آشنایی با کاشت مو به روش FIT (یک روز با بیمار)

بیمار امروز آقای ٣٢ ساله ای است که وسعت طاسی ارثی مردانه ایشان کامل بوده و روی سر کامل خالی بوده و نیاز به حداقل ۴ مرحله کاشت مو داشتند. عمل امروز ایشان به صورت کاشت مو به روش ترکیبی بوده به این معنی که ابتدا از پشت سر به صورت جراحی برداشت و کاشت می شود ( روش FUT ) و در ادامه مو را به یکی از روش های کاشت مو یعنی روش FIT از پشت سر ایشان به صورت غیر جراحی برداشت می کنیم.

تفاوت هر دو روش تنها در نحوه برداشت و جداسازی موهای بانک مو می باشد و کاشت آن یکی می باشد. مریض قبل از ورود به اتاق عمل، توسط دکتر خسرویانی و تیم جراحی ویزیت مجدد شده و نحوه انجام عمل برای ایشان مجددا توضیح داده شد.

برای دریافت مشاوره رایگان کافیست فرم زیر را پر کنید😍

    مراحل انجام کاشت مو توسط دکتر خسرویانی

    دکتر پس از تزریق داروی آرامبخش و بی حس کردن محل جراحی اقدام به برداشت فلپ مورد نظر کردند. عمل جراحی به نحو خوبی پیش رفت و فلپ به اندازه ٢٨سانتی متر در ٢سانتی متر از سر بیمار برداشت شد و بلافاصله اقدام به بخیه کردن محل مورد نظر کردند. جراحی به صورت کامل و بدون هیچ مشکلی انجام شد به نحوی که بیمار مورد نظر متوجه هیچ گونه درد و اذیتی از ناحیه برداشت نشده و فلپ توسط تیم کات به گرافت های مورد نیاز تقسیم شد و توسط پرسنل کاشت مو شروع به کاشت شد.

    کاشت گرافت های جراحی خیلی خوب پیش رفت و تعداد ٢٨٠٠ گرافت از این روش برداشت و کاشت شد پس از تایم ناهار و استراحت انجام عمل دوم ایشان یعنی روش FIT شروع شد. از آنجایی که موهای ایشان بسیار ضعیف بود بنابراین به روش FIT یا همان غیر جراحی نتوانستیم تعداد مورد نیازی که برای سرشان پیش بینی می کردیم را برداشت کنیم و در این روش تعداد ٨٠٠ گرافت برداشت و در قسمت های مورد نیاز سر کاشت کردیم. این در مواردی مثل ایشان است که وسعت طاسی سر بسیار زیاد می باشد و بانک مو محدود می باشد.

    روش FIT
    روش FIT

    مبنای کاشت مو را بیشتر در قسمت جلوی سر بیمار می گذاریم و سعی می کنیم یک سوم جلوی سر بیمار را پر تراکم کاشت انجام دهیم که بد از عمل کاشت مو تغییر چهره محسوسی را بیمار احساس کند و بعد از کاشت که تمام موهای کاشته شده رشد کامل را خواهند کرد وقتی موهای جلوی سر را کمی بلند نگه داریم و موها را به سمت بالا حالت دهیم حتی نواحی کم پشتی پشت سر هم کاور می شود و دیگر منظره بدی ایجاد نمی شود.

    این مطلب هم بخوانید  آشنایی با مراحل رشد مو بعد از کاشت

    در کاشت مو به روش ترکیبی به طور کلی ٣۶٠٠ گرافت را توانستیم از بانک موی ایشان برداشت و کاشت را انجام دهیم و دکتر بعد از معاینه از موهای بدن (سینه) ایشان تصمیم گرفتند که مقدار باقی مانده از گرفت ها را به کمک برداشت مو از بدن بر روی سر کاشت کنند که به آن کاشت مو به روش BHT می گویند. برداشت مو از بدن بیمار هم نیز همانند سر انجام می شود.

    ابتدا موهای سینه را با ماشین زده و مقداری آمپول بی حسی به ناحیه برداشت تزریق کرده و برداشت از بدن به صورتی که تکنسین کاشت موها را به صورت تک به تک از ریشه برداشت می کند و بعد از اتمام برداشت کاشت را شروع می کند و در نهایت تعداد ۴٠٠ گرافت توانستیم از موهای بدن مریض برداشت کنیم و کاشت را به اتمام برسانیم.

    لازم به ذکر است که موهای سینه آقایان به دلایل هورمونی در بعضی از افراد تنها بین ۵-۶ سال ماندگاری دارد و با توجه به اینکه موهای کاشته شده به هیچ عنوان ریزش ندارد اما موهایی که از بدن فرد برداشت می شود ممکن است بعد از چند سال ریزش داشته باشد بنابراین گرافت هایی که از بدن برداشت می شود به صورت خیلی حرفه ای لابه لای موهای کاشته شده کاشت می شوند تا حتی بعد از ریزش احتمالی خیلی در چهره و زیبایی بیمار تاثیر آنچنانی نداشته باشد.

    هزینه کاشت مو به روش FIT

    یکی از مهم‌ترین مسائلی که افراد در هنگام کاشت مو به روش FIT با آن سر و کار دارند، هزینه‌های لازم برای انجام این کار است. اگر شما هم جز این دسته از افراد هستید باید بدانید که هزینه‌های لازم برای کاشت مو به روش FIT به عوامل و پارامترهای مختلفی بستگی دارد. از این رو نمی‌توان یک قیمت مشخص و معین را به عنوان هزینه کاشت مو به روش FIT مشخص کرد.

    عواملی همچون شدت ریزش مو، تعداد جلسات مورد نیاز برای کاشت FIT، تعداد تارهای مورد نیاز مو برای کاشت، تجهیزات کلینیک، مهارت پزشک، کیفیت بانک مو، دستمزد تیم جراحی و… همگی از جمله پارامترهای مهم و موثر در تعیین قیمت کاشت مو به روش FITهستند. از طرفی دیگر باید بدانید که کاشت مو جز جراحی‌های زیبایی به شمار می‌رود و هیچ گونه خدمات بیمه درمانی شامل آن نمی‌شود. از این رو فرد مجبور است تا تمام هزینه‌های آن را به طور کامل پرداخت کند.

    این مطلب هم بخوانید  آشنایی با هزینه کاشت مو

    شایان ذکر است که کاشت مو به روش FIT نسبت به سایر روش‌ها هزینه‌های نسبتاً بالاتری دارد.

    بهترین کلینیک برای کاشت مو به روش FIT

    انتخاب یک کلینیک با کیفیت و قابل اعتماد یکی از ابتدایی‌ترین کارهایی است که افراد برای کاشت مو باید انجام دهند. بسیاری از افرادی که به کاشت مو علاقه دارند در مورد اهمیت و ضروریت انتخاب یک کلینیک خوب آگاه هستند. از این رو بسیاری از آن‌ها در تلاش اند تا بهترین کلینیک برای کاشت مو به روش FIT را پیدا کنند تا با اطمینان خاطر کامل نسبت به کاشت موهای خود اقدام کنند.

    امروزه کلینیک‌های مختلفی در این زمینه مشغول به فعالیت هستند. اما در بین تعداد زیادی از کلینیک‌ها، کلینیک خسرویانی به عنوان یکی از بهترین‌ها شناخته می‌شود. کلینیک خسرویانی از جدیدترین و بروز ترین دستگاه‌ها برای کاشت مو استفاده می‌کند. از سوی دیگر کادر پزشکی این کلینیک دارای تجربه و تخصص بسیار بالایی هستند.

    کلینیک خسرویانی در کنار ارائه خدمات برتر به مشتریان خود در تلاش است تا حداقل هزینه ممکن را از آن‌ها اخذ کند به همین دلیل نیز به عنوان یکی از محبوب‌ترین و بهترین کلینیک‌های کاشت مو به روش FIT شناخته می‌شود.

    مزایا کاشت مو به روش FIT

    کاشت مو به روش FIT مزایای بسیار زیادی را برای افراد به همراه دارد. از این رو نیز به عنوان یکی از رایج‌ترین روش‌های کاشت مو شناخته می‌شود. در ادامه مهم‌ترین مزایا کاشت مو به روش FIT را برای شما شرح داده‌ایم.

    • استفاده از روش FIT برای کسانی که دچار تراکم موی کم و یا ریزش مو هستند، یک روش ایده آل است.
    • برای کاشت مو با این روش از جدیدترین و بروز ترین تکنولوژی‌ها استفاده می‌شود.
    • استفاده از این روش نتایج طولانی مدت و دائمی دارد.
    • موهای کاشته شده با این روش به طور کاملاً طبیعی رشد می‌کنند و سرعت رشد بالایی دارند.
    • موهایی که با این روش کاشت می‌شوند بسیار مشابه با موهای طبیعی هستند.
    • به عنوان یک روش جراحی غیر تهاجمی بوده و آسیب خاصی را برای افراد به دنبال ندارد.
    • ترمیم پوست در روش FIT آسان‌تر وسریع تر اتفاق می‌افتد.
    • کاشت مو به روش FIT یک روش موثر، دقیق و قابل اعتماد است.

    معایب کاشت مو به روش FIT

    کاشت مو به روش FIT در کنار تمام ویژگی‌ها و مزایای متعددی که دارد از معایبی نیز برخوردار است. از این رو قبل از تصمیم گیری برای انجام کاشت مو به این روش، حتماً لازم است تا با معایب آن نیز آشنا شوید. در ادامه معایب کاشت مو به روش FIT به شما توضیح داده شده است.

    • این روش کاشت نسبت به سایر روش‌ها دشوارتر بوده و باید توسط یک پزشک ماهر و زبر دست انجام شود.
    • در این روش گرافت‌ها چربی محافظ بسیار کمی داشته و زود خشک می‌شوند.
    • برای انجام کاشت مو به روش FIT باید کل موهای سر از ته تراشیده شود.
    • احتمال آسیب به فولیکول مو وجود دارد.
    • نیاز به تکرار جلسات کاشت به فاصله ۴ تا ۶ ماه دارد.
    • هزینه کاشت مو به این روش بالا است.
    • استفاده از این روش کاشت برای طاسی بزرگ مناسب نیست.
    این مطلب هم بخوانید  بعد از کاشت مو چگونه بخوابیم

    مراقبت‌های بعد از کاشت مو به روش FIT

    پس از انجام کاشت مو به روش FIT لازم است تا به خوبی و با دقت و حساسیت بالایی از آن‌ها مراقبت کنید. به این وسیله کیفیت کاشت مو شما تضمین شده و می‌توانید نتایج دلخواه خود را اخذ کنید. در ادامه مهم‌ترین مراقبت‌های بعد از کاشت مو به روش FIT را برای شما توضیح داده ایم.

    1. موهای خود را در زمان‌های مشخص شده با دقت و حساسیت بالایی توسط شامپوهای مخصوص شست و شو دهید.
    2. از دست زدن و خاراندن ناحیه کاشت شده خودداری کنید.
    3. داروهایی را که پزشکتان برایتان تجویز کرده است را در سر وقت مصرف کنید.
    4. از مصرف دخانیات و مشروبات الکلی تا چند روز بعد از کاشت مو خودداری کنید.
    5. در معرض تابش نور آفتاب قرار نگیرید.

    البته توجه داشته باشید که تمام نکات لازم برای مراقبت‌های بعد از کاشت مو به روش FIT توسط پزشکتان برای شما شرح داده خواهد شد. از این رو لازم است تا با دقت به توصیه‌های او گوش داده و آن‌ها را به درستی انجام دهید.

    تعهد کلینیک بعد از کاشت مو

    در پایان عمل کاشت مو به روش FIT کلینیک دکتر خسرویانی ضمانت نامه ای می دهد مبنی بر اینکه هر اتفاقی تا چندین سال حتی نیز بعد از کاشت برای موهای کاشته شده بیافتد کلینیک کاشت مو دکتر خسرویانی ضامن این است که به صورت رایگان ترمیم را انجام دهد. در پایان عمل ناحیه برداشت مو از بدن بیمار هم مانند ناحیه برداشت پشت سر با پماد سیلور پانسمان می گردد و فردای روز عمل که برای شست و شو و تعویض پانسمان مراجعه می کنند پانسمان روی سینه باز می شود و دیگر نیازی به پانسمان مجدد نمی باشد.

    ۱ نظر

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *