آشنایی با روش های کاشت ریش و سبیل

تقریباً بیشتر آقایان تمایل دارند تا ریش و سبیلی پر داشته و خط ریش زیبایی داشته باشند. داشتن ریش های پر و یک دست جذابیت زیادی به صورت آقایان می دهد. اما برخی افراد به دلایل مختلفی مثل آسیب رسیدن به پوست یا ریشه موها و یا به طور ژنتیکی در قسمت ریش و سبیل با کم پشتی مواجه هستند. به وسیله روش های کاشت ریش و سبیل می توان در قسمت‌ هایی از صورت دچار کم مویی است و یا اصلاً مویی در آن ناحیه ندارد، مو کاشته می‌ شود. این روش باعث می شود شما دارای ریش و سبیل هایی با رویش کاملاً یک دست و خط ریش بسیار زیبا شوید.

برای دریافت مشاوره رایگان کافیست فرم زیر را پر کنید😍

    در عمل کاشت سبیل فولیکول های مو از قسمت پشت سر که موهای آن به طور ژنتیکی در مقابل نازک شدن و ریزش مقاوم هستند، جدا می شوند و سپس این فولیکول ها به محل مورد نظر در صورت برای رویش ریش و سبیل منتقل می شوند. این موهای کاشته شده می توانند مثل سایر موها به صورت طبیعی رشد کنند. همچنین می توان آنها را مانند موهای عادی سر مرتب کرده، تراشیده یا به هر اندازه ای که تمایل دارید بلند کنید. این عمل کاشت  روشی دائمی است که در آن تشخیص موهای کاشته شده از موهای طبیعی مشکل می باشد.

    روش های کاشت ریش و سبیل
    روش های کاشت ریش و سبیل

    معرفی روش های کاشت ریش و سبیل

    ۱. روش‌ کاشت مو FUT :

    FUT یک روش‌ کاشت سبیل است که در این روش، برداشت مو به صورت نواری است به همین جهت به این متد، روش نواری نیز گفته می شود. در این روش یک نوار ۳ تا ۴ اینچی از بانک مو موجود در سر برداشته می شود و به گرافت‌های کوچک که هر کدام شامل ۴ تار مو است تقسیم می‌ شود. سپس این گرافت‌ ها در ناحیه مورد نظر در ریش و سبیل کاشته می شوند. این عمل تحت بیهوشی موضعی انجام می شود. مدت زمان عمل به تعداد گرافت های پیوندی بستگی دارد اما معمولاً بین ۴ تا ۸ ساعت خواهد بود.

    این مطلب هم بخوانید  معرفی کاشت مو به روش FUE

    ۲. روش کاشت مو FUE :

    از رایج ترین روش های کاشت ریش و سبیل روش FUE است که در آن همانند روش FUT موی پیوندی از سر گرفته می‌ شود. با این تفاوت که این روش در محل برداشت مو اسکاری یا جای زخمی ایجاد نمی‌ شود و از آنجایی که هیچکس دوست ندارد در صورت خود جای زخمی داشته باشد، استفاده از روش FUE برای این کاشت بسیار مناسب می باشد. نتایج حاصل شده از روش FUE کاملاً طبیعی خواهد بود.

    ۳. روش کاشت مو SUT :

    در کاشت ریش و سبیل به روش sut می توان در تمامی مناطق از قبیل چانه، پشت لب، خط ریش و … عمل کاشت مو را انجام داد. در این روش نیازی به جراحی طولانی مدت، خونریزی های شدید، درد، عوارض های جانبی، دوران نقاهت و … نبوده و صفر تا صد پروسه برداشت توسط دستگاه انجام می شود. کل عمل در یک جلسه قابل انجام است.

    از مزایای این روش این است چون برداشت گرافت ها با دستگاه انجام می شود در نتیجه گرافت ها کاملاً سالم برداشت شده و آسیبی به گرافت های اطراف گرافت کاندید زده نمی شود. در نتیجه از تمامی ظرفیت بانک مو می توان استفاده کرد. همچنین دیگر نیازی به کوتاهی موهای شخص نبوده و می توانید تراکم موهای کاشته شده را در همان روز کاشت شاهد باشید، زیرا با این تکنیک می توان موها را تا بلندی یک سانتی متری پیوند زد.

    مزایای کاشت سبیل

    از مزایای روش های کاشت ریش و سبیل می توان به موارد زیر اشاره کرد :

    • افزایش جذابیت و آراستگی ظاهری فرد
    • دائمی و طبیعی بودن نتایج
    • باقی نماندن جای زخم روی صورت
    • لکه لکه نشدن ریش
    • قابلیت از ته تراشیدن، بلند کردن و یا پیرایش ریش و سبیل کاشته شده.
    • فقط با یک بار انجام شدن عمل و بدون نیاز به دارو نتیجه دلخواه به دست می‌ آید.
    • از این طریق می توان ایرادات، جای زخم و سوانح ایجاد شده پوستی در ناحیه ریش و سبیل را پوشانید.
    • کاشت به صورت سرپایی و با بیحسی موضعی و بدون بیهوشی انجام می شود.
    • تهاجم این عمل حداقل است و اثرات جانبی ندارد.
    این مطلب هم بخوانید  توصیه های مفید بعد از کاشت مو طبیعی

    برای مشاهده نمونه کارهای تخصصی کاشت مو و دریافت مشاوره می توانید به سایت کلینیک کاشت مو تخصصی دکتر خسرویانی در تهران مراجعه نمائید.

    ۵ نظر

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *