شامپو مخصوص کاشت مو

شامپو مخصوص کاشت مو کدام است؟ امروزه افراد به دلایل زیادی اقدام به کاشت مو در نواحی مختلف بدن مانند کاشت موی سر، کاشت ابرو و کاشت ریش می کنند. یکی از مواردی که در نتیجه بخش بودن کاشت می تواند تاثیر بسزایی داشته باشد استفاده از شامپوی مناسب و انجام مراقبت های لازم پس از کاشت می باشد. لذا انتخاب شامپویی که متناسب با نوع مو و پوست شما باشد می تواند تاثیر بسزایی در موفقیت عمل و رضایت شما داشته باشد

شامپوی کاشت مو

شامپوی کاشت مو

پس از کاشت مو در ناحیه سر، تازه وسواس و نگهداری از موهای کاشته شده شروع می شود. پیدا کردن یک شامپوی مناسب پس از کاشت یکی معضلاتی است که افراد با آن درگیر می باشند. شامپو مخصوص کاشت مو هم برای پزشک معالج مهم می باشد و هم برای مراجعه کننده زیر هر دوی آن ها می خواهند بهترین نتیجه را از کاشت به دست آورند.

لازم به ذکر است به تبلیغات در زمینه شامپوی مناسب برای شست و شوی پس از عمل توجه نکنید. تمامی نکات شست و شو و مراقبت پس از کاشت را از پزشک معالج خود دریافت نمایید. زیرا کسی که عمل شما را انجام داده است بهتر می داند که چگونه باید پس از آن شست و شو انجام شود و شامپوی مناسب چه شامپویی می باشد.

بنابراین نحوه مراقبت از موها یکی از مهم ترین مراحل کاشت می باشد. نحوه شست و شو، استفاده از صابون، نحوه ماساژ دادن و چگونگی خشک کردن از جمله این موارد می باشند. در نتیجه پزشک باید تمامی مراحل و نکات را برای بیمار توضیح داده و بیمار نیز آن نکات را به درستی رعایت نماید.

این مطلب هم بخوانید  کاشت مو FUG مراحل ۰ تا ۱۰۰ + شرایط مزایا و قیمت

اهمیت مراقبت از کاشت مو

یکی از مواردی که در کاشت مو موثر می باشد، داشتن عادت های صحیح مراقبت از پوست و مو می‌باشد. لذا باید از هرگونه موادی که عامل ایجاد شوره می باشند پرهیز کرد. از ویتامین های موضعی نیز جهت تقویت مو استفاده کنید، تا رشد موهای تازه هرچه سریعتر شروع شود.

برخلاف تصور برخی افراد شست و شو با مراقبت های پس از کاشت هیچ تضادی ندارد. پس از چند روز باید همانند گذشته ولی با رعایت استانداردهای لازم عمل شست و شو را انجام دهید. در صورت عدم رعایت پروتکل ها و استانداردها می تواند منجر به صدمه دیدن فولیکول های مو شود و عملیات کاشت با شکست مواجه شود.

با توجه به پوست و موی سر، می توانید از محصولات متناسب با آن استفاده نمایید. عواملی مانند: ضربه، شوره، تروما و ماساژ می توانند بر روی موفقیت کاشت تاثیر گذار باشند. لذا استفاده از شامپوهایی که میزان چربی و شوره سر را کنترل می نمایند، و فاقد مواد محرک و سولفات می باشند، وهم چنین دارای ترکیبات تقویت کننده می باشند، ضروری به نظر می رسد.

ترکیبات متداول شامپوها برای کاشت مو

ترکیبات شامپو کاشت مو

این گونه از شامپوها حاوی موادی جهت تسکین پوست و مو، کاهش التهاب و جلوگیری از عفونت می‌باشند. به دلیل اینکه عفونت، التهاب، خارش، شوره و بی حسی موضعی از جمله عوارض کاشت مو می باشند. کاشت مو در ناحیه سر به نسبت راحت تر می باشد. به دلیل اینکه کاشت مو در نواحی حساس‌تر که دارای اعصاب حرکتی می باشند، نیازمند دقت بالاتر می باشد. کاشت در سایر نواحی، کاشت ابرو و کاشت ریش از جمله آن ها می باشد. به مهم ترین این ترکیبات در ادامه اشاره شده است.

این مطلب هم بخوانید  کاشت حرفه ای ابرو چگونه است؟

•       کتوکونازول و ترکیبات آنتی بیوتیک: به دلیل احتمال التهاب و عفونت برخی از شامپوها حاوی ترکیبات ضد قارچ و آنتی بیوتیک می باشند.

•       آرژنین، سیستئین و تورین: آمینواسیدها برای تشکیل کرایتن مورد نیاز می باشند، لذا به عنوان غذای اصلی مو، این ویتامین ها مورد نیاز می باشند.

•       نیاسین و بیوتین: جهت جلوگیری از ریزش مو و یا ترمیم مو این ویتامین ها باید در شامپوی مورد استفاده وجود داشته باشند.

•       پپتیدهای مس و کافئین: این ترکیبات نیز به جهت جلوگیری از تداوم ریزش مو و ادامه رشد آن‌ها مورد نیاز می باشند.

مراحل شستشوی موی سر پس از کاشت مو

•       تقویت فولیکول مو قبل از شست و شو: در صورتی که پزشکتان مواد تقویتی، نظیر اسپری و یا سرم را تجویز کرده است. با دقت آن را مصرف نمایید.

•       تنظیم دما و فشار آب: لازم است هنگام شست و شو دمای آب ولرم و فشار آن متوسط باشد.

•       استفاده از شامپو و ماساژ: پس از انتخاب شامپوی مناسب، به اندازه کافی شامپو را بر روی سر بریزید و با نوک انگشتان دست آن را ماساژ دهید. البته از فشار بر روی پوست سر خودداری نمایید.

•       شست و شو و آبکشی کامل موی سر: پس از شست و شو با دقت لخته خون ها و بقایای پوستی را پاک نمایید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد شامپو مخصوص کاشت مو، به وب سایت کاشت مو تخصصی دکتر خسرویانی مراجعه نمایید.

۵ نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *