخامت یک الی دو سانتی متر و به طول ۲۰ تا ۲۵ سانتی متر برداشته شده و در زیر میکروسکوپ های تخصصی به واحدهای یک و دو و سه فولیکولی تقسیم می شوند و در محل کم پشتی یا طاسی کاشته می شوند. در انتها محل برش بخیه زده می شود.

    در این روش با جراحی یک برش یا استریپ به ابعاد متناسب با شرایط بیمار و تعداد موهایی که به طور تخمینی برای پوشش دادن ناحیه طاسی مورد نیاز است، از ناحیه پشت سر برداشته می شود. برش به زیر میکروسکوپ‌های مخصوص منتقل می شود. پس از آن به دقت به قطعات بسیار ریزی که حاوی فولیکول‌ها (پیاز مو) یک تا سه تار موئی هستند، تقسیم می‌ شوند. سپس این گرافت ها به ناحیه گیرنده منتقل شده و در سوراخ هایی که قبلاً به دقت در این ناحیه طراحی شده‌اند، قرار داده می‌ شوند.

    این مطلب هم بخوانید  کاشت مو به روش SAFER یا اتوماتیک

    بیماران منتخب جراحی می بایستی به این نکته توجه نمایند که موهای خود را به اندازه کافی بلند نگه داشته تا محل زخم پوشیده شود. مدل موهای کوتاه ممکن است باعث آشکار سازی خط زخم گردد. نواری از منطقه دهنده پیوند جدا می گردد که نتیجه آن جای زخم طویلی است. نوار برداشته شده، سپس برای جدا شدن و جمع آوری کردن فولیکول ها آماده می‌ شود.

    کاندیدای مناسب روش FUT 

    برای کاشت مو به این روش، فرد باید دارای شرایط زیر باشد:

    • بانک موی قوی داشته باشد. موها باید از مقاومت کافی برخوردار باشند.
    • داشتن پوست سر شل تا در هنگام برداشتن پوست بتوان به راحتی آن را جدا کرد.
    • ریزش موی فرد باید دائمی باشد نه اینکه بر اثر اختلالات هورمونی و…. دچار ریزش شده باشد.
    • بهتر است زمانی این عمل انجام شود که ریزش مو قطع شده باشد.

    مزایای روش FUT

    – تعداد جلسات کاشت در این روش کم بوده و در یک جلسه قابل انجام است.
    – در افراد با میزان طاسی بالا می تواند تراکم مناسبی را ایجاد کند.
    – درصد پایداری پیوند ها در این روش بالاست.
    – امکان تکرار جلسات کاشت به فواصل ۶ ماه وجود دارد.
    – فرورفتگی یا برجستگی در پوست سر ایجاد نخواهد شد.
    – در این روش امکان استفاده از موهای بدن جهت پیوند مو به سر در صورت نیاز وجود دارد.
    – در کاشت مو به روش FUT هدر رفتن موها کم است و بالای ۸۰ الی ۹۰% موهای برداشته شده در آینده رشد می کنند.
    – کاشت مو FUT نسبت به کاشت مو به روش fit زیبایی و بازدهی بیشتری دارد اما کمی سنگین تر از روش FIT است. (مقایسه کاشت مو به روش FIT و FUT)

    این مطلب هم بخوانید  آشنایی با کاشت مو به روش PRP

    مشكلات و معایب روش FUT

    یكی از معایب کاشت مو به روش FUT این است که تمامی بافت های زیر فلپ (گالا) كه جهت برداشت و كاشت مو لازم نیست، را نیز برداشت می كنند كه بعد از گذشت چند هفته، باعث بجا ماندن اسكار در پشت سر بیمار می شود. کم شدن حجم بانک مو به طوری که اگر مجدد نیاز به کاشت مو داشته باشیم بیش از یک یا دو بار نمی توان از بانک مو برداشت کرد. محدودیت انجام این روش در کسانی که شلی پوست سرشان بسیار کم است یا در مراحل اولیه ریزش مو قرار دارند. در صورت ماهر نبودن پزشک ممکن است ظاهر موهای كاشته شده، بسیار عروسكی شده و ظاهر و خط رویشی غیر طبیعی را نیز شاهد باشیم. پس از عمل ممکن است با عوارضی چون تورم سر و صورت و درد و خونریزی مواجه شوید.

    شما عزیزان می توانید با مراجعه به سایت  کلینیک کاشت موی خسرویانی نمونه کارهای تخصصی کاشت مو را مشاهده نمایید.

    ۲ نظر

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *